مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی علی لهراسبی + زندگی شخصی و هنری و عکس های علی لهراسبی و همسرش

علی لهراسبی

علی لهراسبی خواننده موسیقی پاپ است و به دلیل خواندن تیتراژهای مختلف خیلی زود به شهرت رسید که از آن جمله می توان به سریال فاصله ها اشاره کرد. در این بخش بیوگرافی کامل علی لهراسبی، اطلاعات زندگی شخصی و هنری، ازدواج و عکس های او و همسرش را آماده کرده ایم.

بیوگرافی  علی لهراسبی

علی لهراسبی خواننده پاپ متولد 20 فروردین سال 1355 در شهر تهران است. او مدرک کارشناسی ارشد الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج دارد و اولین فرزند یک خانواده شش نفری است. پدر او بازنشسته نیروی هوایی است و مادرش هم خانه دار است. او سه برادر دارد.

شغل و تحصیلات

او مدرک فوق لیسانس الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج دارد. او در زمینه تبلیغات و موسیقی فعالیت دارد. علی لهراسبی یکی از مدیران پروژه یکی از شرکت های معروف ایران است.

علی لهراسبی

قاری قرآن

او هم مانند خیلی از خوانندگان دیگر در ابتدا قاری قرآن بود. در آن دوره او بسیار شکوفا شد. افرادی که قرائت قرآن را به صورت اصولی یاد می گیرند، تحریرهای خوب را یاد می گیرند. قرائت قرآن برای صداسازی در دوره نوجوانی و جوانی بسیار تاثیر دارد.

از علاقه تا شهرت و تیتراژ

اولین حرکت رسمی این خواننده اجرای تیتراژ سریال کلبه سپید بود. او پس از این اتفاق تصمیم گرفت که خود را تقویت کند و برای دو سال سلقژ و تئوری موسیقی را نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی شروع کرد و در سال 1381 تیتراژ سریال دریایی ها را اجرا کرد.

علی لهراسبی

ازدواج و همسرش

اطلاعاتی در خصوص ازدواج وی در دسترس نیست. از متاهل و مجرد بودن این خواننده هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است.

اما من یک نتیجه گیری نهایی از عشق دارم؛ اینکه اصلا عشق به یک انسان وجود خارجی ندارد بلکه دوست د اشتن است که خیلی برتر و بالاتر از عشق است، به نظرم عشق فقط برای خالق است برای کسی که بالاتر از فیزیک و آفرینش ماست

شروع موسیقی

او در مورد شروع موسیقی این چنین می گوید:

دانشگاه که قبول شدم گفتم حالا باید کارهای متفرقه هم داشته باشم .من یادگیری پیانو را شروع کردم و یک ارگ خریدم چون وضعیت مالی ام اینقدر خوب نبود که بتوانم پیانو بخرم. پیانو را پیش مهرداد تاج کریمی کار کردم که آن زمان دانشجوی دکترا بود. خودش موسیقی کودکان می ساخت. من هم خیلی علاقه مند شدم به موسیقی کودکان. از همان اولی هم که کلاس می رفتم ساخت موسیقی را بیشتر دوست داشتم

علی لهراسبی

شروع خوانندگی در تلویزیون

علبی لهراسبی یکی از خواننده های موفق در عرصه تیتراژ برنامه های صدا و سیما است و در این مورد می گوید:

با چندتا از سرودهایم که خودم خوانده بودم رفتم تلویزیون، آن زمان آقای شهبازیان مسئول بخش سرود و موسیقی صدا و سیما بودند. اینها را دادم به آقای شهبازیان و ایشان هم استقبال کردند.بعد برایم مجوز خوانندگی صادر کردند اما از اینجا تازه شروع شد. چندتا دوست خوب داشتم که گفتند اگر می خواهی خوانندگی کنی، این راهش نیست. باید مسیر حرکتت را هم مدیریت کنی

آهنگ سریال کلبه سپید

از سال 73-74 بود که جدی تر به دنبال موسیقی رفتم قبل تر از آن هم کار می کردم…در گروه کر مشغول بودم اما خواننده سلو یا تکی را از سال 78 شروع کردم .

و کار رسمی ام خواندن ترانه تیتراژ سریال کلبه سپید کار با مهرداد رایانی بود وآهنگش راهم امیر بکان ساخته بود. من تیتراژ برنامه راز زندگی را هم اجرا کردم .

