مجله تاپ‌ناز‌

رابطه جنسی هنگام عفونت دستگاه تناسلی ممکن است؟

عفونت تناسلی

رابطه جنسی هنگام عفونت ناحیه تناسلی خطرناک است؟

در زمان درمان عفونت ناحیه تناسلی می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟


دچار سوزش و خارش ناحیه تناسلی هستید؟ ممکن است به قارچ آلوده شده باشید. متخصص زنان به شما می‌گوید برای پیشگیری و درمان چه باید بکنید .
به دلیل سوزش و خارش ناحيه تناسلي به پزشک مراجعه کردم و دلیل آن، ابتلا به قارچ به دنبال مصرف آنتي بيوتيك تشخیص داده شد. متخصص زنان تعدادی دارو برایم تجویز کرد که باید مصرف کنم. لطفا راهنمایی کنید چند روز باید شرایطی مثل نپوشیدن لباس زیر را رعایت کنم و از کی می‌توانم نزدیکی داشته باشم؟
دکتر نیرومنش، متخصص زنان و زایمان به این سئوال چنین پاسخ داد:
مصرف دوره‌ای آنتی بیوتیک باعث سرکوب میکروبها می‌شود اما زمینه را برای فعالیت قارچ‌ها آماده می‌کند. علامت آلوده شدن به قارچ ترشحات سفید رنگ و سوزش و خارش ناحیه تناسلی است. توصیه می‌کنم داروهای تجویزی را بین 7 تا 10 روز مصرف کنید و در طول این مدت نزدیکی نداشته باشید. بعد از اتمام دوره مصرف دارو، می‌توانید رابطه را از سر بگیرید.

 

نکته مهمی‌ که باید رعایت کنید و از ابتلا به قارچ در خانم‌ها پیشگیری می‌کند تمیز و خشک نگه داشتن لباس زیر است. توصیه نمی‌کنم لباس زیر نپوشید زیرا این موضوع خود می‌تواند احتمال آلوده شدن ناحیه تناسلی به انواع میکروب‌ها را بالا ببرد. سعی کنید لباس زیر نخی خشک و تمیز پا کنید و هر روز آن را عوض کنید و بعد از هر بار توالت رفتن و شستشوی کاملا با دستمال کاغذی ناحیه را خشک کنید.

 

جنس لباس زیرتان نباید از مواد صنعتی و نایلون باشد زیرا این جنس مواد رطوبت را در خود نگه می‌دارند و این موضوع شرایط را برای رشد قارچ مساعد می‌کند. پوشیدن لگ یا شلوارهای جین تنگ نیز مخصوصا در فصول گرم سال باعث تعریق بیشتر و مساعد شدن شرایط برای رشد قارچ‌ها می‌شود.

مطالب مشابه را ببینید!