مجله تاپ‌ناز‌

افرادی که عاشق موهای فرفری هستند این نکات را رعایت کنند

افرادی که عاشق موهای فرفری هستند این نکات را رعایت کنند

موی فر برای بعضی از افراد بسیار جذاب است.نگهداری موهای فر هم بسیار مهم است.افرادی که موهای فر دارند باید این 8 کار را انجام ندهند.

برای مراقبت از موهای فر چه باید کرد؟

بسیاری از افرادی که موی فری طبیعی دارند،سعی می کنند با انواع و اقسام وسایل مکانیکی یا مواد شیمیایی موهای شان را کمی صاف کنند اما معمولا این کار بیهوده است زیرا موها مجددا از ریشه فر درمی آید و این نوع کارها فقط بیشتر باعث آسیب مو و شکنندگی و خشکی آن می شوند.
موی فر جذابیت و زیبایی خاص خودش را دارد و واقعا نیازی به تغییر دادن آن نیست. با این حال برخی کارها و عادت های اشتباه می تواند باعث شود فردی که موی فر دارد، از جذابیت و زیبایی آن لذت نبرد. در چنین شرایطی کافی است کارهای اشتباهی را که نباید انجام دهیم، بشناسیم و از آنها دوری کنیم. این مطلب، شما را با 8 پرهیزی آشنا می کند که دارندگان موی فر بهتر است به آنها پایبند باشند.

 

1 – پرهیز از شانه کردن موی فری که خشک و کثیف است

یکی از مشکلات اصلی خانم هایی که موی فر دارند، گره خوردن موها درهم است. شانه زدن و باز کردن گره وقتی مو رطوبت کافی دارد و تمیز است، کار دشواری نیست اما وقتی مو کثیف و خشک است، شانه کردن و باز کردن گره ها باعث کنده شدن مو و ریزش آن می شود. برای شانه زدن، ابتدا موها را تمیز بشویید تا رطوبت کافی داشته باشند. بعد از کمی خشک شدن، شانه زدن مو را از نوک آغاز کنید.

 

2 – پرهیز از وز دادن و خشک کردن مو با حوله

یکی از خطاهای خانم هایی که موی فر دارند، خشک کردن آن با حوله است. هرگز نباید حوله را روی سر انداخت و با ورز دادن مو، آن را خشک کرد. این کار سبب گره خوردن موها می شود. بهترین کار این است که حوله ای از الیاف بامبو را دور موهای تان بپیچید و با دست مو را فشار دهید تا آب آن گرفته شود. بعد در معرض جریان هوا قرار بگیرید و صبر و حوصله داشته باشید تا مو های تان به طور طبیعی خشک شود.

بخوانید: مدل مو برای موهای فر و وز + 25 مدل زیبای فر شیک

3 – پرهیز از مصرف نرم کننده بعد از شامپو زدن

اغلب شامپوها چربی را به طور کامل از روی مو برمی دارند و سبب خشکی مو می شوند. شستشو مخصوصا شستشوی روزانه با شامپو می تواند سبب وز و گره خوردن مو در هم به دلیل خشکی شود، بنابراین هرگز بعد از شامپو زدن مو، استفاده از ماسک مو یا نرم کننده را فراموش نکنید. حتی می توانید از شامپوهای 2 در 1 که خود حاوی نرم کننده هستند، استفاده کنید. اگرچه نرم کننده ها به نرم و مرطوب شدن موها بعد از حمام کمک می کنند اما باید در شبانه روز و در طول هفته هم مو را به کمک کرم ها و سرم ها مرطوب کرد. اکثر خانم ها از روغن نارگیل استفاده می کنند. این روغن خوب است اما استفاده مکرر و روزانه از آن را توصیه نمی کنیم.در داروخانه سرم های مناسبی وجود دارد که می توانید هر از گاهی از آنها هم کمک بگیرید.

افرادی که عاشق موهای فرفری هستند این نکات را رعایت کنند

4 – پرهیز از خوابیدن با موی چرب

خیلی از خانم ها با موی فر، شب، هنگام خوابیدن، موها را با روغن نارگیل یا سرم های مرطوب کننده چرب می کنند و بعد بدون اینکه پوشش روی سر بگذارند، می خوابند. آنها صبح امیدوارند موهای شان نرم و خوش حالت باشد اما متاسفانه در این شرایط موها خشک می شود. حتما باید این خانم ها قبل از خوابیدن با یک روسری موهای شان را بپوشانند تا سرم و روغن بین موها بماند و جذب ساقه مو شود.

