مجله تاپ‌ناز‌

تغییر رنگ موها با مواد طبیعی بدون خطر و عوارض + 6 رنگ موی طبیعی

تغییر رنگ موها با مواد طبیعی بدون خطر و عوارض

رنگ مو باعث تغییر و جذابیت چهره می شود. ما در این مطلب راه های تغییر رنگ مو را به وسیله مواد طبیعی پیشنهاد می کنیم. استفاده از رنگ موهای طبیعی عوارض کمتری نسبت به رنگ موهای شیمایی دارد.

تغییر رنگ مو با مواد طبیعی, رنگ موهای طبیعی

چه بخواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید یا به دنبال تغییر در موهای خود هستید، رنگ کردن مو یکی از روش‌هایی است که برای ایجاد حس تازگی و تنوع به کار می‌رود. اما لیست طولانی مواد تشکیل دهنده‌ مشکوک و خطرناک در رنگ موهای مصنوعی می‌تواند ترسناک باشد. بر اساس یافته‌های موسسه‌ی ملی سرطان، بیش از ۵۰۰۰ ماده شیمیایی مختلف در محصولات مرتبط با رنگ مواستفاده می‌شود که بیشتر این مواد نیز سرطان‌زا هستند. خوشبختانه، روش‌های زیادی وجود دارد که در آن از مواد طبیعی و غیرسمی ‌برای رنگ کردن مو استفاده می‌شود.

 

رنگ مو بلوند طلایی با ترکیب عسل و دارچین

عسل حاوی هیدروژن پراکسید ( یک دکلره کننده طبیعی ) است. دارچین نیز می‌تواند موهای شما را به رنگ طلایی در بیاورد. بیشتر دستور‌های مرتبط با رنگ مو بیان می‌کنند که باید ترکیب مساوی از عسل و دارچین با هم ترکیب شود. همچنین اضافه کردن مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون به این ترکیب توصیه می‌شود. بعد از ترکیب تمامی‌ مواد، موهای خود را با آن ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت روی موهای‌تان باقی بماند. همانند سایر رنگ موهای طبیعی، برای دریافت نتایج مطلوب باید چند بار اینکار را تکرار کنید. بعد از گذشت یک ساعت، موهای خود را بشویید.

 

رنگ مو قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره با پوست گردو

پوست گردو می‌تواند هر چیزی که در تماس با آن باشد را رنگ کند. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک رنگ طبیعی و دائمی ‌استفاده کرد. کار خود را با خرد کردن گردو آغاز کنید و سپس پوست آن را در یک ظرف آب، به مدت ۳۰دقیقه بجوشانید. بعد از سرد شدن این ترکیب، آن را روی موهای خود اعمال کنید و بسته به رنگ مویی که دوست دارید به دست آورید، اجازه دهید ۲۰دقیقه روی مو باقی بماند. این ماده را زیاد روی پوست سر نمالید. شما می‌توانید خط رویش مو را با روغن نارگیل بپوشانید تا از ایجاد لکه بر روی پوست جلوگیری شود. سپس موهای خود را بشویید.

تغییر رنگ موها با مواد طبیعی بدون خطر و عوارض + 6 رنگ موی طبیعی

رنگ مو قهوه‌ای تیره تا ‌هایلایت بلوند

چای بابونه یکی از مواد عالی برای دستیابی به ‌هایلایت طلایی رنگ است. چای بابونه را دم کنید. سپس موهای خود را بعد از اعمال یک شامپوی خانگی، با این چای بشویید. شما باید این چای را چندین‌بار روی موهای خود بریزید تا به نتیجه‌ی دلخواه دست یابید. اجازه دهید حداقل یک ساعت در این حالت باقی بماند و سپس با آب شیر بشویید. اگر به دنبال مرطوب‌کننده‌ عالی بودید، روغن زیتون را فراموش نکنید. اگر چند بار در هفته از این چای استفاده کنید بعد از سه هفته نتیجه‌ مورد نظر خود را به دست خواهید آورد.

 

رنگ مو  قرمز با حنا

حنا یکی از مواد طبیعی عالی برای ایجاد رنگ قرمز بر روی موست. البته رنگی که به دست می‌آید به نوع مو و رنگ طبیعی آن بستگی دارد. شما می‌توانید پودر حنا را خریداری کنید. این رنگ ماندگاری خوبی دارد و شبیه رنگ‌های صنعتی است. پودر حنا را با آب ترکیب کنید و اجازه دهید چند ساعت در ظرف باقی بماند. بعد از آن، فرآیند اعمال حنا شبیه سایر موارد خواهد بود. ابتدا دستکش خود را بپوشید، رنگ را روی موی خود اعمال کنید، کلاه مخصوص رنگ را روی سر بگذارید و بعد از سی دقیقه تا یک ساعت آن را بشویید.

 

بیشتر بدانید : خانم های با پوست تیره چه رنگ مویی استفاده کنند؟

 

رنگ مو بلوند تا قهوه‌ای تیره با پودر نیلی

داشتن موهایی با رنگ قهوه‌ای تیره آرزوی بیشتر افراد است. البته اگر موهای شما بلوند است و می‌خواهید از بلوند به سمت قهوه‌ای تیره بروید باید صبور باشید. اضافه کردن پودر نیلی به حنا می‌تواند موهای شما را تیره‌تر کند.

 

پنهان کردن رنگ خاکستری مو با مریم گلی

سعی کنید موهای خود را با مریم گلی بشویید. اگرچه اینکار باعث پوشش ۱۰۰درصد نمی‌شود اما ترکیب خاکستری مو را کمتر خواهد کرد. در این حالت موهای شما بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای خواهد بود. مریم گلی قرن‌هاست که برای تیره کردن مو به کار می‌رود. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر و قوی‌تر می‌توان چای سیاه به این ترکیب اضافه کرد. بعد از اینکه موهای خود را با شامپوی معمولی شست‌وشو دادید، مریم گلی را روی موهای خود بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. در طول زمان موهای شما تیره‌تر خواهد شد. اگر به طور منظم از این ترکیب استفاده کنید نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

مطالب مشابه را ببینید!