مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی بهاره افشاری + از آغاز بازیگری تا زندگی شخصی و فعالیت های هنری

بهاره افشاری بازیگر محبوب و معروف ایرانی است که طی سال‌ها فعالیت توانسته به جایگاه ویژه‌ای میان مردم و سینماگران دست یابد. ما نیز امروز در سایت ادبی و هنری تاپ ناز قصد داریم زندگی این بازیگر را زیر ذره‌بین ببریم پس مادامی که به این بازیگر علاه دارید، در ادامه متن همراه ما باشید.

بیوگرافی بهاره افشاری + از آغاز بازیگری تا زندگی شخصی و فعالیت های هنری

تولد و اوایل زندگی

 بهاره افشاری در 14 تیر سال 1364 در شهر شاهرود به دنیا آمد. خانم افشاری درباره دوران کودکی و خانواده خود گفته است: من در یک خانواده بسیار مذهبی شاهرودی بزرگ شدم، بیشتر خاطرات و دوره بچگی‌ام در محرم‌ها و تکیه بوده ولی هیچ وقت هیچ کجا نگفتم تمام این سال‌ها آدم معتقدی بزرگ شدم نه مذهبی یا هر چیز دیگری که اسمش هست، بیشتر معتقد بزرگ شدم و به اسلام واقعی اعتقاد دارم.

تشنج در کودکی

تشنج در کودکی

زمان کودکی در جنگ ایران و عراق بعد از اصابت موشکی به خانه‌ای در نزدیکیشان از صدای آن دچار تشنج شده و به مدت 3 ماه در بیمارستان بستری می‌شود. پزشکان در آخرین روزهای بستری به خانوادش اطلاع می‌دهند نهایتا 24 ساعت بیشتر دوام نخواهد آورد که مادربزرگش با شنیدن این خبر بیهوش می‌شود.

در زمان بیهوشی مادربزرگ، شخصی به خواب او می‌آید و می گوید شما به یک ضامن آهویی اعتقاد دارید و من مربوط به آن خطه‌ام «بایزید بسطامی» هستم و این قول را می‌دهم که نوه شما نخواهد مرد و خیلی زود در جوانی آدم شناخته شده‌ای شده و تا 105 سالگی عمر می‌کند در نهایت مادربزرگ بعد از به هوش آمدن متوجه می‌شود نوه اش (بهاره) به زندگی برگشته است.

تحصیلات

خانم افشاری دیپلم تائتر و بازیگری دارد اما خود نحوه آشنایی‌اش  با دنیای هنر را تولیدی پدرش دانسته. جایی که او میان لباس‌های زیبا و رنگا و رنگ بازی می‌کرد و همین موضوع وی را به سمت هنر سوق داد.

مطلب مشابه: بیوگرافی فرناز رهنما؛ زندگی شخصی و هنری از شروع فعالیت تا ازدواج و عمل زیبایی

آغاز طراحی و مزون لباس

همان‌وطر که گفتیم خانم افشاری علاقه بسیار زیادی به لباس و دنیای مد داشت و همین موضوع باعث شد تا در سن بیست سالگی و با حمایت پدر یک مزون لباس بسیار زیبا را افتتاح کند و چندین سال در آنجا به فروش لباس‌های زیبا مشغول شد.

آغاز شهرت

خانم افشاری عنوان کرده است که با داشتن مشتری‌های بازیگر پای وی نیز به دنیای بازیگری بازیگری باز شد. وی نخست در یک سریال نقش کوتاهی را به عهده داشت. خانم افشاری اولین تجربه بازیگری خود را بسیار بد عنوان کرده است.

نخستین حضور جدی در سینما

نخستین حضور جدی در سینما

نخستین حضور رجدی خانم افشاری با سریال روزگار قریب آغاز شد. روزگار قریب یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی کیانوش عیاری است که نخستین بار از پاییز 1386 به مدت یک سال از شبکه سه سیما به نمایش درآمد.

این مجموعه بر پایه زندگی محمد قریب، پزشک ایرانی و بنیان‌گذار تخصص پزشکی اطفال در ایران ساخته شده‌است.

