مجله تاپ‌ناز‌

لاغری با روزه | با روزه گرفتن خیلی راحت لاغر شوید و کاهش وزن دهید

با روزه گرفتن خیلی راحت لاغر شوید

آیا روزه گرفتن لاغر می کند؟ لاغری با روزه ممکن است؟

لاغر شدن با روزه داری

براساس بررسی‌های انجام شده، روزه گرفتن و رعایت اصول تغذیه‌ای در هنگام سحر و افطار، راهکاری مناسب و اثر بخش برای کاهش وزن بدن است.
پیمان عزیز محمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: درصد بالایی از افراد جامعه دچار چاقی و اضافه وزن هستند و متاسفانه اقدام خاصی جهت برطرف کردن مشکل خود صورت نمی‌دهند.
وی افزود:‌ برخی از افراد در ماه مبارک رمضان تا اندازه‌ای رژیم غذایی خود را به طور نامناسب تغییر می‌دهند که پس از ماه رمضان نه تنها وزن کم نمی‌کنند، بلکه چند کیلویی هم اضافه وزن پیدا می‌کنند.
عزیز محمدی با بیان اینکه روزه داری می‌تواند تمرین مناسبی برای کنترل وزن باشد، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، روزه گرفتن و رعایت اصول تغذیه‌ای در هنگام سحر و افطار، راهکار‌ی مناسب و اثر بخش برای کاهش وزن بدن است.
وی یادآور شد: اگر روزه داری به صورت صحیح صورت گیرد، می‌توان با کاهش کالری دریافتی به کاهش مناسب وزن بدن کمک کرد.
عزیز محمدی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف بیش از اندازه مواد پر چرب و بسیار شیرین در هنگام افطار و سحر و پرهیز از پرخوری، از مهمترین اقدامات تغذیه‌ای مناسب در جهت کنترل و حفظ وزن بدن و حتی کاهش وزن در بین افراد چاق و دارای اضافه وزن است.
لاغری با روزه

لاغری با روزه ممکن است؟

روش کاهش وزن با روزه داری

در مورد روزه گرفتن سوء تفاهم های زیادی وجود دارد. خیلی از مردم تصور اشتتباهی در مورد روزه دارند.

بدن انسان حتی در شرایط بد و نامطلوب هم برای ادامه زندگی طراحی شده است. یکی از این شرایط سخت قحطی و کمبود مواد غذایی است که بدن انسان می تواند با شرایط وفق پیداکند.

در جنگ جهانی دوم، هنگام قحطی شدید مواد غذایی، بسیاری از مردم متوجه شدند که بیماری های مزمن آنها درمان پیدا کرده است.

دلیل هم این بود که فقط در اینوضعیت، بعنی در وضعیت کم غذایی، منابع انباشه شده غذا در بدن مورد استفاده قرار گرفته می شود.

 

تفاوت گرسنگی و روزه

قبل از هر چیزی باید تفاوت بین روزه و گرسنگی را بدانیم زیرا اغلب مردم فکر می کنند روزه به معنای گرسنگی است.

اگر غذایی که میل می کنید فقط شکم پر کن باشد پس بددن خود را از مواد مغذی محروم کرده اید، با وحودن خوردن سه وعده غذا در طول شبانه روز باز هم گرسنه می مانید. به این حالت گرسنگی مخفی می گویند.در بعضی از افراد روزه داری بیش از دو روز باعث کم خونی شدید می شود وسلامت را به خطر می اندازد.

اختلالات دیگری مانند کاهش قند خون، سردرد شدید، خستگی مفرط و حالت تهوع هم ممکن است با کم خونی همراه شوند.

این نوع لاغر شدن به معنی کاهش میزان چربی بدن نیست، بلکه باعث در اصل به معنی تحلیل رفتن عضلات با کیفیت شما است.

افرادی ه دچار بیماری های خاص هستند باید با مشورت پزشک روزه بگیرند و خودسرانه این کار را انجام ندهند. روزه با مصرف مایعات خاص و مورد نیاز بدن، هیچ مانعی ندارد و عوارض جنبی خاص هم در پی ندارد.

روزه داری به اندام های بدن به خصوص سیستم گوارش استراحت می دهد و به عملکرد آنها کمک می کند. روزه گرفتن بدن را احیا می کند و سلامت بدن را بهبود می بخشد.

تا مادامی که بدن شخص از منابع ذخیره شده در بدن استفاده می کند، می تواند تا یک ماه هم روزه داری را ادامه دهد. پس اگر کسی به شما گفت روزه داری کسی را می کشد نباید حرفش را باور کنید و نگران شوید، بدن اغلب ما به قدری ذخیره دارد که حتی یک ماه هم می توانیم روزه بگیریم.

حس گرسنگی وقتی می آید که مواد مغذی ذخیره شده به همراه سموم بدن به صورت گاز و مواد جامد و مایع، از راه ریه هاف مدفوع و ادرار خارج گردد. دقع این مواد باعث بوی بدت دهان شخص روزه دار می شود.

بازدم و بوی بد مدفوع و ادرار شخص متعفن می شود.

لاغری با روزه

روش لاغری با روزه داری

چطور با روزه لاغر شویم؟

اگر می خواهید برای کاهش وزن و لاغری روزه بگیرید می توانید از یک روز تا یک هفته روزه بگیرید. اگر طاقت نداشتید می توانید هر ده روز یک بار روزه بگیرید. می توانید روزی را برای روزه گرفتن انتخاب کنید که در منزل هستید و کار خاصی انجام نمی دهید و نیازی به رفتن سر کار ندارید و یا کارهای منزل را به طور کامل انجام داده اید.

کارهایی که باعث خوشحالی شما می شوند و شما را سر حال تر می کنند را انجام دهید. مثلا به باغچه بروید و ابیاری کنید. یا فیلم دلخواه یا سریال ببینید.

در این روز فقط آب معدنی بنوشید. برای آنکه حواس شما پرت خوردن نشود می توانید پیاده روی کنید و به مکان هایی بروید که خوراکی در آنجا وجود نداشته باشد. می توانید خودتان را سرگرم کارهایی کنید که در پایان روز تمام می شوند.

در این روز ذهن خود را مشغول نکنید و فکر خود را منحرف مشکلات نکنید و سعی کنید افکار خوب در سر داشته باشید تا متوجه روزه داری نشوید.

 

نحوه افطار برای لاغری با روزه داری

بعد از تمام شدن زمان روزه داری و برای افطار می توانید فقط سبزیجات و میوه های مختلف را میل کنید. برای وعده های بعدی از غذاهای نیمه مایع استفاده کنید.

پس از اینکه معده شما کمی کار کرد می توانید از غذاهای جامد هم استفاده کنید و با سبزیجات میل کنید.

این ثابت شده است که بیشتر افرادی که بدین ترتیب عمل کرده اند توانسته اند تا حدی لاغر شوند.

در ماه رمضان با گرفتن روزه می توانید لاغر شوید. باید افطاری سبک میل کنید، بامیه و زولبیا زیاد نخورد و یا اصلا نخورید، غذای سحر هم باید به اندازه یک عده ناهار باشد. اگر در روزه داری زیاده روی کنید تمام عضلات شما تحیلیل می روند و سلامتی شما به خطر می افتد.

مطالب مشابه را ببینید!