مجله تاپ‌ناز‌

رنو کوئید؛ مشخصات فنی قیمت و عکس های خودروی رنو کوئید

رنو کوئید یکی از محصولات جدید شرکت فرانسوی رنو است که در ایران هم حضور خواهد داشت.این محصول قرا بود که با قیمت مناسبی در ایران عرضه شود ولی به دلیل بالا رفتن قیمت دلار، دیگر نمی توان گفت که کوئید یک خودروی اقتصادی است.

مشخصات رنو کوئید و عکس های خودروی رنو کوئید

رنو کوئید

رنو کوئید خودروی کراس اور کوچک جثه یا کراس اور کامپکت محسوب می شود که تحت لیسانس رنو در یکی از کارخانه های هندوستان تولید می شد. نوع طراحی شاسی Kwid به گونه ایت که آن مابین خودروی کراس اور کوچک جثه و یک خودروی سواری هاچ بک جلوه می کند. مشخصات این خودرو با دیگر محصولات رنو تفاوت دارد و در بازار هند هم بسیار ارزان قیمت است.

بازار هدف خودروی Kwid کشور هند بود و یک خودروی اقتصادی برای این کشور پر جمعیت است. قبلا مطرح شده بود که این خودرو قرار است در ایران عرضه شود و جایگزین پراید و تیبا شود. باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو قرار بود با قیمتی نزدیک به پراید و تیبا در بازار عرضه شود.

رنو کوئید

مشخصات فنی رنو کوئید لیتر

این خودرو در قالب چندین مدل تولید شده است که تمام آنها دو نوع موتور با گنجایش  1 و 0.8 بهره می برد. هر دو مدل یک متور بنزین سوز تنفس طبیعی دارند که سه سر سیلندر دارند. مدلی که قرار است به ایران وارد شود یک موتور 800 سی سی دارد.

این موتور بنزین سوز تنفس طبیعی حداکثر توان 54 اسب بخار با احتساب 5678 دور در دقیقه اولید می کند و حداکثر گشتاور معادل 72 نیوتن متر با احتساب 4386 دور در دقیقه ایجاد می کند. در نسخه یک لیتری این خودرو هم حداکثر توان تولید شده توسط موتور خودرو 68 اسب بخار است و حداکثر گشتاور تولیدی آن هم معادل 90 نیوتن متر می باشد. با وجود تفاوتی که بین اعداد و ارقام خروجی این 2 موتور و توان فنی آنها بر روی کاغذ وجود دارد، عملکرد دو موتور 0.8 لیتری  و 1 لیتری زیاد با هم تفاوت ندارد.

مدل‌ وارداتی خودروی رنو Kwid به ایران از وجود یک جعبه دنده‌ی دستی 5 سرعته بهره می‌برد. البته خودروی رنو کوئید در قالب نسخه‌ی مبتنی بر جعبه دنده‌ی 5 سرعته AMT نیز طراحی شده است.

رنو کوئید

به هر حال آن چه کاملا مشخص به نظر می‌رسد آن است که خودروی کراس اور کامپکت رنو از وجود موتور بسیار ضعیفی در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. به کمک قدرت و توان موتور به کار رفته در این خودرو می‌توان در مدت زمانی حدود 17 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیومتر در ساعت دست یافت. بنابراین به هیچ وجه نباید انتظار بالایی از خودروی کراس اور و کوچک جثه‌ی رنو داشته باشید. در واقع باید همیشه آن را تنها به عنوان یک خودروی بسیار معمولی شهری نظاره کنید.

خودروی رنو کوئید از بدنه‌ی چندان با کیفیت و ضخیمی بهره نمی‌برد. موضوعی که موجب کاهش نسبی وزن این خودرو شده است. در واقع همین کم بودن وزن خودروی کراس اور کامپکت رنو است که موجب می‌شود ضعف قوای محرک آن چندان به چشم نیاید. هر چند که این ضعف قطعا هنگام پیمودن مسیرهای پر چالش خود را بیش از پیش به رخ رانندگان این خودرو خواهد کشید.

با وجود عملکرد فنی بسیار ضعیف، موتور کم گنجایش به کار رفته در خودروی رنو کوئید موجب می‌شود که میزان مصرف سوخت این خودرو تا حد قابل توجهی کاهش یابد. متوسط میزان مصرف سوخت خودروی Kwid در حالت چرخه‌ی ترکیبی حدود 4.5 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت است. ضمن آن که حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط خودروی کراس اور کامپکت رنو نیز حول و حوش رقم 135 تا 140 کیلومتر در ساعت قرار دارد.

