مجله تاپ‌ناز‌

اگر رابطه جنسی نباشد چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ آیا به ضرر بدن است؟

اگر رابطه جنسی نباشد چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ آیا به ضرر بدن است؟

فواید داشتن رابطه جنسی برای بدن

رابطه جنسی برای بدن لازم است و افرادی که رابطه جنسی ندارند دچار مشکلاتی می شوند. پس در ایجاد رابطه جنسی با شریک زندگی تنبلی نکنید و به داشتن سکس اهمیت دهید و به موارد زیر نیز توجه کنید

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد و این روند می‌تواند سلامت شما را هم دستخوش تغییر قرار دهد. در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که وقتی احساس شور و حال جنسی را از دست می‌دهید رخ می‌دهد:

 

۱. بدون رابطه جنسی احساس تشویش زیادی خواهید داشت

رابطه‌ی جنسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید انرژی خود را تخلیه کنید. محققان اسکاتلندی معتقدند افرادی که از رابطه‌ی جنسی دوری می‌کنند در مقایسه با افرادی که حداقل طی دو هفته یک بار رابطه‌ی جنسی کامل دارند در شرایط توأم با استرس مانند سخنرانی عمومی با چالش‌های بیشتری روبرو می‌شوند.

 

۲. بدون رابطه جنسی، حواستان به سرطان پروستات باشد

افرادی که رابطه‌ی جنسی ندارند نمی‌توانند از مزیت‌های آن در ارتباط با محافظت از پرستات بهره‌مند شوند. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که رابطه‌ی جنسی منظم داشته و از انجام آن لذت می‌برند حدود ۲۰ درصد خطر بروز سرطان پروستات در آنها کمتر است.

 

۳. اگر رابطه جنسی ندارید، میزان آسیب پذیری شما نسبت به سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر می‌شود

رابطه‌ی جنسی کمتر می‌تواند باعث تماس بیشتر شما با میکروب‌ها شود. متأسفانه، با نداشتن رابطه‌ی جنسی به نوعی خودتان را از مزایای آن برای تقویت سیستم ایمنی هم محروم می‌سازید. محققان می‌گویند افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه‌ی جنسی دارند میزان ایمونوگلوبین A –‌یکی از سدهای دفاعی بدن در برابر ویروس‌ها- آنها در مقایسه با افرادی که به ندرت رابطه‌ی جنسی داشته یا اصلا ندارند ۳۰ درصد بیشتر است.

 

۴.افزایش خطر نعوظ ناقص با کم بودن رابطه جنسی

افرادی که خیلی کم رابطه‌ی جنسی دارند نسبت به مردانی که هفته‌ای یک بار رابطه‌ی جنسی دارند، احتمال بروز نعوظ ناقص در آنها بیشتر است. محققان می‌گویند از آنجایی که آلت تناسلی شما یک ماهیچه است، رابطه‌ی جنسی مداوم می تواند قدرت آن را حفظ و تقویت کند؛ به همان شکلی که تمرینات فیزیکی به حفظ قوا و استقامت بدن کمک می‌کند.

مطالب مشابه را ببینید!