مجله تاپ‌ناز‌

با خوردن این میوه ها لاغر شوید!

رژیم لاغری, لاغر شدن, خوراکی برای لاغر شدن

با خوردن این میوه ها لاغر شوید!

مواد غذایی كه در این مقاله برایتان گردآوری كرده‌ایم دارای كالری بسیار كمی هستند و جالب اینجاست كه همین كالری بسیار كم در حین مصرف در بدن ـ زمانی كه مشغول گاز زدن، جویدن و هضم غذا هستید ـ به صفر می‌رسد.

پس اگر در آغاز سال جدید قصد دارید بدنی خوش‌فرم داشته باشید، توصیه می‌كنیم از همین فردا، نه از همین امروز این خوردنی‌ها را در سبد غذایی‌تان بگنجانید! شما می‌توانید مقادیر بیشتری از این خوراكی‌ها را بدون نگرانی از زیرپا گذاشتن رژیم لاغری‌تان مصرف كنید؛ جالب‌تر این كه با وجود كالری پایین، این میوه‌ها و سبزی‌ها خالی از مواد مغذی نیستند و می‌توانند معجونی بی‌نظیر برای پیشگیری از انواع و اقسام بیماری‌های كشنده و مزمن قرن بیست و یكم به شمار آیند.

خیار

اگر گرسنه‌تان شده و از رژیم غذایی‌تان خسته شده‌اید، بهتر است خوردن خیار را امتحان كنید. این صیفی سبز، نه‌تنها شما را شاداب می‌كند بلكه پر از مقادیر بسیار زیادی آب بوده و می‌تواند خنكای درونی‌تان را بخصوص در فصول گرم سال تضمین كند. همچنین خیار مملو از ویتامین K وC، پتاسیم و تركیبی به نام سیلیكاست كه برای اتصال بین بافت‌هایی نظیر عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و استخوان‌ها، نقشی كلیدی دارد.

كرفس

كرفس یكی از سبزی‌های دوست‌داشتنی و غنی موجود در بازار است كه هر ساقه متوسط آن تنها شش كالری انرژی در خود ذخیره دارد. یك فنجان پر از كرفس می‌تواند یك‌سوم از نیاز روزانه‌ بدن شما به ویتامین K، A، فیبرهای غذایی، فولات و پتاسیم را برآورده‌ سازد. این سبزی ارزان قیمت همچنین حاوی تركیبی به نام فتالیدز است كه برای شل شدن بافت دیواره‌ شریان‌های خونی بسیار موثر است كه در نهایت با گشاد كردن رگ های خون‌رسان از پرفشاری خون جلوگیری می‌كند.

زرد‌آلو

زرد‌آلو از آن دست میوه‌هایی است كه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این میوه‌ تابستانی و زیبا، مملو از بتاكاروتن است كه مبارزی سلحشور در نبرد با غول‌های متعدد و بی‌شاخ و دمی نظیر سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های چشمی است. اگر به دنبال حفظ سلامت خود هستید، خوردن سه نوبت یا بیشتر از زردآلو در روز را از خاطر نبرید، حداقل در تابستان این كار را انجام دهید. این میوه سرشار از ویتامین‌های A، C و E است و كاروتنوئید موجود در آن می‌تواند خطر تحلیل عضلانی و افت بینایی را كاهش چشمگیری دهد.

گوجه‌فرنگی

لیكوپن موجود در گوجه‌فرنگی بدن آدمی را در برابر سرطان پروستات مقاوم می‌كند و با از بین بردن رادیكال‌های آزاد كه با تابش اشعه ماوراء بنفش به پوست ایجاد می‌شود، به حفظ شادابی پوست كمك كرده و آن را جوان نگه می‌دارد.