بر اساس عملکرد خودروی رنو Kwid در کشور هند می‌توان گفت که سیستم تعلیق و سیستم ترمز این خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. به طور کل باید میزان توانایی و کیفیت عملکرد این خودرو را با توجه به قیمت پایین آن سنجید. در جدول زیر می‌توانید سایر جزییات مهم مربوط به مشخصات فنی این خودرو را از نظر بگذرانید.

مشخصات فنی خودروی رنو کوئید
وزن خودرو669 کیلوگرم
طول خودرو3679 میلی متر
عرض خودرو1575 میلی متر
ارتفاع خودرو   1478 میلی متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور خودرو۲۴۲۲ میلی متر
نوع موتور خودرو  بنزین سوز تنفس طبیعی
گنجایش موتور خودرو 800 سی سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 54 اسب بخار با احتساب 5678 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو72 نیوتن متر با احتساب 4386 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده خودرودستی 5 سرعته
شتاب صفر تا صد خودرو17 ثانیه
حداکثر سرعت قابل دست یابی خودرو 135 کیلومتر در ساعت

رنو کوئید

امکانات و قابلیت های خودروی رنو کوئید

با توجه به قیمت پایین خودروی رنو کوئید انتظار نمی‌رود که امکانات و قابلیت‌های متنوع و پیشرفته‌ای در این خودرو وجود داشته باشد. اما خودروی کراس اور کامپکت رنو در این زمینه تا حدی بیش از حد انتظار ظاهر شده و امکانات موجود در آن حداقل از خودروهایی نظیر پراید بیشتر است. به عنوان مثال در این خودرو شاهد وجود یک نمایشگر 7 اینچی هستیم. نمایشگری که علاوه بر مجهز بودن به سیستم ناوبری ماهواره‌ای از وجود کامپیوتر سفر نیز بهره می‌برد. علاوه بر آن این خودرو به سیستم استارت بدون کلید نیز مجهز است. البته باید به این نکته اشاره کرد که دو قابلیت مذکور تنها در یکی از مدل‌های خودروی رنو Kwid وجود دارد.

گفتنی است که این خودرو در قالب چهار مدل مختلف تولید شده است که هر کدامشان از وجود امکانات متفاوتی بهره می‌برد. با توجه به این که خودروی Kwid هنوز به ایران وارد نشده است، در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که در نهایت کدام یک از چهار مدل موجود از این خودرو در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به هر حال مدل فول آپشن این خودرو علاوه بر نمایشگر 7 اینچی و شارژر 12 ولت به درگاه USB و AUX نیز مجهز است. ضمن آن که وجود قابلیت بلوتوث در این خودرو امکان اتصال ابزارهای ارتباطی هوشمند نظیر تلفن همراه یا تبلت را هم فراهم کرده است.

بیشتر : رنو داستر 2018 مشخصات فنی و قیمت این خودرو

 

رنو کوئید

در خودروی Kwid از وجود آینه برقی و فرمان هیدرولیک استفاده شده است. علاوه بر آن وجود چراغ مه شکن نیز از دیگر قابلیت‌های بخش خارجی این خودرو به شمار می‌رود. در کنار موارد یاد شده یک نمایشگر جداگانه که به آمپرهای پشت فرمان این خودرو مربوط می‌شود نیز در فضای داشبورد آن تعبیه شده است.

به منظور حفظ امنیت راننده‌ی این خودرو یک کیسه هوای ایمنی اختصاصی برای او در نظر گرفته شده است. البته به نظر می‌رسد که برای سرنشین صندلی جلو نیز یک کیسه هوای ایمنی مجزا در نظر گرفته خواهد شد.

با وجود آن که بسیاری از خودروهای ارزان قیمت حاضر در بازار برای حفظ هر چه بیشتر ثبات و پایداری خود از دو سیستم شناخته شده‌ی ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD استفاده می‌کنند، اما خودروی رنو Kwid از وجود چنین قابلیت‌هایی بی‌بهره است. البته این دو قابلیت نیز قرار است همراه با کیسه هوای ایمنی دوم به لیست قابلیت‌ها و امکانات موجود در این خودرو اضافه شود.

