مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی در مورد آرایش که موجب جذاب شدن آرایش شما می شود

اطلاعاتی در مورد آرایش که موجب جذاب شدن آرایش شما می شود

خانم ها برای جذاب شدن تقریبا به طور مداوم به آرایشگاه سر میزنند و چه بهتر که نکاتی را در مورد مسائل آرایشی بدانند تا آرایشی جذاب و زیبا داشته باشند.

نکاتی در مورد آرایش که خانم ها باید بدانند

به گزارش تاپ ناز و به نقل از روزیاتو؛ عمدتا زمانی که یک آرایشگر یا گریمور مبادرت به آرایش صورت تان می کند، از او انتظار دارید که شما را بسیار زیباتر از آنچه هستید به نظر برساند. اگر او فرد مجربی باشد خود بهتر از هر کسی می داند که مناسب ترین گزینه برای شما کدام است.

در بسیاری از مواقع، دخالت های بی جای مشتریان سبب خواهد شد که وی نتواند به خوبی آنچه را که برای زیباتر به نظر رسیدن لازم است را به انجام برساند.

در ادامه به برخی از مواردی پرداخته خواهد شد که بسیاری از آرایشگران آرزو دارند که مشتری های شان در آن ارتباط آگاهی لازم را داشته و در مراجعات خود به سالن های زیبایی آنها را رعایت کنند. این موارد را با هم مرور می کنیم:

دندان های تان را مسواک بزیند

بسیاری از آرایشگران از بوی بد دهان مشتریان خود شکایت دارند. بنابراین بهتر است پیش از مراجعه به آرایشگرتان، دندان های تان را مسواک و از خوشبو کننده های دهان استفاده کنید.

از نمونه های مشابه الهام بگیرید

زمانی که می خواهید از آرایش فرد دیگری الهام بگیرید لااقل نمونه ای را انتخاب کنید که رنگ پوستش با شما مشابهت داشته باشد. به عنوان مثال اگر پوست صورت تان روشن است و آرایشی از خانم بیانسه را انتخاب کرده اید، نتیجه کار بسیار غیرواقعی خواهد بود.

نمونه مورد علاقه و مناسب را انتخاب کنید

زمانی که عکس یکی از چهره های مشهور را به آرایشگر خود نشان می دهید تا شما را به آن شکل در آورد باید نزدیک ترین گزینه به حالت چشم، لب و مدل صورت را انتخاب کنید.

به شخصیت آرایشگر خود احترام بگذارید

آرایشگری صنعت چندان بزرگی نیست اما هر روز با نمونه ها و چالش های جدیدی مواجه است. بهتر است با وجود عدم وسعت این صنعت با آرایشگر خود مودبانه برخورد کنید و مراقبت رفتارتان با او باشید. یکی از آرایشگران در این مورد می گوید، گاهی برخی مشتریان من به گونه ای با من رفتار می کنند گویی مرا برای مدتی اجاره کرده اند.

خط لب را به درستی بزنید

ابتدا باید رژ لب را روی لب ها مالیده و سپس برای محوکردن آن از خط لبی با رنگ مناسب استفاده کنید.

قبل از مراجعه به آرایشگرتان آرایش خود را پاک کنید

متاسفانه بسیاری از خانم ها پیش از مراجعه به آرایشگرشان، صورت خود را نشسته و همان طور کثیف و نامرتب و با آرایش شب قبل به آرایشگاه مراجعه می کنند. بهتر است برای سلامتی پوست خودتان هم که شده با آن برخورد بهتری داشته باشید.

هرگز به یک فرد ماهر توهین نکنید

برخی از آرایشگران بر این باور هستند که برخی از مشتریان شان زمانی که روی صندلی می نشینند به آنها می گویند: “لطفا مرا شبیه دلقک های سیرک نکن.” این نوعی بی احترامی به آرایشگر محسوب می شود.

اگر شما به آن فرد اعتماد ندارید نباید به او مراجعه کنید و بهتر است آرایشگر دیگری را برای انجام این کار انتخاب کنید.

آرایشگر حرفه ای تمام زیبایی های شما را می بینید

آرایشگران می گویند زمانی که مشتری بر روی صندلی می نشیند ما هیچ قضاوتی در مورد آن فرد نمی کنیم و تمام زمان و تمرکز خود را برای زیبا به نظر رسیدن او می گذاریم. در واقع ما تمام زیبایی ها را در نظر می گیریم و تلاش می کنیم که بیشتر بر روی معایب صورت و بر طرف کردن آنها تمرکز داشته باشیم.

به آرایشگر خود مبلغ اضافه به عنوان پاداش تقدیم کنید

همان طور که بعد از رفتن به رستوران به گارسون مبلغی را پرداخت می کنید، لازم است که در زمان پرداخت صورت حساب خود مبلغی را به آرایشگرتان نیز تقدیم کنید. در بسیاری از کشورهای جهان این مبلغ چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کل مبلغی است که پرداخت کرده اید.

