مجله تاپ‌ناز‌

ایده های استفاده از شلف ها

شلف

ایده های استفاده از شلف در دکوراسیون و طراحی داخلی

شلف ها ، طبقاتی هستند که بدون دیده شدن محل اتصالشان به دیوار نصب می شوند و در عین زیبایی بسیار هم کاربردی هستند. از بکار گیری در گوشه ای به منظور ایجاد فضایی کاری تا پوشاندن دیوارهای مشکل دار، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، آنها قابل استفاده هستند. در این مطلب 8 راه برای استفاده بهتر از آنها گنجانده شده است.

 

مدل شلف,دکوراسیون شلف

1. شلف ها ، در امتداد پنجره ها
اگر به فضای بیشتری در آشپزخانه نیاز دارید اما با کمبود دیوار مواجه هستید راه حل شما، استفاده از شلف ها در امتداد پنجره هاست. برای این کار کافیست فضای بین پنجره ها در حدی باشد که بتوان طبقات را فیکس کرد. در صورتیکه پنجره های وسیعی دارید که فضای کمی بین آنهاست برای نصب طبقات از راهنمایی یک متخصص استفاده کنید.

مدل شلف,دکوراسیون شلف

2. استفاده از فضاهای پرت برای نصب شلف ها
استفاده از شلف ها برای پوشاندن فضاهای پرت بسیار هوشمندانه است زیرا در عین پوشاندن نواقص آن فضا را کاربردی می کند.

 

مدل شلف,دکوراسیون شلف

3. چیدمان نامتقارن شلف ها
در این تصویر به منظور ایجاد فضایی نامتقارن طبقات به صورت چپ و راست روی دیوار نصب شده اند. اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که در بعضی قسمتها فاصله بین طبقات برای گذاشتن اشیا بلندتر دو برابر در نظر گرفته شده است.

 

مدل شلف,دکوراسیون شلف

4.  طبقات شلف ها در زاویه های دیوار
نصب طبقات در امتداد زوایا سبکی مدرن و به روز است که حال و هوا را تغییر می دهد اما برای این کار شما به فضای بیشتری نیاز دارید .توجه داشته باشید که برای طبقاتی که سنگین بوده یا شکل خاصی دارند ، از متخصصان کمک بگیرید.

 

مدل شلف,دکوراسیون شلف

5.  طبقات بلند شلف ها در دکوراسیون
برای به نمایش گذاشتن اشیا تزئینی و هنری از طبقات بلند استفاده کنید . در اینجا نتیجه استفاده از سه قفسه بلند بالای میز خیلی بلند فضایی ساده و هماهنگ ایجاد کرده است.

 

مدل شلف,دکوراسیون شلف

6. تغییر دکوراسیون با استفاده از شلف ها
با نصب یک تخته به عنوان دیوار پوش بین پایین ترین قفسه و میز کارتان می توانید تغییری عمده در فضایتان ایجاد کنید. در اینجا نور مورد نیاز میز کار از طریق سه چراغ سقفی کوچک تامین شده ولی شما می توانید از چراغهای هالوژن توی کار برای تامین نور میز کارتان استفاده کنید.

مدل شلف,دکوراسیون شلف

7. استفاده از شلف ها با طبقات کوچک
می توانید از دیوارهای کم عرض اما طویل با نصب طبقات دیواری کوچک به صورت عمودی استفاده کرده و کتابخانه ای کوچک برای خود مهیا کنید.

مدل شلف,دکوراسیون شلف

8. هماهنگی رنگ شلف ها
قرار دادن وسایل کاربردی و پر مصرف آشپزخانه در طبقات در عین شیک بودن بسیارکاربردی است.با تطبیق رنگ و جنس طبقات با کابینت آشپزخانه می توانید از این قفسه ها به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!