مجله تاپ‌ناز‌

ماسک سیب + روش تهیه انواع ماسک سیب و فواید آن برای زیبایی پوست

ماسک سیب یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت است و در این مطلب هم چند روش تهیه ماسک سیب در منزل را آموزش داده ایم.

سیب دارای انواع ویتامین و مواد مغذی مانند منگنز، فسفر، پتاسیم، آهن، پکتین و گوگرد است و مصرف این میوه و پوست دانه آن می تواند فواید زیادی برای حفظ سلامت بدن داشته باشد. با استفاده از این میوه می توانید ماسک های طبیعی موثر برای پوست تهیه کنید که در ادامه مطلب این ماسک ها را معرفی می کنیم.

دستور تهیه انواع ماسک سیب برای زیبایی پوست

میوه سیب دارای ویتامین A و مس است و برای پوست بسیار مفید است و وجود ویتامین سی در این میوه ایجاد چروک در پوست صورت پیشگیری می کند و باعث ذخیره کلاژن هم می شود. استفاده از ماسک سیب محدودیتی برای پوست های مختلف هم ندارد و برای حفظ سلامت و شادابی انواع پوست می شود و شما می توانید انواع این ماسک را استفاده کنید.

ماسک سیب

ماسک سیب و عسل

ماسک سیب و عسل باعث تقویت و شادابی پوست می شود، لکه های پوست را پاکسازی می کند، برای جلوگیری از ترک های پوستی و خستگی پوست هم مفید است، باعث درمان چروک پوست و تولید کلاژن می شود، خاصیت رطوبت رسانی و سم زدایی قوی دارد، به دلیل داشت آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و خاصیت لایه برداری پوست دارد. ماسک سیب و عسل را می توانید به روش های مختلف تهیه کنید که در ادامه یک روش تهیه آن را می خوانید.

مواد لازم:

  • سیب: ۱ عدد
  • عسل: ۲ قاشق سوپ خوری

روش تهیه:

در ابتدا باید هسته های سیب را خارج کنید و بعد آن را کاملا له یا نرم کنید. عسل را به آن اضافه نمایید و سپس مخلوط حاصل را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

پس از این مدت به وسیله انگشتانتان این ماسک را به صورت بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه باید، صورت خود را با آب شستشو دهید.

نکته:

۱- در هنگام قرار دادن ماسک سیب و عسل بر روی پوست صورت می توانید به وسیله انگشتان خود پوست را ماساژ بدهید و این ماساژ دادن باید از سمت پایین گردن به طرف بالا باشد و بهتر است از سمت چپ گردن به سمت راست ماساژ داده شود و بعد بالعکس.

۲- در حین ماساژ دادن، ضربات آرامی را بر روی صورت بزنید، این کار موجب افزایش جریان خون در زیر پوست می شود.

ماسک سیب

ماسک سیب و شیر

ماسک سیب و شیر نیز به دلیل وجود مواد مغذی در شیر برای طراوت و نرمی پوست مفید است و همچنین استفاده از این ماسک موجب شفافیت و روشنی و پاکسازی پوست می گردد.

مواد لازم:

  • سیب
  • شیر
  •  جو دو سر

نحوه تهیه:

سیب را رنده کنید و ۳ قاشق از آن را درون ظرفی بریزید و بعد مقداری شیر به آن اضافه نمایید و سپس ظرف را روی حرارت بگذارید، به تدریج مقداری جوی دو سر به آن بیافزایید و به هم بزنید، تا غلیظ گردد.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن، ماسک را بر روی صورت خود بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه، با آب سرد شستشو دهید.

نکته:

۱- در طول هفته، یکی دو بار از این ماسک استفاده کنید و با استفاده از آن در هفته های دیگر خواهید دید که صورت شما شفاف تر خواهد شد.

۲- با حذف جو دو سر نیز می توان آن را تهیه نمایید که در این صورت، سیب رنده شده را باید با مقداری شیر ترکیب نمایید و روزانه به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روی صورت بمالید و پوست را پاکسازی نمایید.

ماسک سیب و ماست

این ماسک به دلیل داشتن سیب، ماست و روغن زیتون می تواند برای پوست های معمولی مفید است ولی برای پوست هیا خشک و چرب با احتیاط بیشتری مصرف شود زیرا ممکن است باعث تحریک پوست می شود.

مواد لازم:

  • سیب: ۱ عدد
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه :

یک سیب را پوست بگیرید و نصف آن را رنده کنید، سپس داخل یک ظرف سیب رنده شده، ماست و زیتون را با هم کاملا مخلوط نمایید و از این مخلوط، لایه ضخیمی را بر روی صورت بگذارید، بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت را بشویید.

نکته:

۱- به هنگام رنده کردن، احتمالا رنگ سیب تغییر پیدا می کند، هر چند این تغییر رنگ ضرری برای پوست ندارد، اما شما با افزودن یکی دو قطره آبلیمو به آن می توانید مانع از این تغییر رنگ شوید.

۲- در صورت داشتن پوست حساس و خشک، ممکن است سیب به دلیل داشتن اسید سبب تحریک پوست صورت گردد.

ماسک سیب و تخم مرغ

ماسک سیب و تخم مرغ هم مانند ماسک قبلی علاوه بر استفاده از روغن زیتون می توانید با حذف ماست، روغن زیتون را استفاده کنید.

مواد لازم:

  • سیب: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد

نحوه تهیه :

سیب را پس از پوست گرفتن رنده کنید و 3 قاشق از آن را با سفیده تخم مرغ و روغن زیتون مخلوط نمایید و بر روی صورت بزنید، پس از گذشت 20 دقیقه باید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

روش تهیه ماسک سیب سبز

روش تهیه ماسک سیب سبز

اگر به دنبال محصولی هستید که بطور همزمان هم پوستتان را مرطوب کند و هم آن را روشن کند ، به جای اینکه برای خرید به فروشگاه و یا داروخانه بروید و مبلغ زیادی بپردازید می توانید با استفاده از سیب سبز خودتان در خانه یک ماسک مرغوب درست کنید.

دستورالعمل:

یک سیب سبز را پوست بکنید ، هسته هایش را در بیاورید وسپس آن را تکه تکه کنید و در مخلوط کن بریزید. سیب سبز سرشار از ویتامین A ، B و C است و علاوه براین ، حاوی یک اسید طبیعی است که به جذب این ویتامینها توسط پوست کمک می کند. سیب سبز مثل یک لایه بردار ملایم عمل می کند و پوست را روشنتر و نرم تر می کند.

دو قاشق غذا خوری عسل طبیعی به سیبهای داخل مخلوط کن بیفزایید . عسل از چروک شدن پوست جلوگیری می کند و پوستتان را سالم و زیبا نگه می دارد.

به مخلوط داخل مخلوط کن ۳ قاشق غذای خوری ماست بیفزایید . ماست پایه و اساس بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است و به پاکسازی پوست کمک می کند. ماست خواص ضدباکتری و ضدقارچ دارد و میکروبها و باکتریهای پوست را از بین می برد .

مخلوط کن را روشن کنید ، تا این مواد کاملا” مخلوط شوند و یک مخلوط نرم و کرم مانند بدست بیاید.

قبل از استفاده از این ماسک صورتتان رابشوئید و کاملا” خشک کنید . یک لایه ضخیم از این مخلوط روی صورت و گردنتان بمالید و اجازه بدهید حدود ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند سپس مواد را با آب گرم بشوئید و صورت و گردنتان را به آرامی خشک کنید.

مطلب مشابه: روش تهیه چند نوع ماسک انبه برای زیبایی پوست

مطالب مشابه را ببینید!