مجله تاپ‌ناز‌

برای پیشگیری از سرطان این 5 نکته را رعایت کنید

برای پیشگیری از سرطان این 5 نکته را رعایت کنید

کسانی که سرطان گرفته اند و درمان شده اند حاضر هستند هر کاری بکنند تا سرطان دوباره برنگردد و تمام کارهای پیشگیرانه را انجام می دهند. اما این نوع طرز فکر باید در افراد سالم نیز وجود داشته باشد تا از سرطان بتوانند پیشگیری کنند.

نکاتی برای پیشگیری از سرطان که باید رعایت کنید

 

خبر خوب این‌که به گفته دکتر دوویت مک‌کی، دارای برد تخصصی در طب داخلی، تومورشناسی، تغذیه و طب مکمل و کل‌گرا “تقریبا تمام اقداماتی که می‌توان بعد از درمان سرطان انجام داد تا دوباره برنگردد، برای کسانی که تجربه این بیماری را ندارند هم جوابگوست”.

 

با استراتژی‌های ساده سبک زندگی به شیوه مک‌کی، شروع می‌کنیم. فقط نخوانیدشان؛ بلکه در درازمدت به آنها پایبند هم بمانید. مک‌کی به‌عنوان پزشکی که مبارزه با سرطان را، مشغولیت زندگیش کرده، این نکات خیلی مهم را نه فقط برای بیماران بلکه برای هرکس دیگری که گوش‌شنوا دارد توصیه می‌نماید:

چرا پیش از آن‌که سرطان به ما حمله کند ما به او حمله نکنیم؟

 

استرس را از خود دور کنید.

استرس مزمن، عملکرد ایمنی‌تان را سرکوب کرده و موجب بروز التهاب می‌شود، که مانند یک محرک برای سرطان است. یوگا، پیاده‌روی، یا مدیتیشن و …، کلید این پیشگیری، پیدا کردن تکنیکی لذت‌بخش، برای کنترل استرس است. اگر لذت‌بخش نباشد، تداوم نخواهد داشت.

 

حواس‌تان به کپک و قارچ باشد.

مایکوتوکسین‌ها و افلاتوکسین‌های موجود در کپک، در رده سرطان‌زاترین مواد شناخته شده قرار دارند. اگر لوله آب ترک خورده در خانه دارید یا زیرزمین یا حمام‌تان رطوبتی دارد که بوی کپک‌زدگی می‌دهد، از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید تا فضای خانه‌تان را بررسی کرده و خطر را برطرف کند.

 

برای پیشگیری از سرطان این 5 نکته را رعایت کنید

پیش از آن‌که سرطان به ما حمله کند ما به او حمله کنیم

 

عرق بریزید.

ورزش کردن می‌تواند موجب تغییرات مثبتی در سیستم ایمنی شده و به شما در مقاومت در برابر سرطان کمک کند.در مطالعه‌ای که در دانشگاه نبراسکا صورت گرفته، پژوهشگران شرح حال ۱۶ نفر از کسانی را که از سرطان جان سالم به‌در برده بودند، قبل و بعد از یک برنامه ورزشی ۱۲ هفته‌ای مورد بررسی قرار داده و میزان نقص و ازکارافتادگی سلول‌های ایمنی‌ این افراد را با سلول‌های ایمنی که می‌توانند سرطان را مغلوب کنند مقایسه کردند. پیش از برنامه ورزشی، سلول‌های ایمنی از کارافتاده، وضعیت غالب خونی این افراد بوده، اما بعد از دوازده هفته تمرین و ورزش، این میزان ۱۵ درصد کاهش یافته بود.

 

دستِ یاری دادن داشته باشید.

تحقیقات بالینی نشان داده، داوطلب شدن، پیش‌کسوتی کردن و سایر رفتارهای بشردوستانه و هم‌نوع‌گرایانه، موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود. برای سلامتی خوب است که به‌طور منظم و مداوم در فعالیت‌های باارزش شرکت داشته باشید. و یکی ازبامزیت‌ترین فعالیت‌ها، کمک به دیگران است.

 

مکمل ویتامین دی مصرف کنید.

احتمالا زیاد در موردش شنیده‌اید، اما ویتامین دی واقعا از جنبه‌های گوناگونی برای سلامت‌تان مفید است و یکی از این فواید، کاهش احتمال ابتلا به سرطان می‌باشد. به گفته مک‌کی، مشکل این‌جاست که به احتمال زیاد به اندازه کافی از این ویتامین مصرف نمی‌کنید.

 

راه‌حل ساده‌اش، بیشتر وقت گذراندن در بیرون خانه است. تنها ده دقیقه در معرض آفتاب وسط روز تابستان بودن، ده هزار واحد ویتامین دی در بدن‌تان تامین می‌کند. اما با نزدیک شدن به زمستان، آفتاب قدرت کافی برای این میزان تولید را ندارد، بنابراین، باید بیشتر از منابع ویتامین دی مانند ماهی‌های چرب در تغذیه‌تان استفاده کرده و مکمل این ویتامین را هم به رژیم غذایی‌تان بیفزایید.

 

هرچند انیستیتوی دارویی، دست‌کم دریافت ۶۰۰ واحد ویتامین دی روزانه را توصیه می‌کنند اما انجمن غدد و بیشتر پزشکان، دریافت روزانه ۲۰۰۰ واحد ویتامین دی را برای ایمنی سلامت لازم می‌دانند. از یک مکمل ویتامین دی با برند معتبر و تائید شده از نظرترکیبات دارویی استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!