مجله تاپ‌ناز‌

خلبانی با تحصیلات زیر دیپلم+عکس

برای بسیاری از ما خلبانی شغلی پیچیده و حساس است که نیاز به گذراندن دوره هایی طولانی و سنگین دارد. تصور اکثر مردم این است که خلبانان باید از سطح بالایی از تحصیلات آکادمیک برخوردار باشند که البته در بسیاری از موارد تصوری درست و صحیح است. اما همانگونه که مشخص است، همیشه این قوانین به یک شکل باقی نمی ماند.

خلبان جوان

” تام هال ” نوجوان 17 ساله اسکاتلندی که هنوز در حال گذراندن دوره دبیرستان خود است و هنوز مدرک دیپلم را اخذ نکرده ، موفق شده است تا گواهینامه خلبانی خود را دریافت کند. او ماه گذشته موفق شد تا گواهینامه خلبانی برای هواپیماهای شخصی (PPL) را دریافت کرده و به عنوان جوان ترین اسکاتلندی که موفق به این کار شده است شناخته شود. او به این منظور در خانه خود با هزینه ای در حدود 5500 پوند توانسته است یک شبیه ساز پروازی را بسازد و با آن تمرین کند.

خلبان جوان

او در این باره می گوید: قبل از شروع تمرین های پروازی من هفته ای 3 ساعت پس از اتمام مدرسه با این دستگاه پرواز می کردم اما با نزدیک شدن زمان تمرین های پروازی واقعی این مدت را به 5 ساعت در هفته افزایش دادم. دوستان من همیشه از من می خواستند تا اجازه دهم مدتی را با شبیه ساز من به پرواز بپردازند.

خلبان بی سواد

او از برای بدست آوردن گواهینامه خلبانی خود 7 آزمون کتبی را به غیر آزمایشات پروازی عملی خود گذرانده است و نهایتا در دسامبر 2010 میلادی موفق شد تا اولین پرواز” Solo ” خود یعنی بدون حضور مربی را انجام دهد. او در حال حاضر و پس از دریافت گواهینامه مذکور می تواند با هواپیماهای کوچک تجاری که حامل مسافر نیز هستند پرواز کند.

مطالب مشابه را ببینید!