مجله تاپ‌ناز‌

خروپف احتمال سکته قلبی و مغزی را بیشتر می کند!

خروپف احتمال سکته قلبی و مغزی را بیشتر می کند!

خروپف به دلایلی متعددی رخ می دهد. چاقی زیاد، مصرف الکل و سیگال، مشکل در گلو و مجاری تنفسی و همچنین مصرف داروهای خاص می تواند یکی از علل خروپف باشد.

 

احتمال بیشتر شدن سکته قلبی و مغزی با خروپف

یک متخصص گوش و حلق و بینی روز سه شنبه در نشست خبری انجمن خواب ایران به مناسب روز جهانی خواب اظهار کرد:از هر چهار مرد و از هر 10 زن یک نفر به این اختلال مبتلا هستند که در زنان پس از دوران یائسگی میزان شیوع آن به اندازه مردان می شود.
وی افزود:افرادی که خروپف می کنند و در طول روز خواب آلودگی و خستگی دارند، افرادی که خروپف می کنند و فشار خون بالا دارند و افرادی که خروپف همراه با خرناس در حین خواب دارند، ممکن است به وقفه تنفسی و انسداد راه های هوایی مبتلا باشند و این افراد به دلیل این که در این حالت میزان اکسیژن خون کاهش می یابد، با احتمال بروز سکته بیشتری مواجه هستند.
ایشان اظهار کرد:بسیاری از بیمارانی که دارای مشکل انسداد هوایی هستند با شکایت از خروپف به پزشک مراجعه می کنند؛ این بیماران ممکن است به مشکلات همزمان دیگری مانند بیماری ریوی، اختلال خواب، خواب آلودگی، سردردهای صبحگاهی و کسالت های روزانه نیز دچار باشند.
وی گفت:پس از انجام تست خواب و اطمینان از انسداد هوایی بیمار، آندوسکوپی در حین خواب روی بیمار انجام می شود، به این صورت که بیمار در اتاق عمل با دارو خوابانده می شود و مسیر راه هوایی بیمار از بینی تا تارهای صوتی بررسی می شود و به صورت هدفمند به درمان بیمار از طریق جراحی یا استفاده از دستگاه سی پپ می پردازیم.خروپف

خروپف

خروپف احتمال سکته قلبی و مغزی را بیشتر می کند!

خروپف

یک دکتر متخصص مغز و اعصاب و مدیر گروه مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) نیز با تاکید بر لزوم خواب کافی شبانه گفت:افراد در سنین مختلف به هفت تا 9ساعت خواب شبانه نیاز دارند و جایگزین کردن آن با خواب روزانه، فرد را از نظر سیستم عصبی با مشکل مواجه می کند.
وی افزود:خواب باید متعادل باشد زیرا کم خوابی و خواب زیاد سبب ایجاد تاثیرات منفی بر عملکرد سیستم مغز و اعصاب افراد دارد.
ایشان همچنین گفت:مهمترین عارضه کم خوابی تشنج است و افرادی که مستعد تشنج باشند، ممکن است حین خواب دچارتشنج شوند. هر چند افرادی هم که مستعد این عارضه نیستند، با احتمال تشنج در خواب روبه رو هستند.
وی افزود:میگرن های آخر هفته نیز از عوارض پرخوابی است و بسیاری از افرادی که عادت به زیاد خوابیدن ندارند در صورتی که در روزهای تعطیل بیشتر از حد معمول بخوابند، ممکن است با سردردهای میگرنی در هنگام بیدار شدن روبه رو شوند.
17 مارس مصادف با 27 اسفندماه روز جهانی خواب نامگذاری شده است.

خیلی خروپف کنید سکته می کنید

مطالب مشابه را ببینید!