مجله تاپ‌ناز‌

جاذبه‌های گردشگری مراکش

معرفی جاذبه های گردشگری مراکش برای مسافران و جهانگردان

با سواحل طولانی، بنادر ماهیگیری غنی، دشت‌های سرسبز و کوه‌های اطلس بزرگ، سواحل مراکش و حومه آن برای مسافران علاقه‌مند چیزاهای فراوانی را ارئه می‌کند. با شهرهای امپریالیستی فاس، مکناس و مراکش با نمونه‌های فوق العاده خود از معماری قدیمی اسلامی و بسیاری دیگر شما خواهید فهمید که چرا مراکش یک مقصد سفر بزرگ است.

  1. مکناس

جاذبه‌های گردشگری مراکش

مکناس یکی از چهار شهر امپریال مراکش است و نام و شهرت آن با سلطان مولای اسماعیل در ارتباط است. سلطان مکناس را به شهری قابل توجه در سبک اسپانیایی مور، با دروازه‌های بزرگ احاطه شده توسط دیوارهای بلند تبدیل کرد. در حالی که مکناس یک شهر امپریالیستی با بسیاری از آثار تاریخی و مکان‌های طبیعی است آن همچنین نزدیکترین شهر به خرابه‌های رومی ولیلی است.

  1. ولیلی

ولیلی-Volubilis

در دوران باستان ولیلی یک شهر مهم رومی واقع شده در نزدیکی مرز غربی از فتوحات روم در حال حاضر مراکش بود. این شهر مرکز اداری استان موریتانی Tingitana بود. زمین‌های حاصلخیز این استان بسیاری از محصول مانند غلات و روغن زیتون تولید می‌کرد که به رم صادر می‌شد و به ثروت و رفاه استان کمک می‌کرد. رومی‌ها در پایان قرن سوم میلادی قسمت زیادی از مراکش را تخلیه کردند اما مردم زندگی در ولیلی را برای قرن‌ها ادامه دادند.

  1. شفشاون

شفشاون-Chefchaouen

شفشاون یک شهر کوهستانی زیبا در شمال شرقی مراکش است. این مدینه زیبا، در زمینه‌ای دراماتیک از کوه‌های ریف قرار گفته است که با خانه‌های با رنگ سفید با پودر آبی و متمایز است. این یک مقصد خرید محبوب است که بسیاری از صنایع دستی بومی را ارائه می‌کند که در جای دیگری در مراکش در دسترس نیستند، از جمله پوشاک پشمی و پتوی بافته شده. پنیر بز بومی این منطقه نیز محبوب گردشگران است. منطقه اطراف شفشاون یکی از تولید کنندگان اصلی شاهدانه در مراکش است. پس از آن حشیش در سراسر شهر به فروش می رسد، اما عمدتا در حوزه بومی شفشاون.

  1. دره تودرا

دره تودرا-Todra-Gorge

دره تودرا در قسمت شرقی دور افتاده کوه‌های اطلس واقع شده است. تودرا و همسایه آن یعنی رودخانه دادس کوه را برای مسیر خود تراشیده‌اند. انتهای ۶۰۰ متر دره تودرا از دیدنی ترین‌ها است که دره تا یک مسیر سنگی صاف با کمتر از ۱۰ متر باریک می‌شود و در مکان‌هایی با دیوارهای سنگی راست و صاف تا ۱۶۰ متر ارتفاع در هر سمت گسترده می‌شود.

  1. صویره

صویره-Essaouira

صویره یک بندر ماهیگیری آرام و حفاظت شده توسط یک خلیج طبیعی است. این شهر قبلا توسط پرتغالی قرن ۱۶ به عنوان موگادور شناخته می‌شد. شهر کنونی صویره در طول قرن ۱۸ برای افزایش مبادلات تجاری با قدرتهای اروپایی ساخته شد. امروزه صویره با وزش باد قوی مداوم بر روی خلیج محافظت شده برای کایتینگ و موج سواری مشهور است. چترهای آفتابگیر در ساحل به عنوان محافظت در برابر باد و شن و ماسه استفاده می‌شود. مدینه صویره خانه بسیاری از هنرها و صنایع دستی کوچک به ویژه ساخت کابینت و کنده‌کاری‌های چوبی است.

