مجله تاپ‌ناز‌

استفاده از عطر و ادکلن چگونه خطرناک می شود؟

استفاده از عطر و ادکلن چگونه خطرناک می شود؟

اگر به طور مرتب از اسپری های خوشبو کننده و عط استفاده می کنید، امکان دارد اطرافیان شما به عطر و ادکلن حساس باشند.

 

در استفاده از عطر و ادکلن در فضای بسته احتیاط کنید

وقتی شما عطر مورد علاقه خود را پیدا می کنید، آنقدر جذب رایحه ی آن می شوید که، مایل هستید تمام وقت از آن استفاده کنید، اما برای استفاده از بهترین عطرها نیز همانند پوشیدن کفش پاشنه بلند و آرایش کردن، محدودیت وجود دارد، زیرا در غیر این صورت شما و اطرافیان تان در یک فضای محصور شده از بوی عطر و ادکلن قرار گرفته، و نمی توانید از آن فرار کنید.

برخی افراد نسبت به مواد معطر حساسیت دارند و این اصلا عادلانه نیست که در مکان های عمومی مانند هواپیما، مترو و … از عطر و ادکلن، بخصوص عطر های تند، استفاده کنیم.

هر چند محققان هنوز دلیل قطعی حساسیت این دسته از افراد را پیدا نکرده اند، اما برخی معتقدند که حساسیت بالای گیرنده های شیمیایی در بینی این افراد باعث چنین مشکلی می شود و سبب می گردد که بدن آنها به ضعیف ترین بوها، چه طبیعی و چه مصنوعی واکنش نشان دهند.

سعی کنید در صورت داشتن حساسیت، خود را از مواد معطر دور نگه دارید و در صورت لزوم از همکاران، دوستان و اعضای خانواده تان بخواهید که استفاده ی خود را از مواد معطر به حداقل برسانند.

مبادا فکر کنید که این مشکل تنها به نوع رایحه ی عطرها ختم می شود، بلکه قرار گرفتن در معرض بوی هر گونه مواد معطر، می تواند برای افراد دچار حساسیت، خطرناک باشد.

علائمی همچون سردرد، آبریزش چشم، عطسه ، سرگیجه، حملات آسم و سختی تنفس از علائم هشداردهنده محسوب می شوند و البته  در مورد عطرهای خاص ممکن است به بروز مشکلات شدیدتر نیز منجر شود.

 

چگونه می توان تأثیرات عطر را به حداقل رساند؟

افرادی هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض عطرهای خاص (عطرهای سنگین) در بیمارستان بستری شده اند. پس از عطر های خیلی تند استفاده نکنید.

بهترین راه برای استفاده از عطر و ادکلن این است که دو بار عطر را در هوا اسپری کرده و سپس در میان آن راه بروید. این طور مطمئن می شوید که از عطر بیش از حد استفاده نکرده اید.

نکته ی دیگر این که نباید در طول روز این کار را تکرار کنید و همان یک مرتبه کافی است.

راه دیگر این است که برای داشتن احساس بهتر، از دئودرانت ها و مواد معطر شوینده بدن استفاده کنید، تا مجبور به استفاده ی زیاد از ادکلن و عطر نباشید.

 

در صورت حساسیت چه اقدامی باید انجام دهید؟

سعی کنید در صورت داشتن حساسیت، خود را از مواد معطر دور نگه دارريا، و در صورت لزوم از همکاران، دوستان و اعضای خانواده تان بخواهید که، استفاده ی خود را از مواد معطر به حداقل برسانند.

اگر خود شما نیز در محل کارتان عادت دارید از اسپری های عطر، ادکلن و یا خوشبوکننده ی هوا استفاده کنید، بهتر است این موضوع را

مطالب مشابه را ببینید!