علی لهراسبی

حس عجیب خوانندگی

تصور عجیب وغریبی پیدا کرده بودم. به اصطلاح می گویند در جو قرار گرفته بودم. مدام پیشنهاد های مختلف از راه می رسیدند. صادقانه بگویم با خودم می گفتم دیگر تمام شد. باقدم بعدی روی پشت بام هستم. این حس به من دست داده بود که باید کارهای دیگرم را تعطیل کنم  به خوانندگی بچسبم .

سال 81 سریال دریایی ها پیشنهاد شد. ترانه اش برای مسعود رسام بود و آهنگ وتنظیمش بادکتر چراغعلی. با مسعود رسام به توافق رسیدیم و آلبوم دریایی ها منتشر شد .

کار آلبوم مثلث از سال 82 شروع شد وآلبوم سال 85 منتشر شد. من آهنگ ها را انتخاب کردم اما بعضی تنظیم ها چهار بار عوض شد. کار اولیه را در ایران ضبط کردم .

در همین حین بود که دوستی ام با بهروز صفاریان عمیق تر شد. 9 قطعه برای آلبوم کامل شده بود اما صمیمی تر شدن من با بهروز نوع کار را تغییر داد. سریال پیله های پرواز پیشنهاد شد .

با مشکلات زیادبهروز را متقاعد کردم که وارد کار شود. من دوست دارم اگر کار تیتراژ می کنم با کارهای قبلی متفاوت وکار قابل دفاعی باشد. سپس اونی که مدعی بود عاشقته متولد شد .

علی لهراسبی

گریه در حین اجرا

او می گوید که همیشه سعی می کند کارهای تاثیرگذار ارائه کند. در این مورد می گوید:

سعی می کنم کارهای تاثیر گذار را انتخاب کنم. وقتی وارد فضای استودیوی ضبط می شوم حداکثر احساسم را به کار می دهم. از خود بی خود می شوم و بارها اتفاق افتاده که حین اجرا گریه کرده ام. در استودیو چهار چوب میکروفن و آکوستیک و ضبط را فراموش می کنم. به این حالت که می رسم احساسم را منتقل می کنم .

آهنگ سریال دلنوازان

دلنوازان نخستین سریال جدی برای او بود. سعی کرد که در این سریال یکی از کارهای خوبش را ارائه کند. در این میان او 8 آهنگ داشت که 2 تای آنها را انتخاب کرد.

علی لهراسبی

نوازندگی

واقعا همه هنرها جذاب هستند ولی اگر قرار باشد برگردیم به موسیقی کار دیگه ای که کنار خوانندگی دوست دارم نوازندگی است و منظوم از نوازندگی حرفه ای یعنی بهترین بودن. اما کلا همه هنرها زیبا هستند و از نظر من هنر و زیبایی دو کلمه ای هستند که کاملا در کنار هم معنا پیدا می کنند .

لهراسبی در یک نگاه وچند نکته دیگر :

بعد از انتشار آلبوم مثلث در سال 85 بود که وب گاه شخصی او راه اندازی شد وی همچنین اجراهای زنده متعددی داشتند که بخش عمده آن در کیش وتهران بوده است.

علی لهراسبی

بزرگ ترین کنسرت

او در شب های 14 و 15 شهریور 1386 در مجموعه کاخ سعد آباد وبا حضور بیش از 5000 نفر در هر شب برگزار شد. قبل از محرم نیز این خواننده محبوب در سالن میلاد کنسرتی اجرا کرد که استقبال خوبی از آن شد. پس از حاشیه های مختلفی که حول وحوش آلبوم جدید علی لهراسبی تصمیم به وجود آمده بود تهیه کننده این آلبوم با اعلام رفع تمام مشکلات به وجود آمده برای آلبوم گفت که متاسفانه برخی شبکه های ماهواره ای که چشم دیدن موفقیت های هنرمندان داخلی را ندارند؛ با ترویج شایعاتی عجیب وغریب سعی در تخریب هنرمندان داخلی کشور دارند .

آلبوم تصمیم چهارمین آلبوم لهراسبی پس از دریایی ها – مثلث و 14 است که در بازار موسیقی منتشر شده است. شایعه همکاری شادمهر عقیلی با لهراسبی در چهار قطعه از آلبوم مشکلاتی را برای انتشار این آلبوم به وجود آورد .

همکاری با مرتضی پاشایی

سال 1391 آشنا شدیم و خیلی زود با هم صمیمی شدیم

بعد از آن، خواندن تیتراژ «شیدایی» به من پیشنهاد شد که او هم آهنگسازی این کار را برعهده گرفت و خیلی هم کار خوبی از آب در آمد خیلی به هم نزدیک بودیم، حتی در پروسه بیماری اش، من هم مثل او درگیر شده بودم و با هم پزشکان مورد نظرش را پیدا می کردیم به نظرم مرتضی یکی از هنرمندانی بود که اگر می ماند می توانست آثار زیباتری خلق کند.

