مجله تاپ‌ناز‌

این حیوانات بدشانس زنده زنده خورده می شوند!

این حیوانات بدشانس زنده زنده خورده می شوند!

چشم های تان را ببندید، تصور کنید در حال خوردن غذایی هستید که حیوانی زنده در آن تکان می خورد، چه حالی به شما دست می دهد؟ مطمئنا حال بسیار بدی دارید اما باور کنید در کشورهای مختلف دنیا، مردم غذاهایی را مصرف می کنند که حیوانی زنده در داخل آن وجود دارد.

باور می کنید یا نه، مردم کشورهای مختلفی از اروپا گرفته تا آسیای جنوب شرقی، چنین غذاهای تهوع آوری را مصرف می کنند. علت مصرف این غذاها هر چه که باشد به هر حال آدم هایی هستندکه این غذاها را با لذت می خورند.

ساشیمی زنده

در ژاپن، خوردن هر نوع جانور دریایی زنده از میگو، اختاپوس و خرچنگ گرفته تا صدف خورکی امری بسیار عادی است، اگر این غذاها را سفارش دهید در کمتر از چند دقیقه بشقاب غذا در حالی که محتویات آن هنوز زنده و در حال حرکت هستند، روی میز مقابل شما قرار خواهد گرفت. «ایکی زوکوری» یک نوع غذای ژاپنی است که در گروه ساشامی ها قرار دارد و هنگام خوردن غذا محتویات آن باید زنده باشد بنابراین تازگی غذا یکی از اصول اصلی تهیه ایکی زوکوری است.

غذای زنده

پختن ایکی زوکوری نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد. آشپز برای تهیه این غذا ابتدا ضربه ای به سر ماهی مز ند تا حیوان نیمه بیهوش شود و سپس شروع به پر کردن شکم آن با مواد مختلف می کند. ماهی ایکی زورکوی معمولا با لیمو خورده می شود. تا زمانی که غذا را سر میز ببرند ماهی همچنان نیمه زنده است و زنده بودن ماهی تازگی غذا را نشان می دهد.

پختن چنین غذایی، اعتراضات حامیان حقوق حیوانات را برانگیخته و تلاش برای منع تهیه آن همچنان ادامه دارد اما با این وجود در بسیاری از رستوران های ژاپن، ماهی ایکی زوکوری تهیه می شود.


صدف های زنده در ظرف غذا

صدف خوراکی معمولا در لیست یکی از بهترین غذاهای دریایی جای دارد و یکی از منابع مهم تامین مواد معدنی و ویتامین بدن در مناطق ساحلی هستند و غذای مشهوری در این مناطق به شمار می روند اما با این وجود مصرف خام آن چندان توصیه نمی شود. معمولا صدف های خوراکی به صورت خام سر میز غذا آورده می شوند و مشتری بسیاری دارند اما این غذای پرطرفدار ممکناست باعث عفونت خونی در فرد شود.

این حیوانات را زنده میل کنید!

 هر سال در آمریکا افراد زیادی به دلیل خوردن صدف خام دچار عفونت خونی می شوند و گفته می شود بیش از 120 میلیون دلار برای درمان آنها هزینه می شود که البته بعضی از افرادی که این صدف ها را نوش جان کرده اند، جان خود را از دست می دهند.


ماهی مرده و زنده

یکی دیگر از غذاهای عجیب و غریب که با موجود زنده آماده می شود اگرچه خاستگاهی تایوانی دارد اما امروزه بیشتر در چین دیده می شود. این غذا به نام «ماهی مرده و زنده» شهرت دارد و بعضی ها هم به آن ماهی «یینگ یانگ» می گویند. وقتی ماهی یینگ یانگ سر میز غذا آورده می شود هنوز زنده است و سر آن تکان می خورد و این در حالیست که بدن ماهی سرخ شده و با سس مزه دار شده است.

این حیوانات را زنده میل کنید!

برای درست کردن این غذا، آشپز با پیچیدن یک حوله خیس به دور سر ماهی، بدن آن را در روغن می اندازد و سرخ کرده و بعد شروع به زدن ادویه های مختلف و سس های گوناگون به حیوان بیچاره می کند. این غذا یکی از غذاهایی به شمار می رود که به صورت پنهانی آماده می شود و حتی آشپزهایی که آن را تهیه می کنند هیچ وقت نام و نشانی از خود نمی دهند زیرا با تلاش هایی که حامیان حقوق حیوانات انجام داده اند سرو این غذا در بسیاری از نقاط جهان ممنوع اعلام شده است اما با این وجود در بعضی از رستوران های چین، این غذا به صورت مخفیانه برای مشتری های خاص طبخ می شود.


