مجله تاپ‌ناز‌

اکستنشن مژه | اگر قصد اکستنشن مژه دارید این نکات را بخوانید

اکستنشن مژه

اطلاعاتی در مورد اکستنشن مژه

اکستنشن مژه این روزها یکی از ترفندهای آرایشی برای زیبایی چهره است که برای خیلی از خانم ها تازگی دارد. اگر قصد اکستنشن مژه را دارید این نکات را حتما بدانید :

 

 

آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می رساند؟

شاید این را به مراتب شنیده باشید که مژه مصنوعی به مژه های طبیعی آسیب می رساند اما این تنها در صورتی صحت دارد که نکات ضروری برای چسباندن آن رعایت نشود.

 

در واقع، اگر این کار به درستی صورت گیرد، هیچ آسیبی برای مژه هایتان نخواهد داشت. به تنها چیزی که باید بدان توجه کنید آلرژی است که ممکن است به چسب آن داشته باشید. بنابراین اگر هنگام چسباندن مژه احساس سوزش یا درد کردید، حتما آرایشگرتان را در جریان بگذارید.

 

یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد، بنابراین اگر در هر کدام از مراحل آن احساس درد یا سوزش کردید، حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار هم از چسبی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار گیرد، اطمینان حاصل کنید. این چسب نباید حاوی فرمالدئید باشد.

 

انواع مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی انواع و اندازه های گوناگونی دارند. به عنوان مثال اندازه آنها از 6 میلی متر آغاز و تا 17 میلی متر تنوع دارد. شما باید با توجه به طول و ضخامت مژه هایتان آنچه مناسب شما است را انتخاب کنید. یک آرایشگر حرفه ای می تواند بهترین مدلی را که مناسب تان است، به شما پیشنهاد دهد.

 

اگر می خواهید از سلامت مژه هایتان مطمئن شوید، بهتر است ابتدا از اکستنشن های کوچک تر و کمتری استفاده کنید و سپس به تدریج مژه های بیشتری به آنها بیافزایید، به خصوص اگر مژه های طبیعی کوتاه و نازکی دارید.

 

4 نکته در مورد چسب مژه مصنوعی

 

1. بهترین چسب ها برای استفاده از مژه مصنوعی استفاده از چسب های جراحی است که در داروخانه ها موجود است. مثل چسب های مشکی و چسب های سفید که در ابتدا سفید و به تدریج بی رنگ و شفاف می شوند.

 

2. سعی کنید چسب را با تیوپ آن به مژه نزنید بلکه با یک خلال دندان و مشابه آن چسب را روی نوار داخلی مژه بزنید.

 

3. چسب مژه را می توان روز قبل در پشت گوش فرد تست و تا 24 ساعت صبر کرد اگر واکنشی ایجاد نشد می توان از آن چسب استفاده کرد.

 

4. همیشه چسب را داخل یک ظرف مخصوص بریزید و در آن را محکم ببندید، بعد مژه را به چسب آغشته کنید.

 

مژه مصنوعی این خطرات را دارد

 

1. آسیب دیدن مژه های طبیعی

برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می شود که اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب روی مژه اصلی ریخته شود و هنگام برداشتن، تعدادی از مژه های اصلی هم کنده شود، یعنی نصب مکرر و طولانی مدت مژه مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه های اصلی فرد آسیب می رساند و در صورت تکرار زیاد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه های اصلی نمی دهد و در نتیجه مژه های فرد به مرور زمان کم می شود.

 

2- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر روی چشم ایجاد و چشم دچار عفونت شود.

 

مالیدن ریمل چشم روی مژه ، ریمل هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

 

3- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. بنابراین افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند. لزوم این دقت زمانی بیشتر می شود که فرد استفاده کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست.

 

در پایان باید گفت درست است که در فیلم ها و کارتن ها خانم هایی با مژه های بلند زیباترین ها هستند اما، هیچ زیبایی ارزش سلامتی شما را ندارد، به همین راحتی سلامتی و زیبایی طبیعیتان را به خطر نیندازید.

مطالب مشابه را ببینید!