روزگار قریب از سال 1295 هم‌زمان با شروع تحصیلات ابتدایی تا مرگ قریب در سال 1353 روایت می‌شود و با وقایع آن زمان مانند کودتای رضاخان، قحطی تهران در زمان جنگ جهانی دوم، حضور متفقین در ایران هم‌زمان است.

در این مجموعه مهدی هاشمی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، آفرین عبیسی، رضا کیانیان، حسین پناهی، شهاب کسرایی، کاوه آهنگر و پرهام کرمی ایفای نقش می‌کنند.

فیلم‌برداری این مجموعه از اواخر سال 1381 آغاز شده بود تا پاییز 1386 ادامه داشت. این مجموعه در شهرک غزالی فیلم‌برداری شده‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی مونا فرجاد + عکس های همسر و خانواده در مورد زندگی شخصی

آغاز شهرت در ایران

آغاز شهرت در ایران

شهرت خانم بهاره افشاری با سریال او یک فرشته بود آغاز شد. یعنی جایی که وی نقش یک شیطان را ایفا کرد. او یک فرشته بود یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی علیرضا افخمی است که در رمضان 1384 از شبکه دو پخش شد.

او یک فرشته بود در ژانری جدید در تلویزیون ایران به نام ماورایی ساخته شده بود. موضوع داستان بدین ترتیب است که بهزاد طی ماجرایی با زنی تصادف می‌کند و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته نام دارد، سر می‌زند و از سوی دیگری در قالب مردی به نام سرابی سعی در سردرگم نمودن بهزاد دارد. نهایتاً فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد، اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، شیطان (ابلیس) است و پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد و سپس به درگاه خدا توبه کرده و از گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.

ممنوع‌التصویری

خانم بازیگر به علت عدم تمایل به بازی در فیلم سیاسی سال 1389 تقاضای کناره گیری از فیلم «پایان نامه» را کرد اما تهیه کننده از او خسارت 80 میلیونی خواست. در نهایت با اجبار در این فیلم بازی کرد اما بعد پایان فیلم از طریق روح الله شمقدری تهیه کننده فیلم و برادرش جواد شمقدری به مدت 3 سال در سینما ممنوع الکار شد.

خانم افشاری در راین باره گفته است: چطور من می‌توانم روبه‌روی مردمی بایستم که مرا بهاره افشاری کرده‌اند. ابتدا به‌عنوان یک فیلم پلیسی اکشن ساده با او قرارداد بسته شده و بعد برای خروج از فیلم مجبور بوده هشتاد میلیون خسارت بدهد در حالی که چنین پولی را نداشته‌است.

او گفت پلان‌هایی بوده که بیست بار اشتباه بازی کرده و در نهایت مجبور به تن دادن به بازی شده‌است. او همچنین اشاره کرد که در دوره محمود احمدی‌نژاد چند مرتبه به مراسم افطار دعوت شده، اما در آن شرکت نکرده‌است.

شایعه ازدواج

شایعه ازدواج

سال‌ها قبل شایعه‌ای در فضای مجازی پخش شد که گویا خانم افشاری با بنیامین بهادری خواننده معروف ایرانی ازدواج کرده است. این حاشیه خیلی زود دست به دست شده و درنهایت حتی رسانه‌ها نیز به آن واکنش نشان دادند. بعد از گذشت چند وقت و با تکذیب هر دو هنرمند، این شایعه نیز به دست فراموشی سپرده شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی هستی مهدوی فر + درباره زندگی شخصی، ازدواج و درباره کارهای هنری اش

رابطه با سردار آزمون

رابطه با سردار آزمون

پستی که بهاره افشاری و سردار آزمون در اینستاگرامش منتشر نمود باعث جنجال‌های بسیاری شد، او در عکسی که از بهاره افشاری و سردار آزمون به اشتراک گذاشت خطاب به بهاره افشاری نوشت: داداشیت فدات بشه! و سپس واکنش سعید عزت اللهی به این پست دعوا را بین ملی پوشان لژیونر ایران بیشتر کرد. روابط بهاره افشاری و سردار آزمون باعث حواشی بسیاری شد.

