مجله تاپ‌ناز‌

خانم ها زمان بارداری این غذاها را بخورید

خانم های که قصد دارند حامله شوند چه غذاهایی بخورند؟

شاید در این لحظه به مرحله تازه ای از زندگی خود فکر میکنید، به اینکه مادر شوید! به هر حال هر زنی آرزو دارد روزی مادر شود. اگر برای باردار شدن تلاش میکنید، باید بدانید کدام مواد غذایی احتمال بارداری شما را افزایش میدهند. به عبارت دیگر، باید با غذاهایی که بارداری را تقویت میکنند، آشنا شوید.

غلات
هیچ لزومی ندارد برای کاهش وزن خود قید کربوهیدراتها را بزنید. تنها کافی است انتخاب عاقلانه ای داشته باشید! کربوهیدراتهای مرکب به شکل برنج قهوه ای، جو دو سر و نان غلات در دسترس شما هستند و هیچ عوارض مخربی بر قند خون یا انسولین بدن ندارند. خوراکیهایی که موجب بهبود عملکرد انسولین در بدن میشوند میتوانند احتمال بارداری را افزایش دهند.

غذاهای بارداری

کربوهیدراتهای مرکب به شکل برنج قهوه ای، جو دو سر و نان غلات،احتمال باروری را افزایش میدهند

 

پروتئین های گیاهی

پروتئین با منشا گیاهی مانند حبوبات، لوبیا و بادام زمینی برخلاف پروتئین های حیوانی همچون گوشت قرمز و گوشت ماکیان، خاصیت باروری دارند. حبوبات همچنین سرشار از آهن هستند و توان باروری را افزایش میدهند. قرار نیست گیاه خوار شوید اما توصیه میکنیم مصرف پروتئین های حیوانی را محدود کنید.

غذاهای بارداری  پروتئین با منشا گیاهی مانند حبوبات، لوبیا و بادام زمینی، خاصیت باروری دارند

 

لبنیات پرچرب
ممکن است به فکرتان نرسیده باشد که شیر، بستنی و لبنیات پرچرب هم بتوانند توان بارداری را افزایش دهند اما مطالعات نشان میدهند خانمهایی که زیاد از این خوراکیها استفاده میکنند، در مقایسه با آنهایی که لبنیات فاقد چربی یا کم چرب میخورند مشکلات کمتری در رابطه با تخمک گذاری دارند. مهمتر اینکه محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند و کلسیم یکی از مواد لازم برای باروری است. شما میتوانید روزانه یک وعده لبنیات بخورید اما افراط در مصرف لبنیات پرچرب توصیه نمیشود.

 

 میوه ها و سبزی های تازه
محصولات تازه همیشه برای بارداری سودمند هستند. میوه ها و سبزی های تازه حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای تولیدمثل سالم لازمند. به علاوه، میوه هایی مانند پرتقال و دیگر مرکبات، سبزیهای سبز و توت فرنگی حاوی فولیت هستند. لازم است پیش از آن که به فکر بچه دار شدن بیفتید، فولیت را به اندازه کافی در برنامه غذایی خود بگنجانید. کمبود فولیت می تواند نارس شدن نوزاد را به دنبال داشته باشد.

 

غذاهای بارداری    میوه ها و سبزی های تازه حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای تولیدمثل سالم لازمند

 

چربی های سالم
چربی های تک غیر اشباع و پلی غیراشباع و اسیدهای چرب امگا ۳ در زمره چربی های سالم قرار می گیرند. این چربیها حساسیت انسولین را بالا برده و باروری را تقویت میکنند. مغزهای خوراکی، آووکادو، تخمه کدو حلوایی، ماهی سالمون و کنجد و ساردین منابع خوبی از چربیهای مفید هستند. همچنین می توانید میل خود به مصرف غذاهای کنسرو شده که سرشار از چربیهای ترانس و اشباع است را کاهش دهید.

غذاهای بارداری

چربیهای سالم، حساسیت انسولین را بالا برده و باروری را تقویت میکنند

 شما با ترکیب موارد فوق میتوانید خوراکی های خوشمزه ای تهیه کنید. ترکیب غذاهای فوق موجب تشدید خاصیت بارورسازی آن ها میشود. به عنوان مثال شما میتوانید ماهی سالمون را به همراه آووکادو مصرف کنید. افزودن مغز بادام به مالت موجب خوشمزه تر شدن صبحانه شما میشود. در نهایت میتوانید علاوه بر تهیه یک غذای خوشمزه، از افزایش توان بارداری نیز بهره مند شوید.

مطالب مشابه را ببینید!