مجله تاپ‌ناز‌

راه مقابله با سرماخوردگی پاییزی | چگونه در پاییز سرماخوردگی نگیریم

راه مقابله با سرماخوردگی پاییزی | چگونه در پاییز سرماخوردگی نگیریم

در فصل پاییز شیوع سرماخوردگی بیشتر می شود. برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و با داشتن تغذیه مناسب به این بیماری دچار نشوید.

 

به این توصیه ها توجه کنید تا در فصل پاییز سرماخوردگی نگیرید

دکتر رضا عزیزی درباره راه های انتقال سرما خوردگی اظهار داشت : عطسه ، سرفه کردن  و دست دادن شایع ترین راه های انتقال ویروس ها و باکتری ها در زمان سرماخوردگی به انسان است.

دکتر عزیزی با اشاره به علائم سرماخوردگی در انسان ،  عنوان کرد : بی اشتهایی ، تب و لرز ، کسالت، حالت تهوع،  التهاب گلو ، درد در ناحیه  قفسه سینه ، سر ، گردن ، استخوان و احساس سنگینی در ناحیه چشم از علائم بیماری سرماخوردگی در انسان است .

عزیزی در ادامه بیان کرد : در فصل سرد پاییز باید بیش از 8 لیوان آب بنوشید، حتی نوشیدن مایعات به صورت گرم ، مانند چای ، شیر و میوه‌  و سبزیجات تازه به دلیل اینکه حاوی آب هستند نیز جاگزین خوبی برای مصرف آب است .

وی درباره مصرف شیرینی در این فصل عنوان کرد : مصرف شیرینی های طبیعی در فصل پاییز مفید است ، زیرا باعث تولید گرما و محفوظ ماندن انسان از هوای سرد می شود .

وی با بیان اینکه در هوای سرد از مصرف بعضی غذاها باید پرهیز کرد ، افزود: در هوای سرد از مصرف خوراکی های خشک همچون گوشت ، غذاهای سرخ شده و کبابی ، به دلیل تشدید خشکی بدن و بروز علائم بی خوابی و وسواس پرهیز کنید .

وی با بیان اینکه در فصل پاییز مصرف گیاهان دارویی نیز از بروز بیماری های فصلی به افراد جلوگیری می کند، افزود : گیاهانی همچون آویشن، بابونه ، بنفشه و پونه به دلیل داشتن خواص دارویی ، خوردن و بخور دادن آنها برای بهبود بیماری های فصل پاییز ، اثر چشمگیری دارند.

وی درباره مصرف سوپ در فصل پاییز اظهار داشت : مصرف سوپ در این فصل به دلیل تقویت نیروی بدنی افراد و جلوگیری از بروز سرماخوردگی موثر است، بخصوص اگر برای آماده کردن آن، از مواد غذایی مانند سیر، هویج ، کرفس ، کلم ، گوجه فرنگی ، جعفری و لیموی تازه که حاوی ویتامین هستند، استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!