مجله تاپ‌ناز‌

برای ترکیب رنگ مو این نکات طلایی را بدانید

ترکیب رنگ موهای مختلف نیاز به روش صحیح دارد ک در این مطلب نکات ترکیب کردن رنگ مو را خواهید دانست.

 

ترکیب کرن رنگ مو, رنگ مو های مختلف را چگونه ترکیب کنیم

موها یکی از اولین فاکتورهای جلب توجه افراد محسوب شده و هر خانمی دوست دارد که زیبایی موهایش را دو چندان کند . یکی از روشهایی که برای زیبایی موها استفاده میشود رنگ مو است که برای استفاده از آن باید با اصول آن آشنایی داشت .

شاید تهیه ترکیبات متفاوت رنگ مو به نظر راحت باشد اما هرعملی اصول و روند خود را دارد و در این مقاله به شما نکاتی را آموزش می دهیم تا با نحوه صحیح ترکیبات رنگی آشنا شده و زیبایی موهایتان را بیشتر از قبل نمایید.

برای ترکیب رنگ مو این نکات طلایی را بدانید

در ترکیب رنگ مو از سه رنگ بیشتر استفاده نکنید

نکته های مهم در ترکیب رنگ مو که بهتر است بدانید

_ اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این می باشد که مجاز به ترکیب بیش از دو یا سه رنگ نمی باشد چراکه ثبات رنگ را از بین می برد. ترکیب رنگ ها با تن های متفاوت تنها منجر به ایجاد بی نظمی می شود.

_ هر کارخانه تولید رنگ فرمول های مخصوص به خود دارند در نتیجه از مخلوط کردن رنگ های کارخانه های مختلف با یکدیگر جلوگیری نمایید.

_ بهترین ترکیب رنگی که می توانید داشته باشید شامل موارد زیر می باشد :

برای داشتن رنگ مو با تناژ سرد می توانید رنگ هایی با شماره های N8+A8+C8

رنگ مو با تناژ گرم را می توان با ترکیب رنگ های V7+R7 بدست آورد.

سری رنگ های N را با پایه های یکسان ترکیب نمایید.

رنگ مو ها را می توان به دو دسته زیر تقسیم بندی نمود

1 . موقت

2 . نیمه دائم

این فرآورده ها اساسا رنگ طبیعی مو را روشن تر و درخشان تر می کنند، از تندی موهای سفید یا زرد می کاهند و موهای راه راه و مش شده را یکنواخت می کنند. این رنگ ها تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد نمی کنند و چون به راحتی و با یک بار شستشو از بین می روند، برای امتحان کردن یک رنگ مو مناسب هستند.

 

برای ترکیب رنگ مو این نکات طلایی را بدانید

از مخلوط کردن رنگ های کارخانه های مختلف با یکدیگر جلوگیری نمایید‎

دو نوع رنگ موی موقت وجود دارد

1 . رقیق ها

2 . غلیظ ها

رقیق ها موها را خیلی ملایم رنگ می کنند، در حالی که غلیظ ها رنگ تیره تری ایجاد می کنند. رنگ موهای موقت رقیق اصولا به صورت مایع هستند و پس از استفاده و بدون این که آبکشی شوند، به مو مدل می دهند. بعضی از این رنگ های موقت به صورت اسپری در فروشگاه ها موجود است. رنگ های به کار رفته در رقیق ها، معمولا رنگ های تضمین شده و رنگ های مصنوعی تصفیه شده ای هستند که از نقطه نظر ایمنی تست شده اند و برای استفاده در غذاها، داروها و لوازم آرایشی توسط FDA (اداره ی غذا و دارو) مورد تایید واقع گشته اند. این رنگ ها تقریبا بی خطرند، لذا در برچسب روی بسته بندی ها، لزوم انجام تست پاچ قید نشده است (در تست پاچ، باید رنگ مو را 48 ساعت قبل از استفاده، روی قسمت کوچکی از پوست دست گذاشته و پس از نیم ساعت بشویید).

رقیق ها همچنین حاوی اسید ضعیفی هستند که باعث افزایش قدرت جذب رنگ توسط مو می گردند. برخی فرآورده ها ممکن است علاوه بر رنگ های تضمین شده، حاوی رنگ های ترکیبی دیگر باشند که در این صورت برچسب بسته بندی این فرآورده ها، دارای تذکراتی برای رعایت احتیاط و همچنین آموزش انجام پاچ تست مقدماتی است.

اکثر این مواد علاوه بر رنگ، برای مدل دادن مو نیز به کار برده می شوند. برخی فرآورده ها به صورت اسپری، موس یا ژل ساخته شده اند، برخی برای ایجاد رنگ های فانتزی مو، قرمز، آبی، طلایی نقره ای، صورتی و سایر رنگ های غیرمعمول به کار می روند. همه رنگ های موقت، مواد رنگی را مثل یک پوشش رنگی روی مو می گذارند و به درون ساختمان مو نفوذ نمی کنند و یا خیلی کم نفوذ می کنند. رنگ های خیلی غلیظ ممکن است به بالش یا لباس مالیده شوند. تعریق موجب رنگ دادن مو به پوست می گردد. رنگ های موقت تا اندازه ای نسبت به آب مقاوم هستند، ولی به راحتی با یک بار شستشو از بین می روند.

نکته های طلایی در ترکیب رنگ مو

مطالب مشابه را ببینید!