نظر مادرم درباره ازدواج

من بسیار رک هستم و تاکنون پشت سر کسی صحبت نکردم، تا جایی که بتوانم دروغ نمی‌گویم برای مردم خوش اخلاقم اما در خانواده معتقدند که من بداخلاق هستم. مادرم می‌‌گوید کسی که با تو ازدواج کند به او چک سفید امضا می‌دهم. در خصوص بازیگری هم سعی می‌کنم که سالی دو یا سه فیلم بیشتر نداشته باشم و کارهایم را گزیده انتخاب کنم تا ماندگار شوند. در مورد هنر طراحی لباس هم دلم می‌خواهد بتوانم کارم را گسترش دهم تا جایی که در خارج از کشور هم شعبه داشته باشم و بتوانم مدل مانتوهایم را جهانی کنم.

همبازی شدن با شاهرخ استخری

همبازی شدن با شاهرخ استخری

سریال فاصله‌ها یکی از معروف‌ترین کارهای خانم افشاری است که وی را به معروفیت و محبوبیت بیشتری رساند. فاصله‌ها یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که سال 1389 از شبکه سه سیما پخش شده‌ است. این مجموعه به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از شنبه تا پنجشنبه در 37 قسمت 50 دقیقه‌ای پخش شده‌ است.

داستان درباره محسن کریمی (دانیال حکیمی) که فردی مذهبی است، متوجه اختلافات و فاصله میان نگاه خود با پسرش سعید (شاهرخ استخری) می‌شود. مدتی بعد، سعید در تصادفی به همراه دختری ناشناس و دوستش ساسان (نیما شاهرخ‌شاهی) حضور دارد. این موضوع اختلافات میان پدر و پسر را بیشتر می‌کند. در ضمن پدر سعید با لیلا مشیر (فاطمه گودرزی) که سابقاً با نامزد بود برخورد می‌کند و تلاش می‌نماید تا مشکلات زندگی وی را حل کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی لعیا زنگنه + درباره زندگی شخصی، فعالیت های هنری، کم کاری و کارهای هنری او

بازی در سریال معراجی‌ها

بازی در سریال معراجی‌ها

یکی دیگر از کارهای فاخر خانم بهاره افشارری معراجی‌هاست. معراجی‌ها عنوان مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مسعود ده نمکی است که در شهریور 1393 در 29 قسمت از شبکه شبکه 1 پخش شد. این مجموعه تلوزیونی اسپین افی از فیلم سینمایی معراجی ها است.

خلاصه داستان: قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند. همین آغاز قصه‌ای می‌شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند.

همکاری با عباس کیا رستمی

بهاره افشاری در سال 87 موفق شد با عباس کیا ررستمی در رفیلم شیرین همکاری کند. فیلم تصویرگر نگاه 113 بازیگر زن، بدون هیچ سخنی به دوربین فیلمبرداری است، در حالی که صداهایی از خواندن منظومه خسرو و شیرین نظامی گنجوی به گوش می‌رسد.

همه بازیگران فیلم به جز ژولیت بینوش، ایرانی و همگی از هنرپیشگان حرفه‌ای سینمای ایران هستند. در فیلم شیرین زنان هنرپیشه در برابر دوربین ظاهر شده و نگاه‌ها و واکنش‌های خود را هنگام تماشای فیلمی براساس بخشی از داستان عاشقانه ایرانی افسانه ای خسرو و شیرین با مضامین ایثار زنان به نمایش گذاشته‌اند. البته مردان هم در سالن سینما دیده می‌شدند. اما در حاشیه دوربین دیده می‌شوند و دوربین فقط روی بازیگران زن تمرکز می‌کند.

ژولیت بینوش درباره حضور خود در این فیلم با پوشش روسری گفت که این کار برای همدلی و همدردی با زنان ایران است.

فیلم شیرین که به شیوه دیجیتال فیلم‌برداری شده‌است، اولین بار در مراسم گشایش شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز و در بخش خارج از مسابقه به نمایش گذاشته شد. شیرین نامزد جایزه بهترین فیلم آسیایی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو شد.

