مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید و انتخاب مدل لوستر

راهنمای خرید و انتخاب مدل لوستر

چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که در انتخاب یک لوستر خوب برای منزلتان دچار مشکل شدید و می خواهید بدانید که چگونه باید یک لوستر مناسب تهیه کرد؟ در اینجا سعی می کنیم فاکتورهای مهم انتخاب یک لوستر مناسب فضای خانه شما را شرح دهیم و سپس بگوییم چه لوستری دارای کیفیت است.

 

لوستر,انتخاب لوستر,خرید لوستر

 

هدف از خرید لوستر
آیا کاربرد لوستر در منزل شما روشنایی است و یا صرفا یک وسیله تزیینی محسوب می شود که فقط زمان حضور مهمان به عنوان مکمل نوری مورد استفاده قرار می گیرد؟
امروزه با توجه به افزایش تصاعدی هزینه برق خانگی، بسیاری از شهروندان از نورهای موضعی و یا نورهای مخفی و نورهای فلورسنت برای تامین نور منزل استفاده می کنند. بسیاری از منازل را دیده ایم که یک نور فلورسنت (مهتابی) به دیوار نصب شده و منبع اصلی نور در خانه محسوب می شود. در اینگونه موارد اینکه میزان نوردهی لوستر انتخاب شده به چه میزان است خیلی اهمیت ندارد و در نتیجه شما کاملا مطابق سلیقه می توانید به انتخاب لوستر بپردازید؛ اما اگر از لوستر هم به عنوان زینت و هم به عنوان وسیله روشنایی استفاده می کنید، اینکه چه میزان نور تامین می کند، و اینکه چند لامپ دارد و میزان مصرف لامپ ها چه میزان است و … بسیار حائز اهمیت خواهد بود. پس پیش از هر چیز، مشخص کنید که هدف اصلی از خرید لوستر چیست؟!

 

لوستر,انتخاب لوستر,خرید لوستر

 

لوستر را برای چه فضایی در نظر گرفته اید؟
لوستر را برای چه فضایی در نظر گرفته ایدلوستر را برای فضای نشیمن و پذیرایی می خواهید یا آشپرخانه و اتاق خواب یا اتاق خواب کودک یا راهرو و یا …؟
اینکه مکان مورد استفاده لوستر کجاست بر انتخاب شما تاثیر به سزایی دارد. مثلا استفاده از لوستر های حبابی در اتاق نشیمن و پذیرایی اصلا توصیه نمی شود. اما همین لوسترها در فضای حال، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. لوسترهایی که از چوب در طراحی آنها استفاده شده، همخوانی بسیار خوبی با فضای آشپرخانه یا اتاق خواب خواهند داشت؛ چرا که در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هارمونی لازم بین فضا و لوستر صورت می گیرد. معمولا در فضای نشیمن و پذیرایی لوسترهای حجیم و سنگین و در سایر فضاها لوسترهای کم حجم و سبک مورد استفاده قرار می گیرد.
همانطور که لوسترهای پخش کننده نور در اتاق نشمین زیبایی و شکوه دارد، استفاده از آن در اتاق خواب نامناسب است. در اتاق خواب باید سعی کنید لوسترهایی انتخاب شود که نور آن رو به بالاست و نور کاملا به ملایمت به محیط خواب شما تابانده می شود؛ در آشپزخانه نورها باید رو به پایین باشند تا بیشترین نور به فضا برسد تا کار با دقت و ایمنی صورت بپذیرد. برای موارد تخصصی تر حتما با مشاورین ما مشورت کنید.

 

لوستر,انتخاب لوستر,خرید لوستر

 

