مجله تاپ‌ناز‌

تعیین جنسیت نوزاد از روی ضربان قلب جنین

در قدیم جنسیت نوزاد را از روی ضربان قلب تشخیص میدادند. اما تعیین جنسیت از روی ضربان قلب چگونه است؟

 

تعیین جنسیت جنین با روش مادربزرگ ها و ضربان قلب جنین

تعیین جنسیت جنین به شیوه مادربزرگها یا همان روش های قدیمی از روش هایی است که هنوز هم در بین برخی از مردم متداول است . اغلب مادران در 20 هفتگی بارداری شان می دانند جنینی که در شکم دارند دختر است یا پسر، اما تحمل 20 هفته بی خبری هم برای بسیاری از تازه مادران آسان نیست. درحالی که متخصصان پیش از آنکه سونوگرافی در هفته های 16 تا 20 بارداری از جنسیت جنین پرده بردارد، اظهارنظری در مورد آن نمی کنند، مادربزرگ ها گاهی در همان روزهای اول بارداری با مشاهده تغییرات ظاهری مادر یا تغییراتی که در سبک زندگی اش اتفاق می افتد به او می گویند که قرار است دختر دار شود یا اینکه پسری را به دنیا بیاورد.

تعداد ضربان های قلب جنین شما هم از نظر قدیمی ها می تواند جنسیت او را نشان دهد. اگر قلب جنین تان بیشتر از 150 بار در دقیقه می زند، یعنی قرار است دختردار شوید اما اگر ضربان قلبی که از شکم شما شنیده می شود کمتر از 150 بار در دقیقه باشد، یعنی قرار است یک پسر را به دنیا بیاورید.

یکی از سئوالات خانواده ها این است که آیا از روی صدای قلب جنین می توان جنسیت آن را تعیین کرد؟ که در این رابطه دکتر – جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی توضیحاتی را ارائه می کند.

تعیین جنسیت نوزاد از روی ضربان قلب جنین

تعیین جنسیت جنین از روی ضربان قلب امروزه طرفداران زیادی ندارد

ضربان جنین دختر کُند، پسر تند

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در این باره تشریح کرد:این عقیده در قدما مطرح بود و عقیده داشتند که جنین دخترضربان قلبش کندتر و جنین پسر تندتر است.

وی خاطرنشان کرد:امروزه این قضیه چندان طرفداری ندارد و بیشتر از طریق سونوگرافی است که اگر به وسیله افراد مجرب به خصوص بعد از 20 هفتگی انجام شود می توان جنسیت جنین را با درصد اطمینان بالایی مشخص کرد.

تعیین جنسیت از روی ضربان قلب جنین

مطالب مشابه را ببینید!