مجله تاپ‌ناز‌

بیماری های مزمن را با یوگا درمان کنید

بعضی از بیماری های مزمن با ورزش یوگا قابل درمان هستند

متخصصان حوزه ی سلامت بر این عقیده هستند که یوگا می تواند به افرادی که از آرتروز رنج می برند، کمک کند، چون باعث کاهش التهاب، استرس و افسردگی ناشی از بیماری های مزمن می شود.

بیماری های مزمن را با یوگا درمان کنید

اگر با دیدن تصاویر حرکات یوگا و انعطاف بدنی یوگاکارها تصور می کنید با یک ورزش سخت، روبرو هستید و شما از عهده ی انجام آن بر نمی آیید، سخت در اشتباهید.

امروزه از کودکان کم سن و سال گرفته تا افراد سالمند به این ورزش گرایش پیدا کرده اند و به خوبی آن را انجام می دهند، چون بر خلاف تصور خیلی ها، یوگا ورزشی ساده و در عین حال بسیار موثر است. حتی پزشکان به مراجعینی که از مشکلاتی مانند کمردرد، آرتروز، مشکلات قلبی، بیخوابی و غیره شکایت دارند، ورزش یوگا را توصیه می کنند.

در این مطلب شما را با ورزشی معجزه گر که به درمان بیماری های مزمن کمک زیادی می کند بیشتر آشنا می کنیم.

یوگا راهی برای خلاصی از اضطراب

در عصر ماشینی و پرشتاب ما، هیچ کس از استرس در امان نیست. اختلالات اضطرابی و مربوط به استرس های روزمره روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک تاثیر می گذارند و انجام ورزشی مانند یوگا باعث تسکین این سیستم می شود.

باید بدانید که انجام حرکات یوگا نیازمند تمرکز ورزشکار است. همین تمرکز، آگاهی نسبت به بدن و تنفس صحیح باعث می شود که ذهن ورزشکار از استرس های بیرونی فاصله گرفته و در زمان حال متمرکز شود. در نتیجه اضطراب به میزان زیادی کنترل می شود.

یوگا برای مراقبت از قلب نازنین تان

قلب جایی برای عشق ورزیدن به هستی است، نه جای ناخوشی و بیماری! یوگا ورزشی است که با تکیه بر تنفس های آرام، عمیق و با تمرکز سلامت قلب را ارتقا می دهد.

این روزها کمردرد تبدیل به یک مشکل رایج و مزمن بخصوص در بین افراد مسن شده است. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل نیز می توان به یوگا اعتماد کرد

به عقیده ی محققان مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند، این ورزش باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود، چون با بهره گیری از حرکات آرام، تنفس صحیح و همراه با تمرکز و ایجاد آرامش روحی، تمام اعضای بدن را آرام کرده و به کاهش فشارخون بالا و استرس کمک زیادی می کند.

یوگا برای کاهش فشارخون بالا

متاسفانه فشار خون بالا عاملی برای سکته قلبی و مغزی است. خبر خوب برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند و یا سابقه ی خانوادگی این مشکل را دارند، این است که یوگا به خوبی از عهده ی کنترل فشارخون بر می آید.

این گفته نتیجه بررسی های محققان دانشگاه پنسیلوانیا است که روی 58 مرد و زن 38 تا 62 ساله به مدت شش ماه بررسی کرده اند. محققان مشاهده کردند فشار خون داوطلب هایی که هر هفته، دو تا سه جلسه یوگا کار می کنند، بین 80/133 تا 70/130 تنظیم می شود.

یوگا برای خوابی آسوده و راحت

اگر دچار بیخوابی و بدخوابی هستید، به سراغ یوگا بروید. نتایج پژوهشی که در سال 2004 توسط مرکز ملی سلامت فرانسه به چاپ رسیده است نشان می دهد که یوگا به درمان اینسومنیا یا همان بیخوابی کمک زیادی می کند.

