مجله تاپ‌ناز‌

توصیه هایی برای افرادی که در هوای سرد ورزش می کنند

ورزش هوای سرد

اگر در هوای سرد ورزش می کنید باید مواظب باشید زیرا امکان بیمار شدن شما بیشتر است

وقتی هوا سرد می شود تمایل افراد به ورزش کردن کمتر می شود و علاقه خود را برای این امر از دست می دهند و از مریض شدن در هوای بیرون از منزل می ترسند در صورتیکه این طرز فکر اشتباه است.

وقتی دمای هوا پایین می آید انگیزه دادن به خود برای ورزش کردن دشوار می شود، چون نمی خواهید به عنوان پاداش ورزش پوستتان بر اثر سرما بسوزد. سوختگی بر اثر سرما مانند آفتاب سوختگی نیست – بر اثر اشعه های مضر آفتاب اتفاق نمی افتد. این سوختگی در نتیجه دمای پایین و رطوبت کم رخ می دهد. چنین شرایطی روغن های طبیعی پوست را خالی می کند، باعث خشکی، سوزش و قرمز شدن پوست می شود.

 

در واقع در هوای سرد پوستتان قرمز می شود و شروع به پوست پوست شدن می کند، چون رگهای خونی در لایه های بیرونی پوست باز می شوند. این حالت پوست را به شدت تحریک و به محصولات پوستی حساس می کند. سوختگی بر اثر سرما بیشتر روی صورت اتفاق می افتد اما در هر جای دیگر بدن که پوست در معرض سرما قرار داشته باشد نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

 

قبل از اینکه در هوای سرد بیرون بروید و ورزش کنید این کارها را انجام دهید تا از سوختگی بر اثر سرما پیشگیری کنید:
پوست خود را پوشانده نگه دارید. دستکش بپوشید تا از دست ها محافظت شود، یک شال گردن می تواند به خوبی گرمتان کند و از پوست چانه و گردن محافظت کند. کلاه و هد بند نیز گوشها را پوشش می دهد. در روزهایی که هوا به شدت سرد بود توصیه می شود بینی و پیشانی را نیز بپوشانید و بعد ورزش کنید.

 

قبل از بیرون رفتن هواشناسی را چک کنید تا ببینید وضعیت باد و سرما چگونه است. اگر هوا به شدت سرد بود، پس طوری برنامه ریزی کنید که مدت زمان زیادی بیرون نمانید. همچنین فعالیت هایی انجام دهید که به حرکت کند نیاز داشته باشند. دویدن در هوای سرد با سرعت بالا به گونه ها آسیب وارد می کند.

 

ورزش کردن در هوای سرد,ورزش کردن,ورزش در زمستان

برای ورزش در هوای سرد، پوست خود را پوشانده نگه دارید و دستکش بپوشید

 

اگر برای مدت طولانی می خواهید در هوای سرد ورزش کنید، بهتر است مقداری مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب استفاده کنید. این کار پوست را هم از اشعه های آفتاب محافظت می کند هم از سوختگی بر اثر سرما. فراموش نکنید که لب ها را نیز با مرطوب کننده پوشش دهید. هر دو ساعت یکبار مرطوب کننده ی حاوی ضد آفتاب را به پوست و لبها بمالید.
پوستی که بر اثر سرما سوخته نیازمند مرطوب شدن است، پس اگر دچارش شدید، سه تا چهار مرتبه در روز لوسیون بمالید ( انواع بدون عطر و اسید توصیه می شود چون کمتر پوست را تحریک می کنند ). روغن نارگیل نیز انتخاب خوبی است. دکتر جالیمن متخصص پوست می گوید: مردم بیش از حد اسید روی منطقه ای که با سرما سوخته استفاده می کنند و آن را مرطوب نمی کنند، استفاده از محصولات نادرست فقط شرایط سوختگی را بدتر می کند.
اگر پوست شروع به پوست پوست شدن کرد، این تنها قسمتی از روند التیام است. پوست بالا آمده را بردارید و پوست تازه را مرطوب کنید. برای تمیز کردن نواحی تاثیر یافته از سوختگی تمیز کننده های خفیف دارای گلیسیرین استفاده کنید، تا تمام روغن های طبیعی روی پوست شسته نشوند.

مطالب مشابه را ببینید!