مجله تاپ‌ناز‌

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

سفر به آلماتی قزاقستان

خیلی از ایرانیان در فصل تابستان به مسافرت های خارج از کشور علاقه دارند. یکی از مناسب ترین مقاصد گردگشری برای ایرانی ها آلماتی قزاقستان است.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 آلماتی
این هفته، تصمیم گرفته ایم «آلماتی» را به عنوان مقصدی ناشناخته به شمایی که قصد سفر کرده‌اید،معرفی کنیم، چون این شهر نه تنها دارای جاذبه‌های تاریخی قابل توجهی است، بلکه در این فصل طبیعت و هوای پاک آن می‌تواند آرامشی غیرقابل تصور برای شما به ارمغان آورد.

چگونه اقدام کنیم
شاید با دیدن این نام و توصیفی که ما از آن داریم، این سوال ایجاد شود که چگونه باید اقدام کرد؟ براساس توافق‌های انجام شده بین ایران و قزاقستان اکنون روابط گردشگری و تجاری مناسبی میان دو کشور ایجاد شده و سفارتخانه قزاقستان در تهران آماده ارائه خدمات ویزا به متقاضیان است.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 

بنابراین اولین گام برای تجربه این سفر تکمیل فرم سفارتخانه و همچنین پرداخت هزینه مربوط به صدور ویزاست. این ویزا که معمولا کمتر از یک هفته برای شما آماده می‌شود برای گردشگران اجازه اقامت دو هفته‌ای صادر می‌کند.

چطور برسیم؟
اگرچه اکنون امکان استفاده از قطاربه آلماتی به نوعی مهیا شده اما اصلی‌ترین راه رسیدن به شهر آلماتی قزاقستان استفاده از خطوط هوایی است که برای آن دو گزینه استفاده از خطوط هواپیمایی ایران یا خود قزاقستان برای گردشگران مهیاست.

به این ترتیب با استفاده از خدمات این ایرلاین‌ها می‌توانید با سه ساعت پرواز خودتان را به طبیعتی بکر و زیبا برسانید. درباره قیمت‌های بلیت هواپیما لازم است چیزی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار تومان برای رفت و برگشت در نظر داشته باشید.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 

 

اما فراموش نکنید با هر کدام از این ایرلاین‌ها که به سمت قزاقستان پرواز کردید، حتما قبل از رسیدن به فرودگاه باید فرم مخصوصی را پر کنید که در آن اطلاعات محل اقامت، دلیل سفر، اطلاعات شخصی و میزان ارزی را که همراه دارید، سوال شده است، بعد باید این فرم را همراه با پاسپورت به مسئول مربوطه در فرودگاه هنگام چک کردن گذرنامه خودتان تحویل دهید.

مامور مربوطه پس از بررسی مدارک و تائید آن مهر ورود روی ویزا و آن برگه خواهد زد. فراموش نکنید این برگه را باید هنگام خروج دوباره به مامور تحویل دهید، پس در حفظ ونگهداری آن بسیار دقت کنید.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 

 

چقدر هزینه‌ داریم
واحد پول قزاقستان «تِنگه» است و براساس آخرین اطلاعات موجود هر صد دلار آمریکا به‌حدود 39 هزار تنگه تبدیل می‌شود که این رقم برای اقامت گردشگران ایرانی یعنی تومان خودمان قابل محاسبه است. البته فراموش نکنید بطور کلی هزینه اقامت و گردشگری در این کشور آنچنان بالا نیست و برای ایرانیان مناسب است.

الف) محل اقامت: در این کشور با توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری اکنون امکانات قابل توجهی برای اقامت از هتل‌های یک یا دوستاره تا هتل‌های تاپ پنج ستاره مثل هتل قزاقستان که گل سرسبد آنهاست، وجود دارد اما آنچه مهم است بحث قیمت این هتل‌هاست. به‌طور کلی برای استفاده از یک اتاق استاندارد دو تخته همراه با صبحانه لازم است، رقمی نزدیک به 15 هزار تنگه مدنظر داشته باشید (معادل 40 دلار)؛ اگرچه قیمت‌های بالاتری هم در دسترس شماست.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 

ب) خوراک: گردشگران ایرانی برای تامین خوراک در آلماتی گزینه‌های متفاوتی در مقابل دارند؛ مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا حتی اغذیه فروشی‌های محلی. به عنوان مثال یک همبرگر با سیب زمینی و نوشابه تقریبا برای شما نزدیک 2000 تنگه هزینه خواهد داشت و پیتزای دو نفره تقریبا 6000 تنگه خواهد شد. قیمت یک بطری آب معدنی کوچک نیز با توجه به برند آن از 150 تا 250 تنگه است.

ج) حمل و نقل: اصل تاکسی در اغلب کشورهای خارجی برای ما ایرانیان گران است؛ چون نرخ آن باتاکسی‌متر محاسبه شده و از آنجا که به مسیرها آشنا نیستیم، ممکن است برایمان دردسر ساز شود. بنابراین در قزاقستان نیز باید کاملا با احتیاط از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اما درباره بلیت اتوبوس لازم است بدانید از مبلغ 110 تا 200 تنگه متناسب با مسیرهای مختلف باید هزینه کنید. نکته قابل توجه این‌که در این کشور برقراری ارتباط با دیگران کمی مشکل است، به این دلیل که تسلط به زبان انگلیسی قابل توجه نیست و اغلب به زبان محلی یا روسی سخن می‌گویند.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

حالا کجاها را بگردیم؟
حالا که اطلاعات اولیه را از آلماتی به دست آوردیم نوبت به آن رسیده که در این شهر کجاها را بگردیم.

به‌طور کلی جاذبه‌های این شهر به دو بخش تاریخی و طبیعی تقسیم می‌شود، اما آنچه مسلم است آرامش و استفاده از مناظر بکر و دست‌نخورده این کشور می‌تواند عاملی در افزایش روحیه گردشگران باشد.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 

 

نباید فراموش کنیم، بهترین زمان سفر به این منطقه از ابتدای اردیبهشت تا اواخر آبان است؛ چون در دیگر ایام سال بارندگی و برودت هوا می‌تواند عاملی در کاهش میزان تقاضای سفر به این منطقه باشد. برخی مراکز گردشگری آلماتی به این شرح است:

مسجد مرکزی آلماتی: این مسجد بزرگ‌ترین مسجد این کشور با ظرفیت 7000 نمازگزار است.

بنای استقلال: در میدان جمهوری آلماتی قرار دارد

موزه دولتی: دارای بیشترین آثار و نشانه‌های تمدن و تاریخی از قزاقستان است.

مگا سنتر: آن دسته از گردشگران که اهل خرید و دیدن برندهای معتبر هستند می‌توانند سری به مگا سنتر بزنند.

جاذبه های توریستی آلماتی قزاقستان برای گردشگران ایرانی

 

پارک قهرمانان: در قلب شهر آلماتی همواره خودنمایی می‌کند.

کاکتوبه: چشمه آرزوها، تله‌کابین و برج رادیویی اصلی‌ترین دیدنی‌های این منطقه است.

مدئو: مجموعه ورزشی به یاد ماندنی.

بازار سبز: بازاری محلی که مردم این شهر خریدهایشان را در آن انجام می‌دهند.

دریاچه آلماتی: برای استفاده از این جاذبه حتما از تورهای روزانه استفاده کنید .

کلیسای جامع نیکلاس: این کلیسا که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر است از سال 1909 تا به امروز همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و کسانی بود که برای عبادت به این کلیسا می‌روند.

مطالب مشابه را ببینید!