البته باید بدانید که هر نوع ورزشی به بهبود چرخه خواب کمک می کند. با این حال محققان بر این عقیده هستند که انجام روزانه ی یوگا، سیکل خواب و بیداری را به خوبی تنظیم می کند و باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش مدت زمان آن می شود، طوری که فرد بعد از بیدار شدن، احساس شادابی خوبی را تجربه می کند.

یوگا برای مقابله با سرطان

نتایج پژوهشی که در مرکز پزشکی یوگای دانشگاه ماریلند انجام شده است نشان می دهد که این ورزش می تواند به عنوان یک درمان کمکی برای قربانیان سرطان به کار گرفته شود.

محققان این دانشگاه روی گروهی از خانم های مبتلا به سرطان سینه بررسی هایی انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد بیمارانی که به طور مرتب یوگا کار می کنند، در مقایسه با بیمارانی که این ورزش را انجام نمی دهند، کمتر از افسردگی و اضطراب رنج می برند.

به عقیده ی محققان یوگا همچنین باعث کاهش عوارض منفی شیمی درمانی می شود.

یوگا برای کاهش التهاب

نتایج پژوهش ها نشان می دهد که ورزش یوگا باعث کاهش التهاب های مزمن بدن شده و درد و تورم را کاهش می دهد.

نتایج پژوهش های محققان آمریکایی نشان می دهد انجام ورزش یوگا (دو بار در هفته و به مدت سه ماه) باعث کاهش 20 تا 25 درصد التهاب بدن بیماران مبتلا به سرطان سینه، بیماری های قلبی و آرتروز می شود.

یوگا برای مقابله با آرتروز

متخصصان حوزه ی سلامت بر این عقیده هستند که یوگا می تواند به افرادی که از آرتروز رنج می برند کمک کند، چون باعث کاهش التهاب، استرس و افسردگی ناشی از بیماری های مزمن می شود.

نتایج بررسی های اولیه محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نشان می دهد که یوگا باعث بهبود سلامت روحی، بهبود عملکرد مفاصل و همچنین باعث شادابی روحی افراد مبتلا به آرتروز می شود.

یوگا برای کاهش کمردرد

این روزها کمردرد تبدیل به یک مشکل رایج و مزمن بخصوص در بین افراد مسن شده است. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل نیز می توان به یوگا اعتماد کرد.

نتایج پژوهشی که در سال 2014 به چاپ رسیده است نشان می دهد این ورزش باعث تسکین کمر درد می شود. در این پژوهش شرکت کننده ها به مدت چهار هفته و هر هفته پنج بار یوگا انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد که شدت کمردرد شرکت کننده ها به میزان 44 درصد کاهش پیدا کرده است.

بالاخره اینکه یوگا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

صحبت کردن از خواص ورزشی مانند یوگا نیاز به نگارش مقالات متعدد دارد. ما در این بحث فقط به گوشه ای از اثرات یوگا در کنترل و مقابله با بیماری های مزمن پرداختیم.

در نهایت می خواهیم بگوییم اگر با وزیدن اولین باد پاییزی دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوید، باید به فکر تقویتسیستم ایمنی بدن تان باشید.

یکی از روش های مجهز کردن سربازان بدن انجام ورزش یوگا است. نتایج پژوهشی که در موسسه ی ملی سلامت فرانسه انجام شده است نشان می دهد که انجام منظم ورزش یوگا باعث کاهش ترشح کورتیزول (هورمون استرس) می شود. این هورمون باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و شما را در معرض بیماری های رایج فصل سرما قرار می دهد.

توصیه می کنیم هر چه زودتر در یک باشگاه ورزشی مناسب ثبت نام کرده و هر هفته حداقل یک تا دو جلسه یوگا کار کنید تا به مرور اثرات مثبت آن را روی بدن تان ببینید.
همیشه سالم و پرنشاط باشید.

مطالب مشابه را ببینید!