 

5 – پرهیز از رها کردن نوک مو برای طولانی مدت

شایداز بلند شدن موهای تان راضی باشید اما به هر حال هر 4-3 ماه یک بار باید چند سانتیمتر از نوک موها را کوتاه کنید. نوک موها مرده هستند و به مرور زمان خشک و بد حالت می شوند.

مطلب پیشنهادی: فر کردن و مجعد کردن موهای لخت با روش خانگی

6 – پرهیز از سشوار کشیدن و اتو کشیدن مکرر

برای حالت دادن به مو وسایل متنوعی در بازار موجود است. سشوار و اتوی مو با حرارت دادن مو سبب حالت گرفتن آن می شوند اما در عین حال این دستگاه ها به ساقه مو آسیب می رسانند و سبب خشکی آن می شوند. هرگز بیش از 3 بار در هفته از سشوار استفاده نکنید و جز در شرایط خاص از اتوی مو برای صاف کردن موهای تان کمک نگیرید.

 

7 – پرهیز از بافتن مو

بافتن موها روی سر باعث زیبایی می شود اما بافت های ریز و سفت سبب کشیده شدن ریشه مو می شوند و ساقه مو را ضعیف می کنند. حتی اگر موها را می بافید نباید این کار را برای بیش از 1.5 ماه ادامه دهید. قبل از این کار نیز موها را به مدت یک هفته باز بگذارید تا پوست سر هوا بخورد و از سرم های تقویتی و نرم کننده ها استفاده کنید.

 

8 – پرهیز از وسایل زینتی خطرناک

کش سر، گیره، کلیپس، هدبند و … از وسایل مورد نیاز برای تزیین مو هستند. باید در انتخاب این نوع زینت ها دقت کنید. انواعی که سبب کشش مو از ریشه می شوند، عامل ریزش یا شکنندگی مو هستند. انواع فلزی را اصلا توصیه نمی کنیم زیرا در نهایت موهای فر دور آن می چرخند و مجبور می شوید با کندن موها، این وسایل را از موهای تان جدا کنید.

 

کدام شانه؟ کدام برس؟

برای داشتن موهای زیبا، شانه زدن آنها ضروری است. برس ها و شانه های مختلفی در بازار موجود است؛ از برس های تخت و گرد بگیرید تا پلاستیکی، چوبی، فلزی و … اما کدام برس مناسب موی شماست؟

مطلب پیشنهادی: روش فر کردن دائمی مو در منزل + روش های طبیعی فر کردن موها

شانه های دندانه دار

این نوع شانه ها از جنس پلاستیک، فلز یا تمام چوب و فاصله دندانه های آنها از هم متفاوت است. بهتر است از انواع پلاستیکی و فلزی استفاده نکنید زیرا می توانند باعث شکستگی موها شوند. برای شانه کردن روزانه موها از انواعی استفاده کنید که صددرصد چوبی هستند.

 

برس دندانه چوبی

این نوع برس مناسب حالت دادن و موج دار کردن موهاست. اگر موهای فری دارید، این نوع برس مناسب است زیرا مانع از وز شدن موها می شود. برای موهای سست و شکننده نیز این نوع برس انتخاب خوبی است.

 

برس بالش دار

دانه های پلاستیکی، چوبی یا فلزی این نوع برس روی یک پایه کوسن دار پلاستیکی سوار شده است. این برس برای صاف کردن موها استفاده م شود.

 

برس گرد

این برس تنها برای فر کردن مو کاربرد ندارد بلکه با انتخاب نوع مناسب از این برس ها می توان به مدل دلخواه مو دست یافت. مثلا برای صاف کردن مو از برس هایی که سوزن های آن از هم فاصله زیاد دارند و قطر برس بیشتر است، استفاده می کنند. هر چه قطر برس کمتر باشد، مو فرتر می شود.

 

برس تونل دار

این برس، دان های باز و به شکل V دارد و برای موهایی مناسب است که مرتبا درهم گره می خورند. برس زدن مو و سشوار کشیدن همزمان با این برس باعث باز شدن موها از هم و پر حجم شدن آنها می شود.

 

برس های حرارتی

این برس ها برای سشوار کشیدن مناسب هستند. هنگام سشوار کشیدن سطح این برس گرم می شود و می تواند تکمیل کننده گرمای سشوار باشد. حالت گرد برس نیز باعث می شود موها بهتر حالت بگیرد. با برس گرد حرارتی کوچک می توانید موها را فر و با انواع بزرگ تر، موها را صاف کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!