مجله تاپ‌ناز‌

پاکسازی صورت با بخور | انواع بخور برای پاکسازی پوصت صورت

یکی از روشهای خوب برای مراقبت از پوست پاکسازی صورت با بخور می باشد که هیچ عارضه ای ندارد و باعث تمیز شدن و شادابی پوست می شود و ارزان قیمت هم می باشد.
برای رسیدگی به پوست و سلامت آن می توان از روش بخور صورت استفاده کرد. بخور صورت به همراه بخار آبف باعث پاکسازی پوست از آلودگی ها می شود و هر نوع ناخالصی را از منافذ پوست خارج می کند. در این روش با استفاده از روش های مختلف و مواد پاک کننده می توانید لایه های سطحی پوست را بردارید و پوست را تحریک به بازسازی کنید. بخور باعث می شود پوست شما جوان و شاداب بماند و پوست مرده و کدر از بین برود. با پاکسازی پوست صورت با بخور باعث درمان جوش و آکنه هم می شوید و پوست شما صاف می شود.

پاکسازی صورت با بخور

یکی از مراحل استفاده از این روش استفاده از بخور آب داغ می باشد. این روش باعث می شود که منافذ پوست شما باز شوند و چربی های اضافه خیلی راحت از آن خارج شوند. برای این منظور باید قبل از بخور دادن، پوست خود را تمیز کنید و کل مواد آرایشی و آلودگی ها را از روی پوست صورت خود پاک کنید. سپس 2 لیوان آب جوش را درون یک کاسه بریزید و یک حوله بر روی سر خود قرار دهید. سر خود را با فاصله مناسب بالای رف آب جوش بگیرید جوری که حوله روی سر شما دور تا دور رف را بگیرد. باید ممراقب باشید صورت شما بیش از حد به کاسه نزدیک نشود تا دچار سوختگی نشوید. 10 دقیقه در این حالت بمانید و در این مدت به آرامی با نوک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

معرفی انواع بخور برای پوست صورت

استفاده ازز بخور رازیانه

استفاده از رازیانه بهترین روش برای بسته شدن منافذ پوست می باشد. اگر چه استفاده از بخورها به صورت کلی منجر به باز شدن منافذ پوست میی شود ولی این بخور دو چندان در انقباض منافذ پوستی موثر می باشد. برای استفاده از بخور رازیانه فقط کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون آب جوش بریزید و از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. استفاده از این بخور دو بار در هفته کافی می باشد.

پاکسازی صورت با بخور

استفاده از بخور گل بابونه

برای پاکسازی عمقی پوست و درمان جوش های صورت می توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده را به آب جوش اضافه کنید. پس از تمام شدن بخور حوله را از روی سر بردارید و گل های بابونه را از درون آب بیرون بیاورید و برای 5 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه گیری بهتر باید این روش را 2 تا 3 هفته تکرار کنید.

 

استفاده از بخور زنجبیل

این بخور باعث زیبایی و شفافیت پوست می شود و دستگاه تنفسی را هم پاکسازی می کند. برای این منظور باید 2 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در آب جوش بریزید. سپس روی سر خود جوله بیندازید و صورت را بالای ظرف بگیرید. بعد از گذشت 10 دقیقه می توانید با دستمال، جوش های سر سفید و سر سیاه را خارج کنید.

پاکسازی صورت با بخور


دیگر گیاهانی که می‌توانید برای بخور استفاده کنید عبارتند از:
چای سبز و یا نعناع که باعث انرژی بخشی می شوند.
اسطوخودوس در بخور به شما حس آرامش می دهد.
بخور اکالیپتوس حس خنکی ایجاد می کند.
ترنج در بخور باعث کاهش استرس می شود.

اگ می خواهید فقط از بخور آب جوش استفاده کنید بهتر است برای استفاده ابتدا از بخور گرم استفاده کنید تا منافذ پوست باز و پوست برای جذب مواد تقویتی و دیگر ماسک ها آماده شود و در آخر از بخور سرد برای بسته شدن منافذ پوست استفاده کنید.

استفاده از ماسک یا تونر پس از بخور

بعد از پاکسازی صورت با بخور، برای پاکسازی بهتر پوست یک پنبه را به تونر آغشته کنید و آن را به پوست خود بزنید. این کار را 2 یا 3 بار تکرار کنید و بگذارید کمی بر روی پوست شما بماند؛ می توانید گر وقت نداید یکی از ماسک های زیر را امتحان کنید.

  • برای بسته شدن منافذ پوست بعد از بخور می‌توانید مقداری آب لیموترش تاره و خیار رنده شده را برای ۵ دقیقه روی صورت قرار دهید. در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشویید.
  • استفاده از ماسک خاک رس بسیار مناسب است. خاک رس را با آب مخلوط کنید و به آرامی روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید.
  • سرکه سیب تونری طبیعی است. می‌توانید آن را امتحان کنید و نتیجه را ببینید. یک قاشق غذاخوری با یک استکان آب مخلوط شود و با پنبه بر روی صورت خود بکشید.
  • از روغن زیتون برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. روغن زیتون علاوه بر مرطوب کنندگی به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

کلام آخر

بخور صورت هم پوست را پاکسازی می کنید و هم باعث آبرسانی به پوست می شود. باید توجه داشته باشید به هیچ عنوان روی ظرفی که بر روی حرارت است بخور ندهید. بهترین موقع برای پاکسازی و بخور پوست شب و قبل از خواب است. به این ترتیب پوست زمان کافی برای استراحت کردن دارد. انجام پاکسازی و بخور پوست بیش از 4 بار در هفته نتیجه برعکس دارد و باعث چروک شدن پوست و نازک شدن آن می شود. هفته ای 2 تا 3 بار برای بخور دادندر هفته کافی می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!