قارچ

قارچ یكی از فوق‌العاده‌ترین مواد غذایی موجود در بازار است. جالب این كه فرقی نمی‌كند این سبزی را به صورت خام یا پخته مصرف كنیم، به هر روی هنگام هضم آن در بدن، موادی ترشح می‌شود كه داروی ضد سرطان طبیعی است و می‌تواند سطح ایمنی بدن را بالا ببرد. از این گذشته مصرف قارچ به افزایش سوخت و ساز بدن منتهی شده كه عنصری كلیدی در رژیم‌های لاغری به شمار می‌رود.

مركبات

این میوه‌ها سرشار از ویتامین C هستند؛ از مركبات و بخصوص پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت غافل نشوید. جالب است بدانید افرادی كه روزانه مقادیر بیشتری از ویتامین C مصرف می‌كنند، كمر و پشت باریك‌تری دارند. از این گذشته این ویتامین یكی از مواد آنتی‌اكسیدانی است كه می‌تواند شما را در برابر بروز انواع سرطان‌ها بیمه كند. نتایج تحقیقی علمی كه توسط دانشگاه آریزونا صورت گرفته، نشان می‌دهد افرادی كه میزان بیشتری از این ویتامین را مصرف می‌كنند، هنگام ورزش‌های هوازی ۲۵ درصد بیش از دیگران چربی می‌سوزانند.

سیب

معرفی سیب نیاز به هیچ قلم‌فرسایی ندارد و اغلب ما این ضرب‌المثل طلایی را شنیده‌ایم «كسی كه هر روز یك سیب بخورد، نیازی به پزشك ندارد». حالا باید بگوییم كسی كه هر روز سیب می‌خورد، چاقی از او دور می‌شود. جالب این كه پوست سیب سرشار از فیبرهایی است كه می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و به تناسب اندام منتهی شود. از این گذشته، این پوست جادویی حاوی مقادیری اسید اورسولیك است كه از اجتماع چربی در بدن نیز جلوگیری می‌كند. به همین خاطر متخصصان توصیه می‌كنند تا سیب را حتما با پوست بخوریم.

هندوانه

بتدریج هوا گرم می‌شود و فصل هندوانه از راه می‌رسد. آیا می‌دانید این میوه‌ سبز با قلب سرخ و خوشمزه‌اش تا چه حد برای سلامت و كاهش وزن مفید است؟ هندوانه مملو از آرژینین و دیگر اسید آمینه‌هاست كه كلیدی طلایی در كاهش وزن به شمار می‌روند. محققان علوم تغذیه دریافته‌اند موش‌های چاقی كه به آنها مقادیر مشخصی آرژینین تزریق شده، در مقایسه با سایرین بسرعت وزن كم كرده و بدنی عضلانی به دست آورده‌اند؛ احتمالا شما هم با خود فكر می‌كنید كه ما چه كم از موش‌ها داریم!؟

كلم بروكلی

كلم بروكلی به‌رغم ظاهر جذاب و سبزش، یكی از كم‌طرفدارترین سبزی‌ها در جهان است، اما براستی این همه نفرت از كلمی كه پر از فیبرهای غذایی و ویتامین C است ناجوانمردانه نیست!؟ گفتنی است مصرف یك فنجان كلم بروكلی می‌تواند نیاز روزانه به این ویتامین‌های كلیدی را برآورده سازد. بخصوص در فصول گرم سال كه دسترسی به مركبات سخت‌تر و گران‌تر می‌شود، كلم بروكلی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی به شمار رود.

كدو سبز

كدو سبز كه بیشتر در فصل تابستان در سبزی‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد، مملو از انواع ویتامین‌های مفید بدن و فیبرهای غذایی است كه به ما در تناسب اندام كمك می‌كند. جالب اینجاست كه كدوی سبز تابستانی نصف كدوی سبزی كه در زمستان كشت می‌شود، كالری در خود ذخیره می‌كند، پس در تابستان می‌توانید با خیال راحت دو بشقاب از خوراك كدوی خوشمزه را میل كنید و حسابی سیر شوید؛ در حالی كه كالری بسیار كمی وارد بدن شما شده است!

مطالب مشابه را ببینید!