مجله تاپ‌ناز‌

راز آرامش زن و شوهر و محبت و عشق زوجین

زن و شوهر

آرامش زن و شوهر, محبت زن و شوهر, عشق زوجین

شاید طعم محبت دیدن و محبت کردن را فراموش کرده اید. نمی دانید طعم آن زیباترین مزه دنیا است. گاهی فکر می کنید اصلا محبت در خانه شما را نزده است؟ اگر اینطور است، سریع اقدامات لازم برای ورود این آرام بخش، به خانه را فراهم کنید.

دوست دارید خانه ای پر از محبت داشته باشید، اما احساس ناتوانی می کنید زیرا فکر می کنید تمام راهها را رفته اید و کسی به این انگیزه ی شما توجه نمی کند. محبت و دوستی راه و روش مخصوص به خود را دارد.محبت و رحمت موجب شادی و آرامش زن و شوهر و از نشانه های خداوند است.

خداوند خود را قرار دهنده مودت و محبت بین زن و شوهر می داند  و می فرمایند « اَن خلق لَکم مَن اَنفسکم ازوجا لِتسکنوا الیها و جَعل بَینکم مَوده و رحمة،از نشانه او این است همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا با آنها آرام شوید و بین شما رحمت و مودت قرار داده ایم.»
هر چقدر فضای خانه از محبت آکنده باشد، پیوندها و دلبستگی عاطفی بین زن و شوهر بیشتر می شود. محبت متعالی ترین رفتار زوج است و برگرفته  از گذشت، حق شناسی، همدلی و بدور از هر گونه تحقیر و تهمت است.
چارچوبهای محبت چیست؟
حمایت یکدیگر
محبت یعنی حمایت کردن، زمانیکه  زن و شوهری در سختی های زندگی همدیگر را حمایت کنند،علاوه بر اینکه غیر مستقیم به فرزندانشان حامی شدن را می آموزند همچنین رابطه ی موفق و پر دوام خواهند داشت.
الکی گوش نکنید!
محبت، به دقت به حرف همسر گوش دادن است و با سئوالاتی مانند اینکه «می توانی اطلاعات بیشتری بدهی تا بفهمم دقیقا منظورت از این گفته چیست، را در بر می گیرد.» این نوع گفتگوهای همدلانه محبت زن و شوهر را بیشتر می کند.
آیا همسرتان را پذیرفته اید؟
یک دقیقه فکر کنید،آیا همسرتان را با تمام نواقصش پذیرفته اید؟ محبت پذیرش همسر به همان صورتی که هست با همه خوبیها و بدیی هایش. پذیرش اساس رابطه زوج است. زن و شوهر نقایص یکدیگر را می پذیرند و در یکدیگر این اعتماد را ایجاد می کنند که تمام سعی خود را برای بهتر شدن انجام خواهند داد.

چارچوبهای محبت

خداوند خود را قرار دهنده مودت و محبت بین زن و شوهر می داند

 

بهترین راه دوستی با همسر
اگر مدام در فکر این هستید که فرصتی پیش بیاید تا وسایل خصوصی همسرتان را بگردید، در میزان اعتمادتان به شریک زندگی تان تجدید نظر کنید. محبت یعنی اعتماد ، اعتماد یعنی تعهد، اعتماد قلب و روح عشق است. بهترین راه برای جلب اعتماد همسر این است که نشان بدهید که او قابل اعتماد است.
حرمتها را حفظ کنید
محبت یعنی احترام گذاشتن ، مخصوصا این مورد را در مورد مرد زندگی تان رعایت کنید. جنبه های قابل احترام یکدیگر را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید. به همسرتان بگویید چرا او در نظر شما فرد محترمی است. احترام رنگ وبوی زندگی را تغییر می دهد و حرمتها را حفظ می کند.
پای میز مذاکره بروید
از گفت و گو کردن با شریک زندگی تان نترسید. این بهترین راه حل است. محبت یعنی مذاکره بر سر تفاوتها و پیدا کردن نکات مشترک یکدیگر است. در مذاکره از چیزی می گذرید تا به چیزی برسید تا تعادل و سازش در زندگی برقرار گردد.
فراز و نشیب های محبت
یکی از مشکلات زن و شوهرها نداشتن مهارت بیان احساسات و عواطف  به طرف مقابل است و نمی توانند محبت خود را به طرف مقابل ابراز کنند. گاهی دیده می شود، زن و شوهر محبت خود را در قالب عبارت های نامناسب ابراز می کنند، به عنوان مثال مرد عدم طاقت دوری از همسر خود را با اجبار او برای بودن در خانه نشان می دهد. بسیاری از زن و شوهر ها در ابتدای زندگی به این امر توجه دارند ولی لازم است ابراز محبت در تمام مراحل زندگی زناشویی انجام شود.
در ابراز محبت به چه نکاتی توجه کنید؟
در بیان محبت، تفاوتهای مرد و زن قابل توجه است، مردان با سخنان محبت آمیز و خرید هدیه محبت خود را به همسر نشان می دهند و خانم ها با آشپزی خوب یا خانه داری با سیلقه، محبت به همسر را ابراز می کنند. شناخت زن و شوهر به  تفاوتهای جنسیتی آنان در ابراز محبت، در کاهش سوء تفاهم ها بسیار تاثیر گذار است.
محبت چگونه به عشق تبدیل می شود؟
عشق اوج روابط  زن و مرد است که از شناخت بیشتر و درست نسبت به یکدیگر به وجود می آید. عشق، توانایی و تمایل به اینکه اجازه دهید فردی که برایتان عزیز است و شما او را انتخاب کرده است آزادانه و از روی صمیمیت خواسته های شما را برآورده سازد. عشق با دوست داشتن خودتان آغاز می شود و بعد به دوست داشتن طرف مقابل می رسد. افراد عاشق، عشق خود را این گونه نشان می دهند:
ابراز محبت کلامی و جسمانی، رفتارهای شادی بخش و خشنود کننده برای یکدیگر، حمایت عاطفی و اخلاقی از همدیگر در همه شرایط زندگی، صبور و شکیبا بودن نسبت به رفتارهای ناخوشایند طرف مقابل و گذشت از خطاهای همسر است. محبت در اوج خود به عشق تبدیل می شود.

 

منبع:تبیان

مطالب مشابه را ببینید!