عدم وجود قابلیت‌های کمکی در کنار بهره بردن از بدنه‌ی بسیار ضعیف موجب شده است تا خودروی رنو Kwid نمرات بسیار پایینی را در آزمون‌های مختلف ایمنی کسب کند. با این حال حداقل این خودرو در تعدادی موسسه‌ی معتبر مورد آزمایش قرار گرفته است و مانند خودروهای ایرانی نیست که میزان ایمنی آنها هیچ گاه به طور جدی مورد محک قرار نگرفته است. بنابراین خودروی کراس اور کامپکت رنو به هیچ وجه از نظر ایمنی پایین‌تر از خودروهای ایرانی قرار نمی‌گیرد. در مجموع می‌توان گفت که توع امکانات و قابلیت‌های موجود در این خودرو نسبت به قیمت و توان فنی آن کاملا قابل قبول به نظر می‌رسد.
رنو کوئید

مشخصات ظاهری خودروی رنو کوئید

معمولا خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی در زمینه‌ی کیفیت طراحی ظاهری حرف چندانی برای گفتن ندارند. اما به صراحت می‌‌توان ادعا کرد که خودروی رنو کوئید از این قاعده مستثا است. در واقع شکل و شمایل ظاهری این خودرو با توجه به بضاعت آن کاملا معقول و قابل قبول جلوه می‌کند. در نمای جلوی خودروی رنو Kwid شاهد بخش جلو پنجره‌ی خوش فرمی هستیم که دو چراغ جلوی این خودرو را به یکدیگر متصل کرده است.

نمای جلو

در این میان طراحی چراغ‌های جلوی این خودرو نیز از طراحی قابل توجه و چشم‌نوازی بهره می‌برد. نوع طراحی سپر جلوی خودروی کراس اور کامپکت رنو نیز کم و بیش مانند خودروهای کراس اور مدرن صورت گرفته است. حتی برخلاف بسیاری از خودروهای ارزان قیمت موجود در بازار که از وجود خطوط حجم دهنده بی‌بهره‌اند، در کاپوت این خودرو از تعداد مشخصی خط حجم دهنده‌ برای بخشیدن طرح و عمق به چهره‌ی خودرو استفاده شده است.

نمای کناری

در نمای کناری خودروی رنو کوئید نیز نقش خطوط حجم دهنده غیر قابل انکار به نظر می‌رسد. در بخش وسط بدنه‌ی خودروی رنو Kwid فرو رفتگی مشخصی مشاهده می‌شود که در ترکیب با برجستگی گلگیرها جلوه‌ی مناسبی به نمای کناری این خودرو بخشیده است. البته بهتر بود از لاستیک‌های بزرگ‌تری در این خودرو استفاده شود تا نمای کناری آن با ابهت‌تر از حالت فعلی به نظر برسد. وجود نوار بالای رکاب که از رنگی متفاوت با بدنه‌ی اصلی خودرو بهره می‌برد نیز در متفاوت جلوه دادن نمای کناری خودروی رنو Kwid موثر بوده است.

رنو کوئید

نمای عقب

طراحی نمای عقب رنو کوئید هم نسبت به نمونه‌های مشابه در خودروهای مطرح خارجی چیزی کم و کسر ندارد. وجود اسپویلر و همچنین طرح خاص دریچه‌ی صندوق عقب این خودرو از جمله ویژگی‌هایی به شمار می‌رود که موجب هرچه چشم‌نوازتر جلوه کردن نمای پشتی خودروی رنو Kwid شده است. نوع طراحی چراغ‌های عقب این خودرو نیز به شکل بسیار مناسبی انجام گرفته است. به جرات می‌توان گفت که شکل و شمایل ظاهری خودروی رنو کوئید در هر سه نمای جلو و عقب و پشت هیچ کم و کسری نسبت به خودروهای کراس اور مطرح جهان از برندهای معتبر و شناخته شده ندارد.

نمای داخل

نوع طراحی نمای داخلی خودروی رنو کوئید نیز با توجه به بضاعت این خودرو فراتر از حد انتظار است و حداقل یک سر و گردن از خودروهای ارزان قیمت ساخت داخل بالاتر قرار می‌گیرد. معمولا در خودروهای هم رده‌ی ایرانی نمی‌توان شاهد وجود نمایشگر 7 اینچی بود و همین موضوع در متفاوت جلوه کردن فضای داشبورد این خودرو موثر بوده است.

