مجله تاپ‌ناز‌

ایده های خلاقانه برای داشتن قفسه های زیبا

سبك، مواد و مصالح، و محل قرارگیری قفسه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دیگر اجزای اتاق داشته باشد، اما شاید شما وسوسه شوید كه جدا از انجام طراحی‌های تجربه‌شده و معمول و نیز اضافه كردن وسایلی معمولی كارهایی تازه‌تر و خاص‌تر انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می‌كنیم كه پیش از انجام كارهای آشنا و ساده نگاهی به اتاق‌های نشیمن موجود در این مطلب بیاندازید تا ببینید كه قفسه‌ها چگونه ظاهری زیبا و جذاب را به فضای اتاق اضافه می‌كنند.

ایده های خلاقانه برای داشتن قفسه های زیبا


قفسه های عرضی كم ارتفاع
محل قرارگیری و شكل این شومینه فوق‌العاده زیبا فضایی را مهیا كرده است تا در كنار آن قفسه‌هایی شیك و زیبا قرار بگیرند. قفسه‌های كم‌ارتفاع با شومینه مستطیل شكل از نظر بصری هماهنگ هستند و فضایی را فراهم كرده‌اند كه در آن‌ها می‌توان وسایل تزئینی و قطعه‌های زیبا را به نمایش گذاشت.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

طراحی متفاوت قفسه های چوبی
این شلف های معلق چوبی به طرز فوق‌العاده زیبایی با رنگ سطوح پیرامونی شومینه كه از جنس استیل هستند هماهنگ هستند و جلوه كاملا متفاوتی را در فضا ایجاد كرده‌اند. طول هر كدام از قفسه‌ها متفاوت است و این ایده به فضا شخصیت بخشیده است.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

طبقه های ساده و مستقیم
قفسه‌های معلق به خودی خود زیبا هستند، اما كابینت‌های معلق نیز می‌توانند عنصر نامتعارف و متفاوت در فضا باشند و به یك اتاق نشیمن مینی‌مالیستی، مانند عكس بالا، جلوه‌ای خاص و زیبا اضافه كنند. هر گونه بی‌نظمی و وسایل نازیبا را داخل كابینت‌ها پنهان كنید و زیباترین وسایل خود را بر روی قفسه‌ها قرار داده و از آن‌ها لذت ببرید.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

در استفاده از قفسه‌ها افراط نكنید.
به یاد داشته باشید كه همان تعداد قفسه‌ای كه نیاز دارید را در پیرامون شومینه اضافه كنید. در خانه‌هایی كه به سبك آسیایی طراحی شده‌اند فقط اشیایی كه به دقت انتخاب شده‌اند به نمایش درمی‌آیند، به همین دلیل قفسه‌های ساده اما مدرنی كه در بالا و پایین شومینه قرار گرفته‌اند بسیار خوب و كارآمد هستند و با طراحی فضا هماهنگی كاملی دارند. هم‌چنین برای زیباتر كردن فضا و به چشم آمدن اشیای تزئینی می‌توانید از نورپردازی استفاده كنید.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

تقارن كامل در قفسه های دو طرف شومینه.
این‌كه شما به طراحی مینی‌مالیستی علاقه دارد به این معنی نیست كه باید از خیر فضاهای نگهدارنده بگذرید و از آن‌ها در طراحی اتاق نشیمن خانه خود استفاده نكنید. این اتاق نشمین دارای فضاهای نگهدارنده بسیار زیادی است: كابینت‌ها در قسمت پایین و قفسه‌ها در قسمت بالا. چوب طبیعی به كار رفته در ساخت قفسه‌ها و كابینت‌ها كنتراست بسیار خوبی با كاشی‌هایی دارد كه تمام سطح بیرونی شومینه را پوشش داده‌اند. برای خلق زیباترین و حرفه‌ای‌ترین فضای ممكن بهتر است از كابینت‌های سفارشی استفاده كنید. در اتاق نشیمن موجود در عكس بالا كابینت‌ها هماهنگی خوبی با شومینه دارند چراكه با لبه بالایی شومینه هم‌تراز و در یك خط هستند.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

رنگ‌مایه‌های طبیعی در طراحی قفسه های و شومینه.
طراحی طاقچه شومینه این اتاق نشیمن (عكس بالا) به گونه‌ای است كه شما جذب آن می‌شوید و دوست دارید كه در آن بنشیند و در كنار گرمای آتش شومینه به مطالعه بپردازید. قفسه‌های چوبی كنار شومینه با دیگر قفسه‌های موجود در فضا در هماهنگی هستند و به همین دلیل قفسه‌های كنار شومینه تبدیل به عنصری جداافتاده نشده‌اند.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

قفسه تكی.
وقتی تعداد قفسه‌ها و فضای نگهدارنده خانه كافی باشد، می‌توان از طراحی خاص‌تری در فضای پیرامون شومینه استفاده كرد. در این اتاق نشیمن یك قفسه تكی اما بلند در كنار شومینه طراحی شده است و تعدادا اندكی وسیله تزئینی كه بسیار هوشمندانه انتخاب شده‌اند جلوه‌ای زیبا و خاص به فضا داده‌اند.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

چیدمان ساده و زیبا.
با انتخاب یك پالت رنگی ساده مانند پالت رنگی سیاه و سفید، قفسه‌های پیرامون شومینه از نظر بصری با دیگر اجزای اتاق تركیب شده و بیش از حد به چشم نمی‌آیند. در اتاق نشیمن موجود در عكس بالا یك قفسه‌ ساده و سفید رنگ در فرورفتگی دیوار كنار شومینه ساخته شده است و هماهنگی بسیار خوبی با اجزای دیگر اتاق نشیمن دارد. در طراحی این فضا تلویزیون در فضا بالای شومینه قرار گرفته است و به همین دلیل فضای كافی برای ساخت یك قفسه یا کتابخانه بزرگ در كنار شومینه فراهم شده است.

مطالب مشابه را ببینید!