مجله تاپ‌ناز‌

خوراکی هایی برای کوچک کردن شکم چاق

خوراکی هایی برای کوچک کردن شکم چاق

یکی از بزرگترین معضلات انسان های امروز چاقی شکم است که سدی محکم در برار سلامتی و تناسب اندام است. اگر قصد دارید شکمتان را کوچک کنید باید خوراکی هایی را که در این مطلب معرفی کرده ایم را در برنامه غذایی خود وارد کنید.

 

کوچک کردن شکم بزرگ با 4 خوراکی

چاقی شکمی با محاسبه دور کمر مشخص می شود و دور کمر بین 90 تا 95 سانتی متر و بالاتر نشان دهنده ابتلا به این عارضه است. جالب است بدانید خیلی از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی نیستند اما از درجاتی از چاقی شکمی رنج می برند و آنهم به دلیل سبک زندگی غلط، افزایش مصرف فست فودها و کم تحرکی. چاقی شکمی با بسیاری از بیماری های متابولیک، مانند دیابت، افزایش چربی خون، فشار خون و بیماری های قلب و عروق رابطه مستقیم دارد.
با این حال اگر چه مصرف برخی اقلام غذایی خطر ابتلا به چاقی شکمی را به همراه دارد، گزینه های دیگری هم هستند که با افزایش متابولیسم بدن، به کاهش وزن و در نهایت جلوگیری از ابتلا به چاقی شکمی کمک می کنند :

 

کوچک کردن شکم با ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی منجر به تنظیم هورمون خواب یعنی ملاتونین شده، و چرخه و خواب و بیداری را بهبود می بخشد. همین روند بهبود سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوی دیگر رژیم غذایی غنی از امگا 3، سلامت قلب را تقویت می کند و خطر زوال عقل را کاهش می دهد. پروتئین موجود در ماهی برای از دست دادن وزن مفید است. برای کاهش وزن و از دست دادن چربی شکمی، ماهی های چرب مانند ساردین، ماهی آزاد، یا حتی گزینه های غذایی مانند گردو و بذر کتان را انتخاب کنید.

 

بیشتر بدانید : رازهایی برای لاغری و کوچک کردن شکم خانم ها

 

کوچک کردن شکم با آجیل

آجیل یک منبع بزرگ از منیزیوم است که خلق و خوی را بهبود می بخشد. بدون وجود منیزیوم کافی در بدن، میزان ملاتونین بدن کاهش یافته و اختلال در چرخه خواب و بیداری ایجاد می شود. علاوه بر این، بدن ما به منیزیم برای فعالیت قلب، اعصاب و ماهیچه ها نیاز دارد. این عنصر در فعالسازی بیش از 300 آنزیم که فرایندهای بدن رو کنترل می کنند، دخالت دارد. منیزیم در کاهش وزن و فرم بدن هم نقش دارد. دریافت کافی منیزیم به کنترل مقدار قند و انسولین در خون کمک می کند. قند و انسولین، از مواردی هستند که با چاقی در ارتباطند. پس اگر مقدار اونها به درستی کنترل شود، کمک بزرگی به جلوگیری از افزایش وزن می کند. منابع غذایی منیزیم عبارتند از: سبزیجات برگ سبزدار، حبوبات و مغزها. توجه داشته باشید که حتما قبل از استفاده از مکمل منیزیم با پزشک مشورت کنید. فراموش نکنید که تنظیم چرخه خواب و بیداری خود، عاملی برای جلوگیری از چاقی شکمی است.

 

کوچک کردن شکم با شیر

در حالی که ارتباط بین مصرف کلسیم و کاهش وزن هنوز ضعیف است، اما مشخص شده که مصرف شیر باعث کاهش چربی شکمی می شود. مانند منیزیوم، کلسیم منجر به تنظیم چرخه خواب و بیداری، از بین رفتن درد عضلانی و گرفتگی عضلات و آرامش اعصاب یم شود. از راه استفاده از ماهی، آب پرتقال غنی شده با کلسیم، سبزیجات تیره رنگ مانند کلم و اسفناج و شیر می توانید کلسیم روزانه بدن را تامین کنید.

 

بیشتر بدانید : معرفی خوراکی های شکم صاف کن

 

کوچک کردن شکم با گیلاس

میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو دارای کالری و چربی کمی هستند و مقادیر زیادی آب دارند. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب با سطح انرژی بیشتر و سوخت و ساز بالاتر همراه است. در ضمن گیلاس حاوی ملاتونین، یعنی همان هورمون خواب است که باعث آرامش و کاهش تحریکات عصبی شده و به درمان وضعیت های بی خوابی کمک می کند، در نتیجه مصرف منظم آن با بهبود چرخه خواب، مانع بروز چاقی شکمی می شود. آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس سلول ها را در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و منجر به جلوگیری از ابتلا به سرطان، آلزایمر و بسیاری دیگر از بیماری ها می شود.

مطالب مشابه را ببینید!