  1. دره درعا

دره درعا-Draa-Valley

دره خیره کننده درعا در جنوب کوه‌های اطلس بزرگ واقع شده است و با قصبه‌های قدیمی، روستاهای بربر و نخلستان پر شده است که از ورزازات در غرب تا زاگورا را در شرق گسترش می‌یابد. یک مسیر در میان دره بدون شک یکی از دیدنی‌ترین سفرها در مراکش است. دره درعا توسط رودخانه درعا قطع می‌شود که در اطلس بزرگ شروع می‌شود و در اقیانوس اطلس به پایان می‌رسد، هر چند که در واقع رودخانه به طور معمول قبل از رسیدن به اقیانوس خشک می‌شود.

  1. ارگ چبی

ارگ چبی-Erg-Chebbi

تپه‌های شنی ارگ چبی در صحرای آفریقا واقع شده است. تپه‌های شنی با ابهت تا ۱۵۰ متر ارتفاع دارند و انسان در سایه آنها احساس کوچک بودن دارد. ویژگی های خاص ارگ چبی شن و ماسه‌های رنگی نارنجی زیبا و منحصر به فرد آن است. گشت و گذار در تپه‌های شنی به طور معمول از روستای مرزوگا شروع می‌شود که در لبه ارگ واقع شده است. شتر سواری محبوب‌ترین گزینه است که البته راحت‌ترین راه سفر نیست.

  1. فاس

فاس-Fes

فاس قدیمی از دو مدینه فاس بزرگتر است، که یک شهر قرون وسطی تقریبا دست نخورده است. با حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر جمعیت بزرگترین منطقه شهری بدون ماشین در جهان است. حمل و نقل کالاها توسط الاغ، کالسکه، و موتور سیکلت ارائه می‌شود. کل مدینه توسط دیوارهای بلند با تعدادی دروازه‌های تاریخی احاطه شده است. چندین مغازه و رستوران یک تراس پشت بام دارند که یک راه عالی برای فرار از خیابان‌های شلوغ است. مناظر به خصوص در طول غروب آفتاب و پس از تاریک دیدنی و جذاب هستند.

  1. آیت بن حدو

آیت بن حدو-Ait-Benhaddou

آیت بن حدو یکی از شهرهای مستحکم شده ورزازات در طول مسیر کاروان سابق میان صحرای آفریقا و مراکش است. در داخل دیوارهای گلی بلند ۶ قصبه و تعداد کمی خانه وجود دارد. امروزه بسیاری از مردم شهر در یک روستای مدرن‌تر در سمت دیگر رودخانه زندگی می کنند، اگر چه چند خانواده هنوز هم در دیوارهای شهر زندگی می‌کنند. آیت بن حدو در چند فیلم از جمله لورنس عربستان و گلادیاتور ظاهر شد.

  1. جماع الفنا

جماع الفنا-Djemaa-el-Fna

جماع الفنا از در سفر به مراکش مکانی برجسته است و یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در مراکش است. در روز این میدان که در دل مدینه قرار دارد تا حد زیادی با مارگیرها و مردم با میمون‌ها، و همچنین برخی ازدکه‌های معمولی پر شده است. همانطور که روز سپری می‌شود سرگرمی‌ها تغییر می‌کند: مارگیرها می‌روند، و در بعد از ظهر و عصر میدان بیشتر با قصه‌گوها، پیشگویان، شعبده بازان، و دستفروشان داروهای سنتی شلوغ می‌شود. هنگام غروب جماع الفنا پر از دکه‌های فراوان مواد غذایی می‌شود و جمعیت به حداکثر خود می‌رسد.

مطالب مشابه را ببینید!