مجله تاپ‌ناز‌

با آی وی اف ناباروری را درمان کنید IVF

با آی وی اف ناباروری را درمان کنید IVF

افراد نابارور می توانند با روش آی وی اف باردار شوند. روش IVF راهکاری برای زوجین نابارور است.

درمان ناباروری با روش آی وی اف IVF

علیپور متخصص زنان و مامایی با بیان اینکه افراد نابارور نیز می توانند فرزندی داشته باشند، اظهار داشت:روش IVF که بعد از بررسی دقیق و آگاهی از علت ناباروری زوجین انجام می شود، راهکاری برای درمان افراد نابارور است.

وی با بیان اینکه آی وی اف در درمان نازایی نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: در این روش درمانی جهت آماده سازی اسپرم و افزودن آن به محیط کشت، تخمک بالغ دریافت می شود و در محیط کشت گرمخانه آزمایش‌های بیشتری انجام می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان درباره هورمون تراپی اضافه کرد: در هورمون تراپی بعد از انجام آزمایش در مدت یکماه 13 الی 17 تخمک از مادر و مقداری اسپرم از پدر دریافت می شود.

علیپور به تهاجمی بودن تزریق هورمون تراپی اشاره کرد و افزود: این تزریق باعث بروز سرطان هایی مانند تخمدان، سینه و رحم در مادران می شود.

وی افزود: بعد از اینکه مشخص شد روش IUI موفقیت‌آمیز نیست، می‌توان از IVFدرمانی بهره برد. از طرفی، حدود 10 درصد نازایی‌ها دارای دلایل نامشخصی است.

با آی وی اف ناباروری را درمان کنید IVF

آی وی اف در درمان نازایی نقش بسزایی دارد

این متخصص زنان و زایمان کاشت درست رویان در داخل رحم را حساس ترین مرحله IVF عنوان کرد و گفت: روش درمانی آی وی اف در افرادی که دچار مشکلات لوله های رحمی، نازایی ایمنولوژیک، آندومتروز و یا دلایل مردانه هستند، استفاده می شود.

علیپور درباره مهمترین عارضه این روش درمانی، بیان کرد: بعد از مدت 12 دوره انجام روش IVF، احتمال بروز سرطان تخمدان در افراد است که البته تاکنون به اثبات نرسیده است.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه احتمال بیهوشی عمومی بیمار در زمان انجام عمل آی وی اف وجود دارد، یادآور شد: سوزن جمع آوری کننده سلول های تخم ممکن است باعث بروز عفونت روده، مثانه و آسیب به رگ های خونی شود.

وی بیان کرد: انجام سونوگرافی، مصرف قرص L.D، کپسول داکسی سیکلین، آزمایش خون و تجویز HMG با تجویز پزشک از روش های درمانی آی وی اف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تحریک بیش از حد تخمک، لختگی خون قلب، حساسیت پوستی و افزایش وزن از عوارض مصرف این داروها است، تصریح کرد: روش درمان نازایی IVF ممکن است باعث سقط جنین، زایمان زودرس، چندقلویی، کم وزنی نوزاد، استرس و تولد نوزاد ناقص شود.

علیپور با اشاره به اینکه این روش درمانی به سن و شرایط فیزیکی و جسمی مادر بستگی دارد، عنوان کرد: ممکن است فردی برای درمان نازایی چندین بار از روش آی وی اف استفاده کرده اما نتیجه مطلوب حاصل نشود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه بیشتر نوزادان متولد شده با روش آی وی اف پسر هستند، تصریح کرد: افراد نابارور برای درمان جهت استفاده از روش IVF باید به مشاوره و متخصص مراجعه کنند.

آی وی اف , درمان ناباروری با IVF

مطالب مشابه را ببینید!