مجله تاپ‌ناز‌

افرادی که در تابستان متولد می شوند قد بلندتر می شوند

افرادی که در تابستان متولد می شوند قد بلندتر می شوند

قد افرادی که در تابستان به دنیا می آیند بلندتر از بقیه افراد است!

نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه کمبریج به انجام رسیده نشان می‌دهد نوزادانی که در تابستان به دنیا می‌آ‌یند در هنگام تولد احتمالا وزن بیشتری دارند، در بزرگسالی قدبلندتر و به طور کلی سالم‌ترند.

محققان دریافتند قرار گرفتن مادران در معرض نور خورشید در زمان بارداری می‌تواند عامل اصلی این تفاوت باشد. با این حال اعلام می‌کنند که در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

محققان با مطالعه بیش از نیم میلیون نفر، رشد مردان و زنان بریتانیایی را مورد بررسی قرار دادند. مطالعات قبلی نشان داده بود که فصل تولد بر وزن و سلامتی موثر است و ارتباط مهمی بین سال‌های اولیه زندگی و سلامت در بزرگسالی وجود دارد.

این تحقیق در مجله Heliyon به چاپ رسیده است و نتایج نشان داد نوزدانی که در ژوئن، جولای و آگوست به دنیا می‌آیند در زمان تولد از وزن بیشتری برخوردارند و در بزرگسالی قدبلندترند و در مقایسه با همتایان خود که در فصل زمستان متولد می‌شوند، اندکی دیرتر به بلوغ جنسی می‌رسند.

پژوهشگران حدس می‌زنند که این تفاوت فاحش ممکن است به جذب ویتامین دی در رحم مادر مرتبط باشد. زنان باردار در ماه‌های تابستان بیشتر در معرض نور آفتاب هستند و در نتیجه در معرض ویتامین دی بیشتری هم قرار دارند.

به گفته محققان، ویتامین دی به وزن سنگینتر نوزادان در بزرگسالی کمک می‌کند.

مطالب مشابه را ببینید!