از گفتن جمله “متاسفم” پرهیز کنید

در زمان مراجعه به آرایشگرتان اعتماد به نفس لازم را داشته باشید و از معایب احتمالی تان هراسی نداشته باشید.

درخشندگی بیش از اندازه چهره چندان هم خوب نیست

میان وجود اندکی درخشندگی بر روی چهره و بیش از اندازه آن تفاوت هایی وجود دارد. یکی از کابوس های برخی از آرایشگران حرفه ای این است که از آنها خواسته شود که چنین درخشندگی را به صورت افراطی بر روی چهره یک مشتری نشان بدهند. این کار حالت طبیعی صورت را از بین می برد.

تکنیک کنتور برای همه جا کاربرد ندارد

این تکنیک عمدتا برای دوام های بیشتر و برای چهره های معروف سینمایی و در پشت صحنه ها کاربرد دارد. خصوصا زمانی که آنها در سفر هستند و لازم است که با استفاده از پودرهای گریم، تجدید آرایش کنند از این روش استفاده می شود.

منظور از این تکنیک استفاده از تیره روشن هایی برای ایجاد برجستگی و فرورفتگی روی صورت است. تصویر زیر به درک بهتر آن کمک خواهد کرد.

گریم تنها برای خانم ها نیست

نه تنها زنان به مراقبت از پوست خود احتیاج دارند بلکه این توصیه به آقایان نیز می شود. خصوصا زمان هایی آقایان در مقابل دوربین قرار می گیرند، گریم کاربرد بیشتری پیدا می کند.

از مقایسه خود با چهره های بسیار معروف پرهیز کنید

برخی از آرایشگران بر این باورند که بهتر است هر فردی با ظاهر خود کنار بیاید و آن را بپذیرد و طبیعی ترین حالت را برای زیباتر شدن چهره خود انتخاب کند.

در مورد ابروها مشورت بگیرید

زمانی که ابروها حالت طبیعی خود را دارند، بهترین ظاهر را به شما می دهند. از بیش از اندازه برداشتن و دستکاری ابروها پرهیز کنید.

از شبکه های اجتماعی کپی برداری نکنید

برای انتخاب مدل ابروی خود به سراغ شبکه های اجتماعی نروید چرا که در این شبکه ها عمدتا دستکاری هایی روی ابروهای طبیعی شده و در اغلب موارد هم قسمت های خالی آن به طور غیر طبیعی پر شده. برای آنکه ظاهر زیباتری داشته باشید، مدل طبیعی ابروهای خود را حفظ کنید.

جوش های صورت خود را برای آرایشگر تان باقی نگذارید

برای شروع آرایش صورت، وجود جوش می تواند دشواری هایی را به وجود آورد. اگرچه عمدتا آرایشگران و گریمورها می توانند راهنمایی هایی را در این مورد به شما ارائه دهند اما شما هم باید مراقبت از پوست خود را در نظر داشته و از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

بسیاری از آرایشگران در واقع آرایش درمانی می کنند

یکی از آرایشگران با تجربه در این باره می گوید: “آنچه در پس هنر آرایشگری برای من وجود دارد این است که مشتریانم احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند.”

وی می گوید که من مشتریانی دارم که سالیان طولانی در شادی ها و مصیبت های زندگی شان در کنارشان بوده ام.

یاد بگیرید که با آرایشگرتان همراه باشید

یکی از مهم ترین نقش هایی که یک آرایشگر دارد، مکالمه آزاد با مشتری اش است. اگر به موضوعی که وی در مورد آن با شما صحبت می کند علاقه ندارید، به او بگویید. وی می تواند موضوع آن صحبت را تغییر دهد.

هر آرایشگری برای هر مشتری ای گزینه مناسبی به شمار نمی آید

دلیل اینکه یک آرایشگر نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد می تواند دلایل متعددی داشته باشد. از آن جمله می توان به استایل افراد، نیازمندی ها و توقعات آنها اشاره کرد. به دنبال آرایشگری باشید که با استایل و شخصیت شما هماهنگی داشته باشد.

لازم نیست که کرم پودر تمام صورت را پوشش دهد

در واقع کرم پودر برای تمام نقاط صورت کاربرد ندارد بلکه با استفاده صحیح از بلِندرهای آرایشی باید آن را به مناطقی که لازم است از جمله استخوان فک منتقل کرد.

بلندرهای آرایشی را مرطوب کرده و روی صورت قرار دهید. زمانی که به استفاده از آن عادت کنید بدون آن نمی توانید به انجام آرایش خود ادامه دهید.

همه آرایشگرها لزوما گریمورهای خوبی نیستند

برای آنکه از کیفیت آرایش صورت خود اطمینان لازم را داشته باشید بهتر است به دنبال یک آرایشگر حرفه ای باشید. تجربه و مهارت می تواند در زیباتر به نظر رسیدن چهره شما نقش فراونی داشته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!