مجله تاپ‌ناز‌

تشنگی روزه داران شاید به دلیل عطش قلبی باشد!

تشنگی روزه داران شاید به دلیل عطش قلبی باشد!

بعضی از تشنگی ها به دلیل هوای گرم و مشکلات روحی رخ می دهد که با نوشیدن زیاد آب نیز رفع نمی شود!

 

رفع عطش روزه دار

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی گفت: با توجه به فاصله کم افطار تا سحری، غذای دیگری خورده نشود تا در وعده سحری اشتها کامل باشد، در این فاصله می‌توان از میوه‌های خوب و نوشیدنی‌های مناسب به‌میزان کافی مصرف کرد. اگر در هنگام افطار پرخوری کنید یا شکم خود را از خوردنی‌هایی مانند طالبی پر کنید، دیگر شام‌خوردن به شما ضرر وارد می‌کند.

تشنگی، الزاماً با نوشیدن آب برطرف نمی‌شود و مصرف مواد غذایی مانند کاهو، خیار بوته‌ای بدون پوست و بدون نمک، سکنجبین، خاکشیر، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه و جو نیز به تأمین رطوبت مورد نیاز بدن کمک می‌کند.

همچنین : خوراکی هایی برای رفع تشنگی روزه داران

برخی تشنگی‌ها ناشی از عطشِ قلبی هستند که به‌علت تنفس در هوای گرم و برخی عوامل روحی ایجاد می‌شوند. این تشنگی‌ها معمولاً با نوشیدن آب خنک چندان برطرف نمی‌شود و فقط با قرار گرفتن در محیط خنک و به‌کام‌کشیدن هوای خنک رفع می‌شود. از دیگر روش‌های کاهش این نوع عطش، بوییدن سیب، گلاب، خیار و لیمو و گلاب است. دوغ، اگر بسیار چرب، پرنمک و گازدار نباشد، می‌تواند به‌عنوان یک نوشیدنی مفید، حدود نیم تا یک ساعت پس از غذا، در ماه مبارک رمضانمصرف شود، یادتان باشد به دوغ یک قاشق مرباخوری پونه کوهی یا نعناع اضافه شود.

مطالب مشابه را ببینید!