مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی لیدی گاگا + در مورد زندگی شخصی و هنری و عکس های Lady Gaga

لیدی گاگا,خواننده جنجالی,دختر خواننده

استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا (به انگلیسی: Stefani Joanne Angelina Germanotta) (زادهٔ ۲۸ مارس ۱۹۸۶) که با نام لیدی گاگا (به انگلیسی: Lady Gaga) شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز آمریکایی است. وی نام مستعار خود را از ترانهٔ معروف گروه کویین به نام Radio Ga Ga الهام گرفته‌است.مجلهٔ تایم، لیدی گاگا را یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۱۰ ذکر کرده‌است.مجلهٔ فوربس لیدی گاگا را یازدهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد.این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ رتبهٔ ۷ همین مجله را در اختیار داشت.

لیدی گاگا تحت تاثیر برخی از هنرمندان موسیقی راک همانند کویین و دیوید بوییو همچنین هنرمندان موسیقی پاپ و دنس پاپ همانند مدونا و مایکل جکسونقرار دارد.

لیدی گاگا تاکنون ۱۲ بار نامزد جایزه گرمی شده و ۵ بار آن را به دست آورده است. او دارای ۴ رکورد جهانی گینس هم هست. تک‌آهنگ «این‌گونه زاده شده‌ام» تنها طی ۵ روز ۱ میلیون نسخه از آن در آی‌تونز به فروش رفت و رکورد سرعت فروش در تاریخ آی‌تونز را شکست. تخمین زده می‌شود که لیدی گاگا تا اکتبر سال ۲۰۱۱ توانسته ۲۳ میلیون آلبوم و ۶۴ میلیون تک‌آهنگ در سطح جهان به فروش برساند و به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان تبدیل شود.

لیدی گاگا پس از مایکل جکسون، اوّلین انسانی است که هوادارانش در فیس‌بوکاز مرز ۱۰ میلیون کاربر گذشت. او هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین افراد درفیس‌بوک و توییتر است. همچنین او در فیس بوک 53,162,700 و در توییتر 770’472’28 میلیون طرفدار دارد. ویدیوهای رسمی او عبارتند از: Bad Romance , Alejandro , Beautiful Dirty Rich , Born This Way , Eh Eh Nothing Else I Can Say , Judas , Love Game , Marry The Night , Paparazzi , Poker Face , The Edge Of Glory , You And I , Telephone , Just Dance , Chillin

لیدی گاگا,خواننده جنجالی,Lady Gaga

فعالیت‌ها

او در ۲۸ مارس ۱۹۸۶ در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. گاگا در سن ۱۳ سالگی نخستین آهنگ خود را ساخت او در سال ۲۰۰۳ کار خود را با اجرای موسیقی راک در بخش‌های جنوبی نیویورک آغاز کرد و در اوت ۲۰۰۸ نخستین آلبوم استودیویی‌اش با نام شهرت (Fame) را به بازار عرضه کرد. این آلبوم در جداول موسیقی کشورهای بریتانیا، کانادا، آلمان، سوئیس، استرالیا و ایرلند شماره یک (نامبر وان) شد. فروش جهانی این آلبوم تا به امروز ۱۴ میلیون نسخه می‌باشد.

گاگا حرفه ترانه‌سراییش را با همکاری با هنرمندانی همانند بریتنی اسپیرز، فرگی، پوسی‌کت دالز و ایکان آغاز کرد. پس از آن که ایکان متوجه استعداد زیاد خوانندگی او شد او را به عنوان خواننده وارد عرصه موسیقی کرد.

گاگا در سال ۲۰۰۸ آلبوم شهرت را روانهٔ بازار کرد. او گفت که این آلبوم دربارهٔ این است که چگونه هرکسی می‌تواند احساس شهرت کند.

آلبوم جدید لیدی گاگا به نام این گونه زاده شده‌ام اوایل سال ۲۰۱۱ عرضه شد. وی به صراحت اعلام کرده‌است که دوجنس‌گرا است و در گذشته با زنان رابطه جنسی داشته‌است. او همچنین یکی از طرفداران سرسخت حقوق همجنس‌گرایان می‌باشد و در برخی از ترانه‌های خود همچون «این گونه زاده شده‌ام» و «آلهاندرو» دربارهٔ این مطلب سخن گفته‌است. لیدی گاگا در سپتامبر ۲۰۱۱ رسماً حمایت خود را از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات دوره بعدی اعلام کرد.

جوایز

لیدی گاگا در مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی در ۲۸ آگوست ۲۰۱۱. او برندهٔ ۲ جایزه شد.

در مراسم اهدای جایزه بریت در سال ۲۰۱۰، جایزهٔ «بهترین آلبوم بین‌المللی» برای آلبوم شهرت، «بهترین خواننده در سطح بین‌المللی» و «بهترین نوآوری در اجرا در سطح بین‌المللی» به لیدی گاگا اهدا شد.او در مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی۲۰۱۰ در لس آنجلس هشت جایزه، از جمله جایزهٔ «بهترین موزیک ویدئوی سال» را به دست آورد.

رکوردهای جهانی گینس

لیدی گاگا تا به امروز در کتاب گینس ۴ رکورد به ثبت رسانده است که مهم‌ترین آن عبارت است از «جستوجو شده‌ترین زن در اینترنت» که نام او را در کنار نام مایکل جکسون برای «جستوجو شده‌ترین مرد در اینترنت» قرار داده است.

سالاثر نامزد شدهجایزهنتیجه
۲۰۱۰لیدی گاگابیشترین ماندگاری در جدول‌های موسیقی انگلستانبرنده
لیدی گاگاجستوجو شده‌ترین زن در اینترنتبرنده
۲۰۱۱لیدی گاگاپرطرفدارترین انسان در وب‌گاه توییتربرنده
«چهره بی‌حالت»بیشترین ماندگاری در جدول برترین ترانه‌های دیجیتالی آمریکا (۸۳ هفته ماندگاری)برنده

آلبوم‌ها

  • ۲۰۰۸: شهرت
  • ۲۰۰۹: هیولای شهرت
  • ۲۰۱۱: این‌گونه زاده شده‌ام

منبع

مطالب مشابه را ببینید!