مجله تاپ‌ناز‌

اهدای عضو جنین و نوزاد پس از متولد شدن! + عکس

اهدای عضو جنین و نوزاد قبل از متولد شدن!

مشکل مغزی و کامل نشدن مغز جنین باعث شد که مادر تصمیم بگیرد پس از به دنیا آمدم اعضای بدن نوزاد را به بیماران نیازمند اهدا کند. هر چند این مادر می توانست بجنین را سقط کند، ولی تصمیم گرفت که تا 9 ماهگی جنین را نگه دارد تا اعضای بدنش نجات بخش بیماران شود.

اهدای عضو جنین پس از به دنیا آمدن

زنی به نام کِری، زمانی که در دوران بارداری متوجه شد، دخترش در شکم او به اختلال آنانسفالی مبتلاست، تصمیم گرفت دوران بارداری را کاملا پشت سر بگذارد و بعد از به دنیا آمدن فرزندش که یا مرده به دنیا می آید و یا بعد از چند ساعت می میرد، اعضای بدن او را به بیماران نیازمند، اهدا کند. نوزادانی که با آنانسفالی متولد می‌شوند، بخش یا کل مغزشان را از دست داده اند، آن‌ها هوشیاری، احساس ندارند و اکثرا ناشنوا یا نابینا هستند.

نوزادان با آنانسفالی در ۷۵ % موارد مرده به دنیا می‌آیند و باقی آنها که زنده می‌مانند در عرض چند ساعت، یا به ندرت روز یا هفته خواهند مرد. کِری و همسرش رایس می‌گویند: این تصمیم سختی بود که ما در این شرایط بحرانی گرفتیم و امیدواریم با این کار جان چند نفر دیگر را نجات دهیم.

او در دوران بارداری عکس های سونوگرافی دخترش را در فیسبوک به اشتراک گذاشته و درباره آن‌ها نوشته: این دختر ماست که، دست ها، پا ها، کلیه ها، و ریه‌ های او سالم است، ولی مغز او یک مشکل بزرگ و حل نشدنی دارد. من تصمیم گرفتم تا پایان دوران کامل بارداری صبر کنم تا اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنم، در حالی که در تمام این مدت ضربه زدن‌های او را احساس و ضربان قلب او را می‌شنوم و این کار را سخت‌تر می‌کند، اما من تا آخرش پیش می‌روم و می‌دانم که او بعد از تولد چند ساعت بیشتر در کنار ما نیست.

اهدای عضو جنین و نوزاد قبل از متولد شدن! اهدای عضو جنین و نوزاد قبل از متولد شدن! اهدای عضو جنین و نوزاد قبل از متولد شدن! اهدای عضو جنین و نوزاد قبل از متولد شدن!

مطالب مشابه را ببینید!