مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه (آب آب کم است، آب سالم کمتر)

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب ماده ای فراوان در کره زمین است که در اشکال گوناگون دریا، سفره های زیزمینی و … وجود دارد اما آنچه باعث اهمیت دو چندان آب شده است این است که بیش از 80 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد و به عقیده برخی متخصصان تغذیه بدن انسان روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد و عده دیگری از متخصصان می‌گویند که هر فرد در طول شبانه روز باید به ازای هر 10 کیلوگرم وزن خود یک لیوان آب بنوشد. بنابراین آب آشامیدنی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با سوخت و ساز بدن متناسب باشد و اگرچه این مایه حیات در کره زمین به وفور یافت می‌شود اما پیدا کردن آب سالم و پاک چندان کار آسانی نیست.

دستگاه تصفیه آب خانگی

با اینکه نوشیدن آب با هدف حفظ سلامت انجام می‌شود اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که همانگونه که کمیت آب مصرفی تاثیر بسزایی در سلامت دارد، کیفیت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در مصرف آب آشامیدنی باید با فاکتورهای آب سالم و راه‌های تصفیه آب آشنایی داشته باشیم. آب آشامیدنی سالم و پاک که از کیفیت مطلوب برخوردار است؛ در نگاه نخست، زلال، صاف، بی رنگ و بی بو باشد ولی در حقیقت تصفیه آب علاوه بر ایجاد موارد مذکور، اطمینان شما را در این مورد که آب مصرفی حاوی مواد سمی، میکروب و ویروس‌های بیماری‌زا نباشد نیز ، جلب می‌کند و میزان مواد معدنی و مواد آلی موجود در آب را بررسی خواهد کرد.

Tasviyeh 3

آب همانگونه که یکی از عوامل سلامتی و بقای افراد است، می‌تواند علت بروز بسیاری از بیماری‌ها و حتی مرگ هم باشد. آمار بیماران و مرگ و میرهای ناشی از مصرف آب ناسالم در سراسر دنیا گواه اهیمت تصفیه آب و استفاده از آب سالم است. استفاده کوتاه و یا طولانی مدت از آب آشامیدنی ناسالم می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی نظیر وبا، اسهال خونی، هپاتیت آ، مسمومیت با سرب، عفونت ویروسی و غیره شود که برخی از این بیماری‌ها درمان‌های پرهزینه و زمان بری را به دنبال خواهند داشت که طبیعتاً انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در خصوص تصفیه آب را بسیار منطقی و ضروری کرده‌ است.

دستگاه تصفیه آب خانگی

در حقیقت تصفیه آب و مصرف آب سالم از گذشته تاکنون یکی از راه‌های موثر و قابل توجه برای جذب املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و تاثیر مصرف آب سالم در حفظ سلامت و شادابی بدن بر کسی پوشیده نیست اما امروزه با صنعتی شدن جوامع احتمال آلودگی آب‌های سطحی و حتی آب لوله کشی در شهرها نیز وجود دارد و همین امر یکی از دلایل استفاده خانوارها از دستگاه تصفیه آب خانگی است.

البته هنوز هم برخی افراد تصور می‌کنند که نیازی به دستگاه تصفیه آب خانگی وجود ندارد و با جوشاندن آب می‌توان آلودگی‌های موجود در آن را از بین برد اما واقعیت این است که جوشاندن آب‌هایی که حاوی آلاینده‌های سمی شیمیایی و موادآلی مضر هستند عموماً دارای نقطه‌جوش بالای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد بوده و با جوشاندن تنها بخشی از آلودگی‌های آنها از بین خواهد رفت. تحقیقات نشان داده است که این شیوه سنتی برای سالم‌سازی آب، روش غیرعلمی و غیراصولی است چرا که با این کار شرایط آلودگی آب در برخی موارد نه‌ تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم خواهد شد.

با توجه به بالا بودن میزان مصرف آشامیدنی آب و با در نظر گرفتن احتمال آلوده شدن آب از طرق مختلف، لزوم استفاده از تکنیک ها و تکنولوژی‌های پیشرفته همچون دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب بیش از پیش نمایان شده است. هزینه‌های مربوط به اطمینان از سلامت آب در جهت ارتقا سلامت خانواده طبیعتاً جزو هزینه‌هایی است که نسبت به هزینه‌های درماتی ناشی از آلودگی آب بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

با تصفیه آب مواد شيميایي، آلاينده‌هاي بيولوژيکي، فلزات سنگين، گاز هاي معلق از آب حذف می‌شود و این فرآیند به شکل‌های مختلفی همچون تقطير، زلال‌سازي، ميکروفيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فيلتر تند ماسه اي انجام می‌شود و امروزه روش نوین اسمز معکوس به عنوان مناسب ترین و کاملترین شیوه تصفیه آب جایگاه ویژه‌ای در دنیا به دست آورده است.

دستگاه تصفیه آب خانگی

همچنین شرکت راد گستر نوین با بهره گیری از پرسنل با تجربه و حرفه ای یکی از برترین وارد کنندگان و پخش کنندگان انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب و کلیه قطعات و لوازم دستگاه تصفیه آب خانگی می‌باشد. پشتیبانی و خدمات پس از فروش این شرکت موجب جلب رضایت بسیاری از مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات، رستوران‌ها و مراکز دولتی و غیر دولتی در استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی شده است.

اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه آب

مطالب مشابه را ببینید!