مجله تاپ‌ناز‌

استفاده از روغن زیتون و مسواک برای از بین بردن ترک لب

ترک لب

ترک خوردگی پوست لب یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که بیشتر در فصل پاییز به آن مبتلا می شوید. با راه های ساده ای می توانید از ترک خوردگی پوست لب هایتان جلوگیری کنید.
ترک خوردگی پوست لب، شایع ترین مشکل در پاییز
متاسفانه شرایطی که باعث این اتفاق می شود همه جا هست : هوای سرد و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن، هوای خشک، و باد همه اینها باعث خشکی لب ، ترک خوردن، و زخم می شوند، همانطور که کم آب شدن بدن، آلرژی بینی، و نفس کشیدن از راه دهان باعثش می شود. داروهای خاص مانند داروهای آکنه نیز باعث ترک خوردن لب می شود.

راه های ساده برای جلوگیری از ترک خوردن لب
علاوه بر خوردن آب زیاد و استفاده از مرطوب کننده هوا در خانه این راه های ساده نیز می توانند باعث پیشگیری از ترک خوردن لب ها در آینده شود
برای جلوگیری از ترک خوردن لب، لب های خود را نلیسید
یکی از بدترین کارهایی که می توانید با لب های ترک خورده بکنید این است که مرتب آنها را بلیسید. وقتی مایع بزاق تبخیر می شود، تمام چربی طبیعی که روی لبتان داشتید را از بین می برد. به جای لیسیدن و گاز گرفتن لب خود، رطوبت آن را با راه حلی طبیعی مانند مرطوب کننده ضد حساسیت مانند روغن بادام، کره کاکائو و موم بازگردانید. اگر مشکلتان تورم لب ها است، از موم یا کرمی استفاده کنید که حاوی زردچوبه نیز باشد، چون خواص ضد التهابی طبیعی دارد.

برای جلوگیری از ترک خوردن لب، روغن زیتون بزنید
روزی دو تا سه مرتبه برای تسکین، نرمی و روانی لب ها از روغن زیتون استفاده کنید، روغن زیتون خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، و نرم کنندگی دارد. بلافاصله بعد از استفاده احساس بهتری خواهید داشت اما التیام کامل چند روزی طول می کشد.

برای جلوگیری از ترک خوردن لب از یک چای کیسه ای استفاده کنید
اگر می خواهید لب ها نرم شوند به مدت 30 ثانیه یک چای کیسه ای مرطوب را روی لب ها نگه دارید. پلی آنتی اکسیدان چای به ترمیم سلول های پوست آسیب دیده کمک می کند و به سرعت تجدید سلول ها کمک می کند. این کار را 3 تا 5 مرتبه در هفته انجام دهید.

برای جلوگیری از ترک خوردن پوست لب پوست مرده را کنار بزنید
الیزابت تانزی، مدیر موسسه جراحی پوست در واشنگتن می گوید: لایه برداری بهترین گام برای جلوگیری از ترک خوردن لب است. یک ترفند ساده: بعد از اینکه دندان های خود را مسواک زدید، لب های خود را نیز مسواک بزنید تا از شر پوست های خشک شده خلاص شوید. برای نگهداری از پوست نرم جدید بلافاصله بعد از مسواک با موم مناسب لب ها را مرطوب کنید.

منبع:سیمرغ

مطالب مشابه را ببینید!