مجله تاپ‌ناز‌

ترفندهای آرایشی برای خانم های سن بالا

ترفند آرایشی

فوت و فن و ترفندهای آرایشی برای زنان با سنین بالا

با بالاتر رفتن سن و نمایان شدن چروک‌های ریزودرشت روی پوست به فکر پیدا کردن راه‌هایی می‌افتیم که بتوانیم آن‌ها را از دید بقیه پنهان کنیم و چهره‌مان را هنوز جوان نشان بدهیم.

به همین دلایل کارشناسان ما قصد دارند ترفندهای جدید آرایشی را برای جوان‌تر نشان دادن چهره برایمان بازگو کنند. مری گرین ول، آرایشگر حرفه‌ای، می‌گوید: راستش را بخواهید در زیبایی هیچ راه حقیقی برای جوان‌تر شدن وجود ندارد. شما همینی هستید که هستید و باید خودتان را به همین صورت قبول کنید اما تنها کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که در بهترین حالت ظاهر خود باشید. پس اگر این بهترین حالت را پیدا کردید، به آن بچسبید و دیگر آن را رها نکنید.

ما 5 مورد از کارهایی که به نظرمان تا حدی مؤثر می‌آمد را در زیر برای شما آوردیم تا در سن بالاتر هم جذاب و سرحال به نظر برسید.

صافی و روشنی پوست:

تریسیا کادسن می‌گوید: مسئله اصلی این است که چطور در سن بالاتر پوستمان را صاف و شفاف کنیم بدون اینکه خط‌ها و چروک‌ها بیشتر مشخص بشوند. وقتی پا به سن می‌گذاریم مشکلات پوستی‌مآن‌هم تغییر می‌کند. به‌جای اینکه برای جوش‌ها غصه بخوریم باید به چروک‌ها و رنگ کدر پوست و پیر شدن آن فکر کنیم درنتیجه پوشاندن پوست با محصولات زیبایی برایمان مهم می‌شود ولی درعین‌حال باید توجه کنیم که خیلی سنگین و خمیری نشود. هرچه سن بالاتر می‌رود، استفاده از کرم پودر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بهتر است برای این منظور از کرم‌های مرطوب‌کننده رنگ دار استفاده کنید تا صورتتان مثل کیک خمیری نشود. اگر فرمول کرم سنگین باشد روی سطح پوست و لابه‌لای چروک‌ها می‌نشیند و شما را حتی پیرتر نشان می‌دهد. برای اینکه کمی برق و شفافیت نیز به پوست خود بدهید به دنبال کرم‌هایی باشید که در خود ویتامین ث و ای دارند.

در میان‌سالی شما به یک کانسیلر خوب هم نیاز دارید چون اطراف چشم و بینی شما طوق‌های کبودی ظاهر می‌شوند که پوست را تیره و مرده نشان می‌دهند پس کانسیلرهایی مصرف کنید که علاوه بر روشن کردن پوست، پف این طوق‌ها را نیز بخواباند و پوست را شفاف کند.

رژ گونه مناسب:

برای شاداب و جوان نشان دادن صورت هیچ‌چیز به‌اندازه ردی از رنگ روی گونه‌ها مؤثر نیست. به همین دلیل است که داشتن رژ گونه یکی از ملزومات آرایشی به‌خصوص در سن‌های بالاتر است. اما خیلی دقت کنید چون همه این‌ها به‌جایی که روی صورت برای رژ گونه انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر محل آن را اشتباه انتخاب کنید ممکن است از یک بانوی زیبا به یک دلقک بدل شوید! وقتی سن کمی بالا می‌رود، روی گردی گونه‌هایتان رژ گونه نزنید چون مسخره می‌شوید. رژ گونه شما باید ملایم و در جهت بالا باشد. هرچند استفاده از رژ گونه لازم است، زیاد صورت خود را رنگی نکنید چون سن شما را بیشتر می‌کند. همچنین بهتر است از رژ گونه‌های کرمی به‌جای پودری استفاده کنید. درباره رنگ آن‌هم طیف صورتی روشن انتخاب بهتری است. سعی کنید از قهوه‌ای و نارنجی استفاده نکنید.

استفاده از رنگ قهوه‌ای:

کلید اصلی آرایش چشم در سن بالاتر برجسته بودن آن در عین سادگی است. از سایه چشم‌های خیلی روشن یا سیاه دوری‌کنید. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، کاراملی یا نسکافه‌ای می‌تواند مناسب باشد. به مژه‌هایتان یک‌لایه ریمل قهوه‌ای تیره بزنید.

لب‌های روشن:

درباره رنگ رژلب بهتر است از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده کنید و رژلب‌های تیره را برای بازیگران نقش خون‌آشام بگذارید. همیشه از رژلب‌های قرمز یا بنفش تیره دوری‌کنید چون لب و دهان شما را کوچک‌تر نشان می‌دهند اما شما باید کاری کنید که لب‌هایتان برجسته و زیبا به نظر برسند. رنگ‌های پیشنهادی ما طیف روشن رنگ‌های قرمز، سرخابی و صورتی است.

ابروهای روشن:

رنگ ابروها را خیلی تیره نکنید چون صورت شما را کدر، خسته و سنگین نشان می‌دهد.

مطالب مشابه را ببینید!