از نظر فضای تامین شده برای نشستن سرنشینان هم این خودرو در بخش جلو موفق‌تر از بخش عقب ظاهر شده است. در واقع از این نظر خودروی رنو Kwid تا حدی به محصولات هاچ بک و خودروهایی نظیر پژو 206 شباهت می‌یابد. البته چه در زمینه‌ی فضای لازم برای نشستن سرنشینان و چه در بحث فضای در نظر گرفته شده برای حمل بار، این خودرو عملکرد بهتری نسبت به محصولات هاچ بک دارد. در مجموع می‌توان شکل و شمایل ظاهری خودروی رنو Kwid و نوع طراحی آن را بزرگ‌ترین نقطه قوت این خودرو توصیف کرد.
رنو کوئید

قیمت خودروی رنو کوئید

قیمت خودروی رنو کوئید در ماه‌های پایانی سال 96 و در زمانی که خبر عرضه‌ی این خودرو در بازار ایران توسط مدیران شرکت سایپا تایید گردید، حول و حوش سی میلیون تومان اعلام شده بود. در واقع با وجود این که در آن زمان ادعا می‌شد که خودروی Kwid قرار است جانشین پراید شود، قیمت این خودرو حدود 10 میلیون تومان بیشتر از قیمت پراید بود. البته در حال حاضر قیمت خودروی پراید به بیش از 30 میلیون تومان افزایش یافته است و فعلا خبری هم از حضور خودروی رنو Kwid در بازار نیست.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید که در صورت عرضه‌ی این خودرو در بازار داخل چه قیمتی برای آن در نظر گرفته می‌شود. همچنین با توجه به کاهش فعالیت شرکت‌های اروپایی نظیر رنو در ایران به دلیل اعمال تحریم‌های جدید، ابهامات موجود پیرامون چگونگی عرضه‌ی این خودرو در بازار داخل افزایش می‌یابد. در پایان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با خودروی رنو کوئید ویدیویی از این خودرو را تماشا کنید.

 

 

 

رنو کوئید

جالب است بدانید این خودرو یعنی رنو کوئید حتی یک ساره ایمنی هم ندارد و قرار است وارد بازار ایران شود. رنو کوئید در هندوستان بسیار پرفروش است . در تست تصادفات جهانی NCAP رنو کوئید پس از تغییرات و بهبودهای امنیتی توانست بتازگی یک ستاره ایمنی دریافت کند.

رنو کوئید بدون ستاره ایمنی که بتازگی یک ستاره ایمنی گرفت

رنو پس از اولین آزمایش جهانی کوئید مجموعه‌ای از توسعه‌ها را برای آن در نظر گرفت، چرا که در آن زمان کوئید نتوانست هیچ ستاره‌ای را از NCAP دریافت کند. پس از اینکه این خودرو در بالاترین سطح به مجموعه‌های ایمنی مجهز شد و تغییرات زیادی کرد تنها موفق به کسب یک ستاره شد.

در طبقه بندی NCAP اروپا،  یک ستاره به معنای حفاظت محیطی در تصادف است.
رنو کوئید

برای رسیدن به سطح ایمنی 2 ستاره در اروپا، خودرو باید “حفاظت تصادف اسمی” را نمایش دهد. براساس همان روش ارزیابی دو سطح، اولین تست جهانی NCAP در تنظیمات پایه و بدون هیچ امکانات امنیتی اختیاری یا اضافی صورت می‌گیرد و پس از آن تست‌ها به ممکن‌ترین شکل‌های ایمنی درمی‌آیند.

الجندرو فوراس مدیر فنی NCAP جهانی در این خصوص می‌گوید: اغلب به تست مدل پایه خودروها می‌پردازیم. چرا که هیچ تضمین و گارانتی برای گزینه‌های امنیتی خریداری شده وجود ندارد.

این کارشناس فنی گفت: خودروسازها می‌توانند خودروها را امن کرده و در عین حال سود خوبی به دست آورند. این همان کاری است که در بسیاری از کشورها انجام داده‌اند. چرا که مصرف‌کنندگان تا حدود مایل به پرداخت این هزینه هستند.

هدف NCAP این است که به مصرف کنندگان تضمین دهد که تولیدکنندگان خودروهایی ایمن تولید می‌کنند. NCAP در بسیاری از بازارها تاثیر زیادی در امنیت ناوگان حمل و نقل داشته است.

NCAP تائید می‌کند که ضریب امنیت کوئید کم است.در حال حاضر نمونه این خودرو در بازار هند طرفداران زیادی دارد.

 

فیلم معرفی رنو کوئید و مشخصات رنو Kwid

مطالب مشابه را ببینید!