مجله تاپ‌ناز‌

دلیل زیاد شدن و رشد موهای زائد در صورت

دلیل زیاد شدن و رشد موهای زائد در صورت

زیاد شدن موهای زائد در صورت, دلیل رشد موهای زائد

تجمع سودا می‌تواند موجب تیرگی رنگ پوست و ادرار، خشکی و لاغری بدن، بی‌خوابی و خواب‌های درهم و آشفته، سیاهی خون بدن و غلظت خون شود، استرس و شرایط روحی بد موجب بروز سودای غیر طبیعی در بدن می‌شود.همچنین افزایش سودای غیر طبیعی می‌تواند سوزش دهانه معده و اشتهای کاذب را ایجاد کند؛ وسواس فکری, موهای زائد, افسردگی, غم و اندوه, فکرهای فاسد و بد و … از علل تجمع سودا در بدن است.

در این رابطه میرغضنفری متخصص طب سنتی درباره موهای زائد صورت اظهار داشت: مو یکی از اعضاء بدن است که غلبه هر یک از اخلاط بر کیفیت مو و رشد آن تاثیر می‌گذارد.

به گفته وی یکی از مواردی که موجب بروز موهای زائد می‌شود؛ مصرف غذاهای فست فودی, غذاهای آماده و سرخ کرده است چرا که مصرف چنین غذاهایی موجب افزایش خلط سودا در بدن می‌شود.این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از عواملی که موجب بروز موهای زائد در بدن می‌شود, افزایش خلط سودا است؛ سودا موجب کُلفت شدن و مجعد شدن موها می‌شود.

میرغضنفری افزود: مصرف غذاهای مانده, کنسروی, ماهی دودوی, ساندویج‌ها, عدس و بادمجان و … سودای خون را زیاد می‌کند, سودا دارای طبع سرد و خشک است و غلبه آن موجب کمودت رنگ چهره, تیرگی زیر چشم می‌شود.

همچنین مو علاوه بر اینکه از اعضای بدن به شمار می‌آید و نقش زیبایی در بدن دارد؛ یکی از راه‌های دفع مواد زائد است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: موها و استخوان‌ها از خلط سودا تشکیل شده است و به همین دلیل سودای اضافی موجب بروز مشکلاتی برای استخوان‌ها و موها می‌کند و افراد در مصرف موادغذایی سودازا پرهیز کنند.

مطالب مشابه را ببینید!