مجله تاپ‌ناز‌

باد کولر ماشین باعث خشکی شدید چشم می شود! مواظب باشید

باد کولر ماشین باعث خشکی شدید چشم می شود! مواظب باشید

باد مستقیم کولر ماشین باعث خشکی و قرمز شدن چشم ها می شود (سندروم خشکی چشم در اثر کاهش تولید اشک)

 

دلیل خشکی چشم چیست و چگونه خشکی چشم را درمان کنیم؟

در گفتگویی که با آقای دکتر محمد کی پور متخصص چشم در مورد خشکی چشم انجام شد، وی گفت: سندروم خشکی چشم در اثر کاهش تولید اشک و تسریع تبخیر آن بروز می کند و از آنجایی که تامین رطوبت کافی برای تضمین سلامت و کیفیت بینایی ضرورت دارد،لذا پیشگیری و درمان این عارضه بسیارحائز اهمیت است.

دکتر کی پور ادامه داد: میزان شیوع خشکی چشم در شهرهایی که دچار بحران آلودگی هوا می باشند بسیار چشم گیر است، لذا تدابیر مراقبتی و درمانی در عموم شهروندانی که به نوعی در معرض مواجهه با این معضل شایع می باشند، ضرورت دارد.

دکتر کی پور، سندروم خشکی چشم را مشکل نیمی از جمعیت رده های سنی گوناگون دانست و ابراز داشت: خارش ، قرمزی، التهاب مزمن سطح چشم و جراحی لیزیک از بارزترین علائم خشکی چشم به شمار می رود که گاهی به تاری دید منجر می شود.

وی اظهار داشت:افزایش سن و کار مداوم با رایانه و تبلت به ترتیب در سالمندان و کودکان باعث مشکلات چشمی می شود که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده به شدت آن می افزاید.

این متخصص چشم گفت: قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر در خودرو و ماشین سلامت چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به مرور زمان باعث خشکی چشم ها می شود.

وی بیان داشت: لنز های تزئینی در هوای آلوده نباید مورد استفاده قرار بگیرند و آن دسته از افرادی که در فصل تابستان از این لنزها استفاده می کنند باید قطره های مکمل چشمی را برای تنظیم میزان رطوبت چشم هایشان، مد نظر قرار دهند.

کی پور در پایان تاکید کرد:نوشیدن مایعات به میزان کافی و مصرف غذاهای دریایی غنی از امگا3 نقش مهمی در پیشگیری از خشکی چشم به ویژه در فصل تابستان دارند.

مشکل خشک شدن چشم ها!

مطالب مشابه را ببینید!