مجله تاپ‌ناز‌

اصول انتخاب مبلمان مناسب خانه

انتخاب بهترین مبلمان برای منزل

مبلمان در دکوراسیون خانه نقش اصلی ای ایجاد می کند بنابراین برای انتخاب و خرید مبلمان باید دقت بسیاری کنید. برای انتخاب مبلمان خانه تان 4 نکته زیر را هرگز فراموش نکنید.
جدا از آشپزخانه، ما اکثریت وقت خود را در حال استراحت یا جمع شدن دور دوستان و خانواده مان در اتاق‎های خانوادگی یا نشیمن روی مبل یا اطراف آن می‎گذرانیم. به همین دلیل، مهم است که مبلمان را با دقت و عاقلانه انتخاب کنیم، چون مبلمان اغلب اوقات به معنای یک سرمایه گذاری قابل توجه می‎باشند. شما یقینا به دنبال این هستید که یکسری راهنمایی در ذهن زمان خرید یک مبل جدید داشته باشید تا مطمئن شوید که برای فضای خانه‎ خود مبلی درست را انتخاب می‎کنید.

چگونه مبلمانی متناسب با دکوراسیون خانه مان انتخاب کنیم؟

 

اصول انتخاب مبلمان مناسب خانه

مبلی که برای اتاق خانوادگی انتخاب می کنید بهتر است مبلی با عمق بیشتر باشد
مشخص کنید چطور از آن استفاده خواهد شد

اگر یک مبل برای اتاق خانوادگی است که از آن برای استراحت استفاده می‎کنید، به احتمال زیاد مبلی می‎خواهید که عمق بیشتری داشته باشد. عمق استاندارد مبل چیزی مابین 36 تا 38 اینج (91 تا 92 سانتی متر) است. اگر شما فکر می‎کنید یکی از اعضای خانواده به ویژه قد بلند است یا واقعا به درون مبل فرو می‎روید می‎توانید یک مدل عمقی تر را انتخاب کنید.

اگر مبل را به عنوان محلی که گاهی اوقات روی آن می‎نشینید در نظر می‎گیرید که ظرورتا نیازی نیست از آن به عنوان محل اصلی آرامش و استراحت خود استفاده کنید، یک مبل کوچکتر را مد نظر داشته باشید که می‎توانید به همراه آن چند صندلی هم داشته باشید تا یک منطقه‎ نشیمن برای گفتگو ایجاد کنید که افراد می‎توانند روبروی هم به جای اینکه روی یک مبل بزرگ کنار به کنار هم بنشینند، نشسته و با هم صحبت کنند.

انتخاب مبلمان خانه,اصول انتخاب مبلمان خانه

مطمئن شوید که خرید جدید شما از نظر فیزیکی قادر به عبور از میان فضای در شما است
همچنین منطق قرار دادن قطعات جدید در فضای اتاق خود هم در نظر بگیرید. مطمئن شوید که خرید جدید شما از نظر فیزیکی قادر به عبور از میان فضای در شما است، بویژه اگر یک خانه‎ی قدیمی تر دارید. 2 بار اندازه گیری کنید تا شکی در دل تان راه ندهید. همچنین با سرویس تحویل مبل خود برای دانستن شرایط تحویل به خوبی هماهنگ کنید.

مبلمان در دکوراسیون خانه, انتخاب مبلمان در دکوراسیون

مبلی را انتخاب کنید که شیوه‎ی زندگی و سلیقه‎ی شخصی شما را نشان می‎دهد
در انتخاب مبلمان پایبند سلیقه شخصی تان باشید
دانستن سلیقه‎ شخصی باعث می‎شود رقابت پیدا کردن مبل صحیح کوتاه تر شود و سبکی را انتخاب کنید که شیوه‎ی زندگی و سلیقه‎ی شخصی شما را نشان می‎دهد. اگر شما بیشتر به سمت مبل‎‏های رسمی، طراحی‎های سنتی زیبا توجه دارید، مبل‎های دسته دار با پایه‎های نمایان، می‎توانند گزینه‎ی خوبی باشند.

اگر دوست دارید مبل راحتی تری داشته باشید، مبل‎هایی را انتخاب کنید که بتوانید برای آنها رویه بدوزید. این مبل ها رسمی نیستند و به ویژه برای خانواده‎هایی که دارای بچه‎ کوچک یا شلوغ هستند مناسب است زیرا می توانند سریعا رو مبلی‎ها را بشورند.

اصول و نحوه خرید مبلمان,نحوه انتخاب مبلمان خانه

همیشه باید راحتی مبلمان را در نظر گرفت
راحتی و نحوه‎ی پر کردن داخل مبل را در نظر بگیرید

جای مبل و اینکه چطور از آن استفاده می‎شود تعیین خواهد کرد که درون مبل شما باید با چه چیزی پر شده باشد. مبل‎ها به صورت سنتی از پلی فیبر حجیم که حول یک مرکز فوم (foam) پیچیده شده باشند تشکیل شده‎اند، ولی بسیاری از مبل دوزها به دنبال گرفتن هزینه‎ی بیشتر کوسن‎های پر شده از پر هم ارائه می‎دهند.
مشخص است که همیشه باید راحتی را در نظر گرفت، ولی اگر شما نمی‎توانید از عهده‎ هزینه‎های این مبلمان ها  برآیید، می توانید برای اتاق نشیمن خانوادگی تان از مبلمان هایی که با مواد نرم تر و ارزان تر پر شده است استفاده کنید.

مبلمان در دکوراسیون خانه,انتخاب مبلمان در دکوراسیون

برای مبلمان تان رنگی انتخاب کنید که متناسب با حس و حال فضا است
مورد چهارمی که زمان انتخاب مبل باید مد نظر بگیرید تعیین رنگی است که شما برای مبل خود در نظر می‎گیرید. اگر مبل برای فضای اتاق نشیمن اصلی شما است، به احتمال زیاد یک پارچه‎ی دارای پالت رنگی خنثی نظیر رنگ زغال سنگی یا جو دوسری انتخاب می‎کنید که با مرور زمان قدیمی نمی‎شود و با هر گونه سبک دکوری می‎آید. سپس فضای اتاق را با لوازم جانبی رنگی نظیر بالشت‎ها، میز‎های کوچک کنار مبل، پر می‎کنید تا رنگ و هنر را به فضای اتاق اضافه کنید.

اگر قرار است از مبل در اتاق نشیمنی استفاده شود که بیشتر در آن تردد دارید و خودمانی تر است، می‎توانید مبلی انتخاب کنید که رنگ روشن تر یا الگوی جالب تری دارد، چون این نوع مبل‎ها حس زیبایی شناسی بیشتری به فضای شما به نسبت مبلی می دهند که در فضای اتاق نشیمن اصلی شما قرار گرفته‎اند.

مطالب مشابه را ببینید!