مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن مو با اپیلاسیون بدون درد

اپیلاسیون

آیا مژه مصنوعی به چشم آسیب می‌زند؟
مژه‌های مصنوعی و چسبی که آنها را به پلک‌های شما می‌چسباند، همه جزء مواد آرایشی محسوب می‌شوند و باید تمام نکات ایمنی و بهداشتی را در مورد آنها رعایت کنید، به‌خصوص چسب‌ها. توجه کنید که پلک و چشم‌ها خیلی حساس و ظریف هستند و یک واکنش آلرژیکی یا التهابی یا هر نوع آسیب دیگری به آن منطقه می‌تواند حسابی مشکل‌آفرین شود، به همین دلیل قبل از مصرف لوازم از آرایشگرتان بخواهید که برچسب بسته‌بندی را به شما نشان دهد تا از استاندارد بودن و بهداشتی بودن آن مطمئن شوید.

ممکن است تا به حال روی تابلوی بسیاری از آرایشگاه‌ها عبارت اپیلاسیون بدون درد را دیده باشید و برای‌تان این سؤال مطرح شده باشد که یعنی چه؟ درواقع در این آرایشگاه‌ها قبل از اپیلاسیون کرمی بی‌حس‌کننده می‌زنند و بعد حدود یک ساعت اپیلاسیون را انجام می‌دهند؛ در این شرایط  چون پوست بی‌حس شده است درد چندانی احساس نمی‌شود.

شما می‌توانید خودتان این فرآیند را قبل از مراجعه به آرایشگاه انجام دهید تا هزینه اضافه‌ای هم متحمل نشوید، کافی است از داروخانه یک پماد «زایلاپی» تهیه کنید و نیم ساعت قبل از آرایشگاه به بدتان بمالید، برای تاثیر بهتر می‌توانید روی کرم را با نایلون بپوشانید تا کرم بهتر جذب پوست شود.

چگونه رنگ ریمل را انتخاب کنید؟
ریمل‌هایی که به‌راستی رنگی مشکی دارند، برای همه مناسب هستند. مهم است که رنگ ریمل واقعا مشکی باشد. برای تشخیص این موضوع با برس مقداری از آن را روی دستمال کاغذی یا کاغذ سفید بکشید. اگر احساس کردید که بیشتر خاکستری است تا مشکی از خرید آن منصرف شوید اما اگر موهایی روشن یا قرمز دارید، می‌توانید از ریمل قهوه‌ای هم استفاده کنید چون ریمل قهوه‌‌ای حالتی طبیعی‌تر به چهره شما می‌دهد. حواس‌تان باشد که رنگ‌های فانتزی مثل آبی، قرمز، سبز و… تنها مناسب خانم‌های خیلی جوان است.

برای اکستنشن از موهای طبیعی استفاده کنید
اگر می‌خواهید موهای‌تان را اکستنشن کنید، از آرایشگرتان بخواهید برای‌تان از موهای طبیعی استفاده کند نه موهای مصنوعی چون موهای طبیعی علاوه بر اینکه قابلیت رنگ، فر یا صاف شدن دارند، ماندگاری بیشتری نسبت به موهای مصنوعی دارند. برای قرار دادن اکستنشن روی موها 3 روش وجود دارد: دوخت، رینگ و چسب (کراتین) اما شما از آرایشگرتان بخواهید از روش رینگ استفاده کند، روش دوخت به موها فشار زیادی وارد می‌کند و در درازمدت باعث سردرد می‌شود و روش چسب هم به‌دلیل اینکه باید هر دو یا سه ماه ترمیم شود ریزش موها را زیاد می‌کند.

تناژ پوست، رنگ کلی موها را تعیین می‌کند
اگر بخواهید موهای‌تان را یکدست رنگ کنید باید به تناژ سرد و گرم پوست‌تان توجه کنید. درواقع پوست هر کسی تناژ خاص خود را دارد که اگر بتوانید این تناژ را درست تشخیص دهید، در انتخاب رنگ مو راحت‌تر خواهید بود و همچنین می‌توانید رنگ آرایش و لباس‌های‌تان را بهتر انتخاب کنید. برای تشخیص رنگ تناژ پوست تکنیک‌های ویژه‌ای وجود دارد؛ اول از همه اینکه یک بلوز سفید بپوشید و هیچ آرایشی نداشته باشید، موهای‌تان را با یک حوله سفید بپوشانید، حالا مقابل آینه بروید و خیلی دقیق به صورت‌تان نگاه کنید.

اگر احساس می‌کنید رنگ پوست‌تان به سمت قرمز یا صورتی می‌رود، تناژ پوست شما سرد است و اگر گمان می‌کنید رنگ پوست‌تان به سمت زیتونی، طلایی و رنگ هلویی می‌رود، تناژ پوست شما گرم است. اگر هم هرقدر دقت می‌کنید هیچ رنگی در آن نمی‌بینید یا سایه‌هایی از هر دو رنگ را می‌بینید، احتمالا تناژ پوست شما خنثی است.

مطالب مشابه را ببینید!