مجله تاپ‌ناز‌

استفاده از میخک برای کم کردن درد دندان

میخک

میخک چیست؟
میخک یک نوع ادویه مورد استفاده در غذاهای مختلف می باشد و همچنین در طب گیاهی کاربرد دارد. میخک را به عنوان چاشنی به نوشابه و چای اضافه می کنند، همچنین به عنوان یک عنصر مهم در شیرینی زنجفیلی و ترشی نیز بکار می رود.

 

استفاده از میخک برای مهار درد دندان
گاهی اوقات درد دندان به قدری طاقت فرساست که نمی توان تا رسیدن به دندانپزشک، آن را تحمل کرد. یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان استفاده از میخک می باشد.
برای غلبه موضعی بر درد دندان، تا دست یابی به دندانپزشک در اسرع وقت، گیاه میخک مشکل اساسی درد دندان را درمان می کند.

 

میخک حاوی ترکیب شیمیایی به نام اوژنول است که در پزشکی و به ویژه دندانپزشکی سنتی، کاربرد گسترده ای به عنوان مسکن موضعی دارد. روغن میخک بهترین راه برای درمان دندان درد است اما می توانید از میخک کامل هم استفاده کنید.
میخک ها در اشکال متفاوت در دسترس هستند و معمولا به سه شکل اصلی دارویی کاربرد دارند:
• پودر
• مایع
• عصاره

 

پودر میخک
درآشپزخانه اغلب مردم این نوع از میخک موجود است. برای استفاده از میخک، آنرا پودر کرده و در محل درد قرار دهید.پس از چند لحظه میخک با بزاق دهان مخلوط شده ومنطقه درد را بی حسی می کند.
همچنین جوانه کامل خشک شده میخک برای تسکین درد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
برای استفاده از گل میخک جهت مهار درد دندان ،دو یا سه گل را در دهان خود یا بخش دردناک دهان قرار داده و نگه دارید. پس از چند لحظه گل های میخک شروع به نرم شدن در دهان میکند و لذا باید آنرا کمتر فشار دهید.این فرایند اجازه می دهد تا روغن میخک منتشر شده و با بزاق دهان مخلوط می شود و سبب بی حسی گردد.
میخک را برای سی تا چهل دقیقه در محل درد استفاده و سپس از میخک جایگزین برای رفع درد استفاده کنید.

خواص دارویی میخک,دندان درد

روغن میخک بهترین راه برای درمان دندان درد است

 

روغن میخک
روغن میخک را می توان در اکثر داروخانه ها یافت.روغن میخک یک بی حس کننده قوی می باشد و توسط پزشکان و دندانپزشکان برای سالهای متمادی به منظور تسکین درد دندان استفاده می شود.
روغن میخک باید با احتیاط مصرف شود.برای استفاده از روغن میخک مستقیما از شیشه حاوی روغن می توان یک سواب پنبه را درب شیشه گذاشت و آنرا آغشته نمود.سپس با دقت اطراف ناحیه دردناک را مالش داد.
اگر درد دندان از عصب باشد این فرایند فوق العاده موثر می باشد. در این مورد، سعی کنید پنبه آغشته به روغن میخک را با قرار دادن در داخل حفره دندانی، در محل عصب قرار دهید.

 

عصاره میخک
راه دیگر استفاده از میخک مصرف عصاره آن است. برای استفاده از عصاره میخک جهت مهار دندان درد :
1. دهان خود را با محلول آب نمک شستشو دهید.
2. چند قطره از روغن میخک(تقریبآ نصف قاشق چای خوری) با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط نمایید.
3. یک توپ پنبه در این مخلوط قرار دهید تا خیس خورده و آن را در محل درد نگه دارید.

 

درمان ساده ی دندان درد با میخک کامل
آسان ترین راه این است که چند عدد میخک را در دهان خود بگذارید و با بزاق خود خیس کنید تا نرم شوند و سپس، آن ها را با استفاده از دندان هایی که درد ندارند، له کنید تا روغن آن ها خارج شود.
میخک های له شده را ۳۰ ثانیه روی دندان دردناک خود نگه دارید و سپس، آن ها را دور بریزید و این کار را تکرار کنید. تا زمانی که وقت مراجعه به دندانپزشک را پیدا کنید، این کار را روزی چند بار انجام دهید تا دردتان تسکین یابد.

دندان درد,درمان دندان درد

ترکیب میخک های کامل با فلفل قرمز برای دندان درد مؤثر است

 

هشدار!
اوژنول در صورت بلعیده شدن، می تواند سمی باشد. این درمان ها نباید برای کودکان استفاده شود زیرا ممکن است کودک روغن را قورت دهد.
این درمان ها برای تسکین موضعی درد هستند و مشکل اصلی شما را حل نمی کنند. بنابراین، هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل اصلی شما را به طور دقیق تشخیص دهد. اگر دچار ورم شدید و یا دندانتان آب کشید، به سرعت به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دندانتان عفونت کرده باشد.

مطالب مشابه را ببینید!