مجله تاپ‌ناز‌

بهترین ماسک برای تقویت ماهیچه های صورت

ماسک تقویتی

بهترین ماسک های طبیعی برای تقویت کردن ماهیچه های صورت

ابتدا برای اینکه بتوانیم ماهیچه ها صورتمان را تقویت کنیم برایتان ماسک آناناس را توصیه می کنیم  و سپس شیوه درست کردن این ماسک را آموزش میدهیم  و علت منفعت داشتن این ماسک را به اختصار بیان می کنیم

در این مطلب برای زیبایی پوست و همچنین برای درمان شل شدگی پوست و تقویت ماهیچه‌های صورت ، یک ماسک آناناس عالی و همچنین خواص و فواید آناناس برای پوست صورت در نظر گرفته ایم .

ماسک آناناس برای تقویت ماهیچه‌های صورت

پوست صورتتان را با آب آناناس ماساژ بدین،میتونید یک پنبه رو به آب آناناس آغشته کنید و بزنید روى پوستتون و بعد ماساژ بدین و بعد از چند دقیقه بشورید

آب آناناس تقویت کننده ماهیچه‌های صورته و خاصیت آرام سازی داره و از خستگی پوست جلوگیری می‌کنه.باعث شفافى پوست میشه.

البته آب اناناس باید طبیعى باشه نه کنسروى و براى جوش هم مناسبه ولى اگر روى صورتتون جوش چرکى دارید این کارو نکنید. ( اگر پوستتون حساسه اصلا استفاده نکید زیرا باعث متهب و قرمزی پوست میشه )

 ماسک صورت آناناس

یک آناناس رسیده را پوست بگیرید و وزن آنرا اندازه بگیرید آناناس را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید هم وزن آناناس الکل اتیلیک را اندازه بگیرید و سه قاشق سوپخوری روغن آفتابگردان را به آن اضافه نمایید مقداری از این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس پوست خود را با آب نیمه گرم بشویید.

با تولید کلاژن، پوست را سفت می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و با صاف کردن پوست، چین و چروک‌های ریز را غیرقابل تشخیص می‌سازد.

خواص آناناس برای پوست صورت :

یکی از راهکارهای کنترل آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه آفتاب، آلودگی هوا و رسوب این آلاینده‌ها روی پوست، مصرف آناناس است. دلیل این مساله نیز وجود آنتی‌اکسیدان ویتامین C و روی در این میوه است. بنابراین با مصرف آناناس، سلول‌های پوست ترمیم شده و به این ترتیب پوست سالم و شاداب می‌ماند. مالیدن محلول آب آناناس و لیموترش روی پوست نیز به ترمیم سلول‌های آن کمک می‌کند.

آناناس حاوی ویتامین‌ C و‌ ‌بتا کاروتن است و به همین دلیل باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین‌ (‌بافت پروتئینی پوست‌) می‌شود  و خون رسانی را به پوست افزایش می‌دهد، این خون رسانی بهتر به پوست موجب  رشد و ترمیم سلول‌ها می‌شود. مصرف آناناس موجب ترمیم و رشد سلولهای پوست می‌شود‌ ‌و در نتیجه پوست بافت تازگی و جوانی خود را حفظ می‌کند‌.

‌متخصصان جراحی پوست به بیماران مصرف آناناس را پس از جراحی توصیه می‌کنند خصوصا افرادی که جراحی بینی داشته اند پس از عمل  ‌صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی‌ها برطرف‌ ‌شود، با خوردن مرتب آناناس این کبودی‌ها هرچه‌ ‌سریع تر رفع می‌شوند.

خوردن آناناس به اشخاصی که پوست آنان کوپروز فراوان‌ ‌ (عروق در زیر پوست کاملا پرخون است) دارند نیز توصیه می‌شود.آناناس حاوی آنزیمی‌به نام‌ ‌بروملین است که موجب حل شدن تجمعات سلول‌های خونی می‌شود و زخم‌ها را شفا می‌دهد.

همچنین

 

مطالب مشابه را ببینید!