شیرین، ساخته کیارستمی، در معرض نقدهای گوناگون و متضادی قرار گرفت؛ برای نمونه، خبرگزاری رویترز که خبر اعتراض ونیزی‌ها به فیلم را پوشش داده بود، گزارشی نیز به قلم دبورا یانگ منتقد سرشناس سینما منتشر کرد که در آن از فیلم کیارستمی تمجید شده بود یا اندرو پولور منتقد روزنامه گاردین درباره فیلم گفت: «واقعاً ناراحت‌کننده است که در سالن سینما بنشینی و واکنش عده‌ای دیگر از تماشاگران سینما را روی پرده تماشا کنی. این موضوع اصلی فیلم تازه عباس کیارستمی فیلم‌ساز کهنه‌کار ایرانی است.»

گشت ارشاد

گشت ارشاد

بهاره افشاری در فیلم گشت ارشاد نیز به افای نقش پرداخته است. گشت ارشاد 2 یا گشت 2 فیلمی ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی و در دنباله فیلم گشت ارشاد 1 (1390) است که در نوروز 1396 اکران شد. داستان این قسمت 5 سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که عباس (حمید فرخ‌نژاد) و حسن (ساعد سهیلی) از زندان آزاد می‌شوند و عطا (پولاد کیمیایی) هم از کما بیرون می‌آید و زنده می‌ماند اما بعد از کما به‌طور کل اتفاقات گذشته را فراموش می‌کند و…

بازی در یک فیلم پُر حاشیه

بازی در فیلم پری‌سا یکی از پُر حاشیه‌ترین اتفاقات زندگی خانم افشاری است. پریسا فیلمی ایرانی در ژانر اجتماعی به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه کنندگی سعید سعدی محصول سال 1396 با بازیگری عباس غزالی، حمید گودرزی، ترلان پروانه و.. است. این فیلم اثری با مضمون اسیدپاشی و عواقب آن بر روح و جسم مجرم و قربانی است که قبلاً نیز نمونه آن در سینمای ایران با (لانتوری) رضا درمیشیان و (این زن حرف نمی‌زند) احمد امینی دیده شده‌است.

پریسا دختر جوانی است که به خاطر ظاهر جذابش به عنوان مدل برای معرفی برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما فرد ناشناسی ناغافل بر روی صورتش اسید پاشیده و متأسفانه پری سا زیبایی اش را از دست می‌دهد. پلیس به چندین نفر مظنون شده و شروع به تحقیقات می‌کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی متین ستوده؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و همسرش و کارهای هنری اش

حضور در برنامه محبوب شب‌های مافیا

حضور در برنامه محبوب شب‌های مافیا

خانم افشاری جزو سلبریتی‌هایی است که در برنامه محبوب شب‌های مافیا به ایفای نقش پرداخته است. شب‌های مافیا (از فصل پنجم شب‌های مافیا: زودیاک) یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی است که به کارگردانی سعید ابوطالب (فصل اول تا چهارم) و محمدرضا رضائیان (از فصل پنجم) و بر اساس بازی مافیا ساخته شده‌است.

در هر رقابت از این مجموعه، 12 شرکت‌کننده از میان بازیگران سینما و تلویزیون و سایر افراد مشهور به بازی دعوت می‌شوند و به اتفاق برگزارکننده برنامه، بازی را به صورت واقعی و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می‌دهند. نخستین قسمت این برنامه 27 آبان 1399 در پلتفرم فیلیمو منتشر شد.

در بازی شب‌های مافیا بازیکن‌ها به دو دسته اکثریت شهروند و اقلیت مافیا تقسیم می‌شوند. نقش‌هایی که از ابتدا جز صاحب نقش و گرداننده از نقش‌های دیگران مطلع نیست، گرچه گروه مافیا در شب اول یکدیگر را می‌شناسند.

هدف شهروندان در دست گرفتن شهر و پاکسازی از مافیاست و پیروزی شهروندان است. بازی در 2 بخش شب‌ها و روزهای متوالی انجام می‌شود. روزها همه نقش شهروند را بازی می‌کنند و در فرایند اتهام‌زنی دفاع و رای‌گیری تلاش می‌کنند مافیا را کشف و با اکثریت آرا از شهر بیرون نماید. پس روزها نقش واقعی هر کس نباید دیده شود و بازیکنان فقط سعی بر متهم کردن مافیا واقعی و دفاع از خود دارند.

مطالب مشابه را ببینید!