مجله تاپ‌ناز‌

خاصیت آب خیار برای زیبایی پوست و لاغری بدن

خیار یکی از سبزیجات مفید است که برای پوست و زیبایی بسیار اهمیت دارد. با نوشیدن آب خیار می توانید زیبایی پوست را تضمین کنید و همچنین کاهش وزن داشته باشید و با آب خیار به تناسب اندام برسید.

 

خواص آب خیار چیست؟

آب خیار نوشیدنی معجزه گر برای سلامت است که باید سعی کنید در ژیم غذایی خود آب خیار را بگنجانید. نوشیدن آب خیار سرطان پیشگیری می کند و به تناسب اندام کمک می کند. می توان گفت آب خیار معجونی معجزه گرد است که شما را سالم و زیبا نگه می دارد.

 

آب خیار

فواید آب خیار برا پوست و سلامت

شاید بارها و بارها از خیار برای برطرف کردن پف چشم و التیام پوستتان استفاده کرده باشید اما وقتی آب خیار را می نوشید، دنیایی از فواید بی نظیری را در اختیار بدنتان قرار می دهید که هرگز فکر نمی کردید این سبزی یا میوه ی دست کم گرفته شده، داشته باشد. فقط همین ابتدا خوب است این مورد را یادآوری کنیم که از نظر طب سنتی طبع خیار سرد است پس افراد با مزاج سرد باید در مصرف آن احتیاط کنند و حتما آن را با مصلحش یعنی عسل یا خرما و یا ادویه جاتی مثل سیاه دانه و زنیان و یا نعناع مصرف کنند.

1. تقویت استخوان ها

شما می توانید با نوشیدن آب خیار، میزان توصیه شده ی نیاز روزانه تان به ویتامین K را تأمین کنید. ویتامین K باعث تقویت بافت استخوان شده، سلامت کلیه ها را حفظ کرده و نقش مهمی در لخته شدن خون دارد.



2. پیشگیری از سرطان

بسیاری از انواع سرطان شامل کارسینوم (سرطان هایی که توانایی متاستاز دارند)، سرطان های مربوط به اندام های تولید مثلی زنان و آدنوکارسینوم را می توان با مصرف منظم آب خیار پیشگیری کرد. زیرا خیار حاوی مواد مغذی مهمی است که از رشد این سرطان ها جلوگیری می کند.


3. حالت اسیدی خون را تعدیل می کند
اسیدی شدن یک مشکل بسیار رایج است که می تواند تأثیرات دردسرسازی به بار بیاورد.
آب خیار دارای مواد معدنی قلیایی (آلکالین) است که سطح pH خون را تنظیم می کند. همچنین می تواند با نوشیدن منظم آب خیار، گاستریت معده و زخم اثنی عشر را درمان کرد.



4. بدنتان را آب رسانی می کند

95 درصد خیار از آب است و برای همین ظرفیت بالایی که از آب دارد می تواند بدن را به خوبی آبرسانی کند، سموم را دفع کند، بدن را خنک کند، گوارش را تسهیل کند و کاهش وزن را دربر داشته باشد. اگر بدنتان آب کافی و مورد نیازش را در اختیار داشته باشد، فواید بیشماری نصیبتان خواهد شد.


5. مبارزه با کلسترول و دیابت
ثابت شده که استرول های موجود در خیار می توانند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورند. آب خیار به لوزالمعده در تولید انسولین نیز کمک می کند و به همین علت برای حفظ بهینه ی قند خون در بیماران دیابتی بسیار مفید است.



6. کاهش درد مفاصل

خیار حاوی مقادیر زیادی سیلیکا است که گفته می شود با تقویت بافت های همبند، سلامت مفاصل را افزایش می دهد. آب خیار سرشار از ویتامین های A، B1، B6، C و D، اسید فولیک، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. اگر آب خیار را با آب هویج ترکیب کنید، این مواد مغذی می توانند نقرس را تخفیف داده و درد مفاصل را هم تسکین دهند.



7. التیام آفتاب سوختگی

اگر در تابستان بدون اقدامات محافظتی مناسب در برابر اشعه ی آفتاب، بیرون بروید احتمال اینکه دچار آفتاب سوختگی شوید بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، ماساژ ناحیه ی آسیب دیده با آب خیار می تواند مفید باشد و شما فوراً تأثیر التیام بخشی و خنک کنندگی آن را خواهید دید.



8. تقویت سیستم ایمنی

آب خیار دارای مس است و مس هم به مغز کمک می کند تا فرارسان های عصبی تولید کند. مس به تولید سلول های قرمز و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند. همچنین مس از بدن شما در برابر آسیب سلولی در مواجهه با سموم محیطی محافظت می کند. مس، مسئول تولید انرژی قابل استفاده بوده و به همین دلیل بدن و ذهنتان را فعال و سالم نگه می دارد.


9. تقویت دندان ها و استخوان ها
اگر گیاهخوار هستید، حتماً آب خیار را جایگزین شیر کنید. تقویت دندان ها و استخوان ها، افزایش تراکم استخوانی، کمک به سیستم عصبی در انتقال پیام های عصبی و کمک به بدن در حفظ تعادل هورمونی، تنها چند مزیت از فواید نوشیدن آب خیار است.


10. حفظ پوستی بی عیب و نقص
نوشیدن روزانه ی آب خیار به شما کمک می کند تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید. بسیاری از کارشناسان زیبایی عقیده دارند آب خیار، جوش و آکنه را برطرف می کند. خیار دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که می تواند التهابات را کاهش داده و عیب و ایرادهای پوستی ناشی از بالا رفتن سن را کمتر کند. همچنین خیار یکی از در دسترس ترین سبزیجات موجود در بازار است که منبعی از خوبی و سلامتی به شمار می رود. نوشیدن روزانه ی آب خیار می تواند بدن و پوستتان را تغذیه کرده و سلامت عمومی تان را ارتقاء بدهد.

مطالب مشابه را ببینید!