مجله تاپ‌ناز‌

تازه عروس و دامادها این نکات را به یاد داشته باشند تا زندگی خوبی داشته باشند

نکاتی طلایی که عروس و دامادها باید به یاد داشته باشند

یکی از با لذت ترین دوران عمر هر فردی ازدواج است که با استرس و مسئولیت نیز همراه است. عروس و داماد بلافاصل بعد از ازدواج به ماه عسل می روند تا کمی آرام و ریلکس شوند.

اما بعد از برگشت از ماه عسل زندگی و کارهای فراوان داماد و عروس شروع می شود. با توجه به تمام مسائل احساسی، اجتماعی و قانونی شما و همسرتان می توانید زندگی مشترک شاد و سالمی داشته باشید.

تازه عروس و دامادها این نکات را به یاد داشته باشند تا زندگی خوبی داشته باشند

بدانید که ازدواج حلال همه چیز نیست

آیا یکی از خصلت های همسرتان از همان روز اول آزارتان می داد؟ آیا همیشه در رابطه با یک موضوع خاصی بحث می کنید؟ این ها مسائلی نیستند که به یکباره بعد از ازدواج حل شوند. واقعیت این است که همسر شما بعد از ازدواج همان فردی است که با او نامزد بودید و چالش ها همان چالش های دوره نامزدی است. البته هر کدام از شما این توانایی را دارید که خودتان را تغییر دهید.  باید صادقانه نیازهای خودتان را به زبان بیاورید و درباره آن ها حرف بزنید. هر چقد هم همسرتان شما را خوب بشناسد قادر به خواندن ذهن شما نیست.

همیشه قدردان و سپاسگزار باشید

همانطور که روانشناسان می گویند قدردانی یکی از عواملی است که رابطه را محکم نگه می دارد. اگر می خواهید ازدواجی مداوم پر از لحظات خوش داشته باشید هر روز لحظاتی را به سپاسگزاری از او اختصاص دهید و به خاطر کارهایی که انجام می دهد از او قدردان باشید. بنابراین باید به اندازه کارهای خانه به گفتن کلمه “ممنونم” یا “سپاسگزارم” عادت کنید. و روزانه زیاد این کلمه را به زبان بیاورید. اگر این کار را بخشی از کار روزانه خود قرار دهید احترام را به زندگی خود آورده اید. در نتیجه لحظات بد را راحت تر می توانید تحمل کنید.

وصیت نامه خود را بنویسید

اکنون که ازدواج کرده اید اگر وصیت نامه نداشته باشید پس از مرگ تمام اموال و دارایی هایتان بین اعضای خانواده تقسیم خواهد شد. این مسئله را حتما در نظر بگیرید و تکلیف تک تک اموالتان را مشخص کنید که دوست دارید چه کارهایی با آن ها انجام دهید. حتی جزئی ترین چیزها را باید مشخص کنید. به عنوان مثال اگر یک تکه جواهر دارید و می خواهید آن را به همسرتان ببخشید باید در وصیت نامه ذکر کنید.

تازه عروس و دامادها این نکات را به یاد داشته باشند تا زندگی خوبی داشته باشند

برای روابط تان برنامه ریزی داشته باشید

خیلی ها معتقدند که بی برنامگی و خود به خودی بهتر از برنامه ریزی می تواند در زندگی کاربرد داشته باشد اما حقیقت این است که برنامه ریزی حتی در کوچک ترین چیزها زندگی را عاری از سختی ها و مشکلات می سازد. به همان اندازه که تازه عروس دامادها دوست دارند زمان بیشتری را در کنار هم باشند به همان اندازه هم لازم است که زمانی را به تنها بودن اختصاص دهند. به خاطر داشته باشید که یک رابطه سالم نیازمند استقلال و حریم خصوصی برای هر دو طرف هست.

با برنامه ریزی مطمئن می شوید که هر کدام از دو نفر از نیاز استقلال گرفته تا فعالیت های مشترک به نیازهای خود رسیده است. اینگونه برنامه های شما با نیازهای احساسی همسرتان تداخل پیدا نمی کند. برای این برنامه ریزی هر هفته باید زمانی را اختصاص دهید تا دوتایی در مورد مسائل مالی و هر مسئله ای که از قلم افتاده است صحبت کنید. با این کار کوچک ترین مشکل ها هم بدون هیچ درگیری حل می شوند.

هنر سازش و توافق

در زندگی سازش نیازی اساسی است. هر دو زن و شوهر باید خود را برای شیرجه زدن در استخر سازش آماده کنند. با صحبت کردن در رابطه با خواسته ها و نیازهای خاص تان و دور ریختن مسائل پیش پا افتاده و ناچیز به نقطه ای می رسید که سازش برای هر دوی شما راحت می شود.

یکی از مهم ترین جنبه های زندگی که معمولا کسی به آن توجه نمی کند سازش در جزئیات ناچیزی است که شاید اهمیت زیادی برای شما نداشته باشد اما باعث می شود مشکلات و مسائل بزرگی که غیر قابل مذاکره هستند را ریشه کن کنید. با کمی احترام و بخشش هر دوی شما می توانید در کوچکترین تصمیمات تان احساس خوبی داشته باشید.

زندگی بدون مشاجره امکان پذیر نیست

شاید همین حالا فکر کنید که رابطه شما کاملا آرام و خالی از هر نوع مشاجره و درگیری است. اما در حقیقت تمام زن و شوهرها در زندگی مشاجراتی دارند. به اعتقاد روانشناسان مشاجره می تواند در زندگی خوب باشد اگر درست بحث کردن را بلد باشید. فکر می کنید انداختن تقصیرها گردن دیگری و نام نبردن اسمش در حین مشاجره چقدر می توانید موفق باشید. یاد گرفتن نحوه مشاجره مهارتی اساسی است که به شما یاد می دهد بدون این که آسیبی به روابطت تان برسد نیازهایتان را به زبان بیاورید حتی در صورت لزوم با صدای بلند.

وقتی ماه عسل را می گذرانید و وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوید باز هم می توانید قرارهایی که در دوره نامزدی داشتید را بعد از ازدواج داشته باشید. باز هم هر چند وقت یکبار بیرون بروید تا همان حس عاشقانه آن روزها را تجربه کنید. این یکی از روش هایی است که تازه عروس دامادها می توانند برای شاد و تازه نگه داشتن روابطشان به کار ببرند.

منبع : بدونیم

مطالب مشابه را ببینید!