مجله تاپ‌ناز‌

اپیلاسیون و خطاها و اشتباهات اپیلاسیون موهای زائد

اشتباهات هنگام و بعد از اپیلاسیون کردن

اپیلاسیون موهای زائد برای خانم ها یکی از مهم ترین روش ها برای داشتن پوستی صاف و لطیف است. ولی اشتباهاتی در اپیلاسیون وجود دارد که کمتر خانمی در مورد آن می داند. با دانستن این اشتباهات از پوست تان محافظت کنید.

مراقبت این خطاها در اپیلاسیون موهای زائد بدن تان باشید
خیلی ها بر این باورند که اپیلاسیون می تواند نقش قابل توجهی در زیبایی داشته باشد اما گاهی عادت های نادرست و رایجی که در این زمینه وجود دارد، به پوست آسیب می رساند و می تواند باعث خشکی یا تحریک بیش از حد پوست شود و به نازیبایی بینجامد. در ادامه، برخی از رایج ترین اشتباه های موجود در این زمینه را مرور می کنیم.

اپیلاسیون موهای نقاط حساس بدن با تیغ
اگر معمولا از تیغ یکبار مصرف برای اپیلاسیون استفاده می کنید، هرگز آن را در حالی که پوست خشک است، استفاده نکنید؛ مخصوصا روی نقاط حساس بدن. از کشیدن تیغ بر خلاف جهت رشد موها هم خودداری کنید زیرا این کار باعث خراشیدگی و التهاب پوست و رویش موهای زیر پوستی می شود.

استفاده از موبرها برای اپیلاسیون موهای زائد بدون امتحان قبلی
روی بسته بندی تمام محصولات موبر نوشته شده باید قبل از استفاده آن را روی نقطه کوچکی از بدن امتحان کنید. بهترین ناحیه برای تست این محصولات بازو است.

مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون با موم
این کار اگر چه به لطافت بیشتر پوست کمک می کند اما اقدامی مناسب قبل از اپیلاسیون محسوب نمی شود و مانع برداشتن موها با موم می شود.

مرطوب نکردن پوست بعد از اپیلاسیون
در صورتی که بعد از انجام اپیلاسیون پوست را مرطوب نکنید، احتمال خشکی و التهاب آن بیشتر می شود. در صورتی که از اپیلاتورهای برقی استفاده می کنید، اهمیت این موضوع دو چندان است.

اپیلاسیون روزانه
اپیلاسیون روزانه باعث سفت شدن پوست و آسیب آن و ضخیم شدن موها به خصوص در صورت استفاده از تیغ یا اپیلاتورهای برقی می شود. برای تمیز کردن موهای زائد، بهترین انتخاب، استفاده از موم در کنار پمادهای کندکننده رویش مو است.

استفاده از تیغ در اولین اپیلاسیون
گرچه استفاده از تیغ اقتصادی و راحت تر و بدون درد است اما متخصصان توصیه می کنند مخصوصا برای اولین مرتبه به جای تیغ از موم برای اپیلاسیون استفاده کنید. این کار باعث به تعویق افتادن زمان رویش موها می شود.

اپیلاسیون موهای نقاط حساس بدن

اپیلاسیون باعث حساس شدن پوست می شود.

مواجهه با نور آفتاب بعد از اپیلاسیون
اپیلاسیون باعث حساس شدن پوست می شود بنابراین مواجهه با نور آفتاب بلافاصله بعد از این کار پوست را بیشتر تحریک می کند.

آماده نکردن پوست برای اپیلاسیون
گرچه این کار اجباری نیست اما کیسه کشیدن پوست قبل از اپیلاسیون به برداشته شدن سلول های مرده و خروج موهای زیر پوستی کمک می کند و نتیجه اپیلاسیون بهتر خواهد بود.

اپیلاسیون صبحگاهی
بهتر است از انجام اپیلاسیون مخصوصا زدودن موهای پاها هنگام صبح خودداری کنید زیرا بعد از برخاستن از خواب پاها کمی ملتهب و حساس است. عصرها نتیجه بهتری از اپیلاسیون خواهید گرفت.

اپیلاسیون

اپیلاسیون با موم در روزهای قاعدگی
در روزهای عادت ماهانه اپیلاسیون با موم انجام ندهید زیرا پوست حساس تر است و درد بیشتری حس خواهید کرد.

تیغ زدن مو بعد از حمام گرم
بسیاری از افراد بعد یک حمام گرم موهایشان را تیغ می زنند اما این کار درست نیست زیرا بالا بودن دمای آب باعث تورم مخصوصا در ناحیه پا می شود و اپیلاسیون نتیجه خوبی نخواهد داشت.

استفاده مرتب از یک تیغ
مدت زمان و دفعات استفاده از تیغ به کیفیت آن بستگی دارد اما معمولا باید بعد از چند مرتبه استفاده از آن مخصوصا اگر یک تیغ برای اپیلاسیون موهای زیر بغل هم به کار می رود، آن را عوض کنید. استفاده طولانی مدت از یک تیغ باعث آلودگی آن و بروز جوش های ریز و زیر پوستی شدن موها می شود.

اپیلاسیون با موم گرم بعد از ۴۵ سالگی
اگر حتی قبل از این سن مدام از موم برای اپیلاسیون استفاده می کردید، سعی کنید بعد از ۴۵ سالگی روش اپیلاسیون را تغییر دهید. با افزایش سن و تغییرات هورمونی پوست خشک تر می شود و جراحات روی آن به سرعت بهبود پیدا نمی کند. بعد از این سن استفاده از کرم های موبر بهتر است.

تیغ کشیدن روی خال ها
هنگام تراشیدن موهای زائد مراقب خال ها باشید. در صورتی که اپیلاسیون به خال صدمه بزند احتمال بدخیمی آن و ابتلا به سرطان پوست افزایش می یابد. اگر روی خال مویی روییده است، از موچین برای برداشتن موها استفاده کنید. مراقب باشید آسیبی به خال نرسد.

رفع موی زائد در آرایشگاه
گرچه در بسیاری از آرایشگاه ها رفع موهای زائد انجام می شود، اما توصیه ما مراجعه به متخصص پوست است. در مورد دستگاه های خانگی لیزر رفع موی زائد نیز رعایت برخی مسائل لازم است. مثلا استفاده از آنها روی پوست برنزه ممنوع است و می تواند باعث سوختگی شدید شود یا استفاده از این دستگاه ها روی پوست صورت ممنوع است و باعث افزایش رشد موهای زائد و صدمه دیدن پوست و آسیب به چشم ها می شود.

مطالب مشابه را ببینید!