مجله تاپ‌ناز‌

خواص سیر برای مادران شیرده

خواص سیر برای مادران شیرده

مادرانی که به نوزاد شیر می دهند سیر بخورند

مطالعه محققان دانشگاه فردریک الکساندر آلمان نشان می دهد شیر مادران شیردهی که سیر خورده اند دارای بوی مشخصی است که برای نوزاد خوشایند است.

بدون شک شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد است. فواید شیر سینه به قدری است که ادعا می شود از ابتلا به بیماری ها و آلرژی ها پیشگیری کرده و بر عادات غذایی کودک هم تاثیر خواهد داشت.

طبق مطالعات قبلی، نوزادان زمانیکه مادرشان سیر خورده بود، شیر بیشتری می خوردند که نشاندهنده تاثیر تحریک کننده سیر است. به گفته محققان این تاثیر ناشی از AMS (آلیل متیل سولفید) است؛ متابولیتی که اولین بار با غلظت بالا در طول شیردهی ایجاد می شود.

سیر

آندرا باتنر، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «AMS قطعاً مشابه بوی اصلی سیر نیست. به طورکلی یافته جالب تحقیق ما این است که مشتقات انواع بوها در شیر سینه یافت می شود که متفاوت از شکل اصلی شان در غذاهای مصرفی است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق شیر مادران شیرده را که سیر خام خورده بودند حدود ۲.۵ ساعت قبل از شیر دادن به نوزاد بررسی کردند. در ابتدا شیر مادر توسط کارشناسان بوشناسی مورد بررسی قرار گرفت و بو شبیه به سیر و کلم در نمونه ها مشخص شد.

در حین بررسی ها متابولیت ها توسط کارشناسان بررسی شد و مشخص شد که AMS بوی شبیه به سیر دارد، درحالیکه سایر مشتقات آن بدون بو هستند.

به گفته محققان، انتقال بو در شیر سینه محدود است، اما سایر بوها نظیر بوی مادر یا بوی ناشی از غذا می تواند تاثیر زیادی بر تمایل نوزاد به شیر خوردن داشته باشد.

همچنین : خوردن یک حبه سیر با معده خالی در صبح معجزه می کند!

مطالب مشابه را ببینید!