میگو در 30 ثانیه

میگوی آبکی یکی از غذاهای چینی است که به ظالمانه ترین شکل ممکن طبخ می شود. این غذا یک نوع فست فود است که در 30 ثانیه آماده خوردن می شود و جالب است بدانیدکه نامآن در ردیف غذاهایی قرار داردکه اکثر دانشگاهی ها علاقه مندان به خوردن آن هستند. اکثر میگو را در چین به صورت خام می خورند اما گاهی اوقات آن را در آب داغ نیز می پزند. البته در بعضی از دستور غذاها، میگو را پس از نیمپز کردن مزه دار می کنند تا خوردن آن راحت تر باشد، این درحالی است که پس از آماده کردن میگوی آبکی، جانور هنوز زنده است و دست و پاهایش در ظرف غذا تکان میخورد.

این حیوانات را زنده میل کنید!

هر چند بسیاری مدعی اندکه این غذای خام و یا نیمه خام، بسیار خوشمزه است اما ضررهای بسیاری برای بدن دارد و باعث بروز انگل های عفونی در بدن فرد می شود. البته غذایی در ژاپن به نام «اودوری ابی»تهیه می شود که در آن میگوهای کوچک را با نوشیدنی های خاص سم زدایی می کنند و در حالی که هنوز میگوها در ظرف زنده هستند و به این طرف و آن طرف می پرند و پاهای خود را تکان می دهند آنها را می خورند.


پنیر کرمو

یکیاز معروف ترین پنیرهایی که در منطقه ساردینای ایتالیا از شیر گوسفند تهیه می شود «کازومارزو» نام دارد. این پنیر زمانی آماده خوردن است که داخل آن کرم های کوچک سفید رنگی به وجودمی آید. بعد از تهیه پنیر از شیر گوسفند، یک نوع مگس با نشستن روی آن نزدیک به 500 تخم د راین پنیر می گذارد، وقتی لاروها سر از تخم بیرون می آورند شروع به خوردن پنیر می کنند. لاروها پنیری که می خورند را هضم می کنند و اسدی که از هضم پنیر توسط لاروها به وجود می آید باعث می شود تا بافت های چربی موجود در پنیر شکسته شده و پنیر حالتی نرم به خود بگیرد.

این حیوانات را زنده میل کنید!

 مهمترین اصل در خوردن کازومارزو این است که وقتی لاروها هنوز داخل پنیر هستندمی بایست آن را خورد، زیرا اگر لاروها داخل پنیر بمیرند پنیر خراب می شود و خوردن آن برای سلامتی خطرناک است. نکته جالب در این است که هنگام خوردن پنیر بهتر است فرد چشم های خود را محافظت کند زیرا لاروها با وجود کوچک بودن تا ارتفاع 30 سانتیمتر می پرند و ممکن است به داخل چشم انسان بروند.


اختاپوس تکه تکه شده

«ساناکجی» یک غذای کره ای است که در آن اختاپوس زنده را به قطعات کوچک تبدیل می کنند و پس از مزه دار کردن و اضافه کردن روغن کنجد و دانه کنجد به آن، سر میز غذا می آورند. این غذا نزد آشپزهای کره ای بسیار مشهور است اما خوردن این غذا خطر بسیار بزرگی را دربر دارد. اگر پاهای بادکش دار اختاپوش هنگام خوردن خوب جویده نشود، پس از قورت دادن ممکناست به گلو بچسبد و باعث خفگی شود.

این حیوانات را زنده میل کنید!

دلیل چنین اتفاقی این است که پاهای اختاپوس حتی پس از مردن و قطعه قطعه شدن جان دارد و حرکت می کند. با وجود همه این خطرات، ساناکجی یکی از غذاهای پرطرفدار برای کره ای هاست و معمولا توریست ها علاقه زیادی به خوردن آن دارند. برای تهیه این غذا، با یک ضربه به سر اختاپوش، جانور را می کشند و سپس شروع به قطعه قطعه کردن پاهای بادکش دار حیوان آبزی می کنند و پس از مزه دار کردن، اختاپوس آماده خوردن است.

نکته جالب در خوردن اختاپوس این است که پاهای آن هنگام خوردن دائما حرکت می کنند و به این طرف و آن طرف می روند،به طوری که گاهی اوقات مشتری نمی تواند با هاشی – چوب های مخصوص خوردن غذا – تکه های پا را بردارد اما با این وجود، طرفداران این غذا از دیدن چنین تصویری لذت می برند و با کمال میل آن را می خورند.

مطالب مشابه را ببینید!