لوستر باید چه فضایی را روشن نگه دارد؟
لوستر چه فضایی را باید روشن کنداغلب این سوال پرسیده می شود که مثلا برای یک فضای 30 متر مربع با ارتفاع حدود 3 متر چه لوستری مناسب است؟ چیزی که باید اشاره کنیم این است که یک جواب قاطع بر اساس یک فرمول مشخص وجود ندارد. برای تعیین اینکه برای یک فضا احتیاج به چند لوستر با چه تعداد شاخه دارد دو فاکتور مهم باید لحاظ شود! اول حجم لوستر انتخابی و دوم میزان نوردهی لوستر با توجه به هدف از خرید لوستر.
اینکه حجم لوستر انتخابی ما چقدر است و چقدر تناسب با محیطی که قرار است لوستر در آن قرار گیرد دارد بسیار مهم است. حتی به فرض اینکه لوستر نور کافی تامین می کند، اگر یک لوستر کوچک را برای فضای بزرگ و بالعکس یک لوستر خیلی حجیم را برای یک فضای کوچک در نظر بگیریم، تعادل محیط را برهم زده و هارمونی را از بین می برد. پس بسیار مهم است که لوستر ما و فضای ما از نظر حجم با هم همخوان باشند. همینطور تعداد لوسترها نیز باید همخوانی داشته باشد. در صورتیکه در سقف محیطی که می خواهیم لوستر بیاویزیم مثلا سه محل برای لوستر در نظر گرفته شده باشد، باید حتما هر سه قسمت به لوستر مجهز شود تا زیبایی خود را حفظ کند. حال با توجه به گستردگی فضا می توانیم یک لوستر اصلی و حجیم و دو لوستر کوچک تر برای آنجا در نظر بگیریم.
میزان نوردهی نیز برای فضای مورد نظر بسیار اهمیت دارد. در صورتیکه لوستر تنها نور موجود در محیط باشد، باید حتما توجه کنیم که تعداد شاخه ها بیشتر باشد و نور بدون واسطه باشد (مثلا شید و یا حباب نور لوستر را کم نکند). در نتیجه لوستر های شید دار برای محیط هایی مناسب هستند که نور مخفی و یا نور پشتیبان برای نوردهی کافی به محیط وجود دارد.

 

لوستر,انتخاب لوستر,خرید لوستر

 

سبک موردنظرتان را انتخاب کنید
سبک مورد نظرتان را نتخاب کنیددر این مرحله با توجه به سلیقه، دکوراسیون داخلی محل مورد نظر و بودجه ای که در نظر دارید باید سبک لوستر مورد نظر را انتخاب کنید و سپس درون سبک مورد نظر، به جستجوی مورد دلخواه خود بپردازید. در ادامه جدولی از ویژگی ها اصلی هر سبک لوستر ارایه شده که شما می توانید با کلیک بر روی هر یک به توضیحات کامل آن دسترسی داشته باشید.

البته بدیهی است که قیمت های ذکر شده بنا به تعداد شاخه و کیفیت کریستال کار شده می تواند بسیار متغیر باشد؛ ولی برای اینکه براوردی از هزینه شاخص محصولات وجود داشته باشد؛ این قیمت ها ذکر شده است.

 

نوع لوسترسبک دکوریطیف بودجه (تومان)مناسب برای
لوستر برنزیکلاسیک500 هزار تا 4 میلیون نشیمن، فضاهای رسمی
لوستر طرح برنزیکلاسیک300 هزار تا 800 هزار نشیمن، فضاهای رسمی
 لوسترهای کریستالی کلاسیک 400 هزار تا 2 میلیوننشیمن، فضاهای رسمی
لوسترهای چوب استیل مدرن 150 هزار تا 450 هزارهال، آشپزخانه، اتاق خواب
لوسترهای چوبی کلاسیک250 هزار تا 500 هزارهال، آشپزخانه، اتاق خواب
لوستر آویز نامنظممدرن  -اسپرت80هزار تا 150هزارهال، آشپزخانه، اتاق خواب
 لوسترهای ال ای دی مدرن350هزار تا 1300 هزارنشیمن، فضاهای رسمی
 لوسترهای شید خور مدرن  – اسپرت300 هزار تا 900 هزارنشیمن، فضاهای رسمی
 لوسترهای سوزنی مدرن – اسپرت300 هزار تا 1.5 میلیوننشیمن، فضاهای رسمی
 لوسترهای ریسه ای مدرن300 هزار تا 2 میلیون تزیین کنارسالن، پاگردها، فضاهای دوبلکس

 

با توجه به اینکه لوسترهای کپی در بازار بسیار زیاد شده است و امکان تشخیص لوستر باکیفیت کمی مشکل شده، توصیه اکید ما به شما این است که از فروشگاه های معتبر خرید نمایید تا حداقل نسبت به کیفیت و اینکه چه کالایی را با چه قیمتی تهیه می کنید مطمئن باشید.

مطالب مشابه را ببینید!