حاشیه های آلبوم تصمیم

او در سال 1390 البوم تصمیمرا منتشر کرد که جزو یکی از پرفروش ترین البوم های سال شد. او در این آلبوم با شادمهر عقیلی همکاری گسترده ای داشت.

 

علی لهراسبی

سوال و جواب کوتاه علی لهراسبی

شغل دوم :
” موسیقی ” شغل دوم من است, شغل اصلی م کار ” تبلیغات” است .

بهتربن و بدترین دروس دوران تحصیل؟
“ بهترین:ریاضیات, بدترین:شیمی ”.

عاشق شدی؟
فک می کنم “بله

خواننده ی محبوب :
“ نصرا…معین و نیما مسیحا ”.

گروه موسیقی :
خیلی پیگیر نیستم اما بسیاری از کارهای ” پینک فلوید” را دوست دارم .

هنرپیشه مرد :
“ پرویز پرستویی – آل پاچینو ”.

هنرپیشه زن :
“ فاطمه معتمدآریا – جولیا رابرتز ”.

تعداد فروش کل آلبوم هات :
دو آلبوم داشته ام به نام های “دریایی ها”و”مثلث”- آمار دقیق ندارم اما میدانم مثلث خوب فروخت .

بهترین دوران زندگی ت؟
بهترین دوره دوره ای است که کمتر “دغدغه” را داری. پس الآن نیست .

تاریخ اولین کنسرتت :
سال 1382- کرمانشاه. اما خودم کنسرت بزرگ تهران در سال 86 را اولین کنسرت رسمی م می دانم .

بهترین تصمیم زندگیت؟
فعالیت در رشته “تبلیغات ”

سفر به کره ی ماه :
خیلی دوست دارم. از بچگی به نجوم علاقمند بودم .

به کدام کشورها سفر کرده ای؟
“ ایتالیا,روسیه,ترکیه,کویت و امارات ”.

بازیگری در سینما :
پیشنهادداشته ام اما اگر روزی تصمیم ورود به این عرصه را بگیرم دوست دارم که “یک اتفاق باشم ”.

مرگ :
واقعیتی که ترسناک است

مصاحبه  با علی لهراسبی

پس از ورود به دانشگاه و زمانی که از وضعیت آینده تحصیلی ام مطمئن شدم به کلاس های پیانو رفتم و شروع به کار در زمینه پیانو کردم که چند سال بعد هم شروع به آهنگسازی کردم و وارد عرصه موزیک شدم که در واقع موسیقی به بخش اصلی زندگی ام تبدیل شد. – آهنگ دریایی ها یک اتفاق بود و فکر می کنم آلبوم حدود یک سال و نیم طول کشید تا منتشر شود. یک موزیک با محمدرضا چراغعلی به نام ترانه ساز ساخته بودم که آن را ضبط کردیم و خیلی اتفاقی مرحوم مسعود رسام این آهنگ را در ماشین آقای چراغعلی می شنود و خوشش می آید. آقای مسعود رسام پرسیده بود این صدای کیست؟

و آقای چراغعلی توضیح داده بود که پسر جوانی است که به تازگی وارد کار شده و اولین کارش است. آن زمان(سال 81) آقای مسعود رسام سریال دریایی ها را کار می کرد که آقای چراغعلی با من تماس گرفت مبنی بر این که ایشان می خواهد با من صحبت کند و از صدای من خوشش آمده است. پس از آن دریایی ها شکل گرفت و پس از مدتی آلبوم منتشر شد. واقعیت این است که دریایی ها را بخش جدی کارم نمی دانم و به نوعی تجربه کردن در این زمینه تلقی می شد. پس از اجرای تیتراژ دریایی ها به کلاس آواز رفتم و فکر می کنم با اجرای تیتراژ پیله های پرواز موزیک قابل دفاعم را منتشر کردم که استانداردهایی برای خوانندگی درآن بود .

قبل از دریایی ها و همان ابتدا که درحال کار بر آلبومی بودم به سراغ اولین کسی که رفتم شادمهر عقیلی بود چون بهترین است. با او در ایران رابطه دوستی داشتیم و حتی چند آهنگ را برای من ساخت که چون وی سفر کرد و آشفتگی کاری شادمهر آن زمان بسیار زیاد بود سرانجام پیدا نکرد. اما این ارتباط ما با خروج او از ایران قطع نشد. پس از سال ها او را دیدم و فکر می کنم که تنها خواننده داخلی بودم که او برایم موزیک ساخت. موزیک هایی که برایم ساخت بسیار دوست دارم و به اعتقاد من او یک استثنا در موسیقی به دلیل هوش زیاد و تخصص منحصر به فردش است که نامش در تاریخ موسیقی ما حک شده است .

حاشیه هایی ایجاد شد که برایم عجیب بود، چون موزیکی ساخته بودیم که مجوز داشت و این که موزیک توسط چه کسی ساخته شده باشد تعجب آور بود. با انتشار آلبوم هم زمان ممنوع شدم و آلبوم به لحاظ مالی هیچ حاصلی برایم نداشت چون همه قراردادهای برگزاری کنسرت منحل شد درحالی که می توانستم بهترین نتیجه را در این تایم از آلبوم بگیرم. ظاهرا این موضوع جزء قانون بوده که من رعایت نکرده بودم و فکر نمی کردم با آهنگسازی شادمهر ممنوع شوم. آلبوم «تصمیم» بسیار قوی و یکی از بهترین آلبوم های من بود چون همه ترک ها با دقت انتخاب شده بودند و ذهنیتم پیش از انتشار این بودکه با انتشار این آلبوم اتفاق خاصی در کارم ایجاد می شود. در حال حاضر نمی توان درباره موسیقی گفت که مثلا این موزیک را امروز بسازم و سه سال بعد بهره برداری کنم، این گونه نیست چون تعداد موزیک های جدید که منتشر می شود و به بازار می آید بسیار فراوان است و مردم موزیک ها را جایگزین و خیلی زود هم فراموش می کنند. موسیقی در حال حاضر محصول ارزان قیمتی است که به راحتی جایگزین دیگری برایش پیدا می شود .

من در بحث رقابتی جشنواره فجر نبودم و در بخش بلیت فروشی حضور داشتم. پس از ممنوع شدن قرار بود کنسرتی در جشنواره موسیقی فجر در تهران داشته باشم که آقای ترابی مدیر انجمن سابق اعلام کرد که نمی توانم کنسرت را برگزار کنم و پس از آن نیز به جشنواره فجر دعوت نشدم. البته حضور در جشنواره موسیقی و دعوت نشدن هم مقوله عجیب و مهمی برایم نیست و در روال کار من تاثیری ندارد. اما درباره بخش رقابتی جشنواره موسیقی به نظرم اتفاق خوبی است به شرط آن که این اتفاق مثل استعدادیابی جوانان در دنیا نتیجه ای داشته باشد. افردی که در هر بخشی رتبه و مقام کسب می کنند باید بولد شوند چون با استعداد هستند و به حمایت نیاز دارند. این که در جشنواره موسیقی فجر خبری مبنی بر برنده شدن خواننده و یا آهنگسازی بیاید کفایت نمی کند و به نظرم ارشاد در سیاست گذاری باید این موضوع را لحاظ کند که پس از برگزاری جشنواره که بسیار هم کار خوبی است باید از افرادی که رتبه کسب می کنند حمایت نماید و به نوعی آن ها راکمک کرده که در عرصه های مختلف بالا بیایند که استعدادها سوخت نشوند .

 در حال حاضر آلبوم در دنیا در حال منسوخ شدن است و کمتر کسی گوش می کند. البته پس از مدت زمانی آهنگساز آلبوم انتشار می دهد تا هویت آهنگ را جمع کرده و به عنوان یک سند ارایه دهد. اما واقعیت این است که تک آهنگ ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و مردم عادت دارند که در ماشین ها همه خواننده ها را در یک سی دی داشته باشند و آن را عوض کنند. در گذشته مردم 8 ترک ازیک خواننده را در یک آلبوم گوش می دادند و بعد به سراغ آلبوم دیگری می رفتند اما امروز این گونه نیست و به تغییر فرهنگ مربوط می شود. گسترشفضای مجازی هم باعث شده که آهنگ های مختلف و به روز در پلی لیست قرار گیرد. فروش آلبوم موسیقی با 10 سال پیش قابل مقایسه نیست. یک آلبوم موفق 6 سال پیش حدود 600 هزار تا فروش می رفت و فکر می کنم آلبوم« 14» 650 هزارتا فروخت. اما آلبوم موفق امروز در بهترین شرایط 100 هزار تا یعنی یک ششم می فروشد .

مطالب مشابه را ببینید!