مجله تاپ‌ناز‌

خواص شگفت انگیز روغن آرگان + فواید روغن آرگان برای زیبایی پوست و مو

روغن آرگان خواص عالی روغن آرگان برای زیبایی پوست و مو

روغن ارگان یک روغن همه کاره با خواص بسیار عالی برای پوست و مو است. از روغن ارگان می توانید برای زیبایی پوست و مو استفاده کنید. در ادامه به تمام فواید و خواص روغن آرگان برای پوست و مو اشاره می کنیم.

 

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان مزایای تایید شده زیادی دارد. شما می‌توانید از این روغن طبیعی برای بهبود شرایط مو و لب‌های خود استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا برخی از کاربردهای این روغن را با هم مرور کنیم.

 

رطوبت مورد نیاز خود را از روغن آرگان دریافت کنید

زنان مراکشی معمولا از روغن آرگان برای رطوبت بخشیدن به پوست خود استفاده می‌کردند. این روغن سرشار از ویتامین E و سایر اسیدهای چرب ضروری است و می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند و مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار ان قرار دهد. تنها چند قطره از روغن آرگان را بر روی دست خود بریزید و به آرامی آن را روی پوست صورت، گردن و سایر بخش‌های خشک بدن بکشید. برای اینکه صبح زود به هنگام بیدار شدن از خواب صورت درخشنده ای داشته باشید می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب این روغن را روی پوست خود اعمال کنید. بعد از بیدار شدن از خواب، از درخشندگی و زیبایی صورت خود شگفت زده خواهید شد.

 

موخوره را با روغن آرگان درمان کنید

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، روغن آرگان می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم اورد. این روغن طبیعی قادر است موهای اسیب دیده را بهبود ببخشد. به عنوان یک درمان طبیعی ، روغن آرگان می‌تواند برای بهبود شرایطی همچون موخوره اثرات شگفت انگیزی داشته باشد. برای اینکه از فواید موجود بهره مند شوید، مقداری روغن آرگان را روی موهای خود بریزید و اجازه دهید یک شب روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موهای خود را به طور کامل شستشو دهید. بعد از انجام اینکار متوجه خواهید شد که موخوره و موهای مجعد شما بهبود یافته است.

 

جای تیغ را تسکین می‌دهد

از این روغن برای تسکین جای تیغ استفاده می‌شود. دیگر نیازی نیست به فکر کرم‌های بعد از اصلاح گران قیمت باشید. ازروغن آرگان برای تسکین سوختگی ناشی از جای تیغ استفاده کنید. کافی است چند قطره از روغن آرگان را روی پاها یا سایر قسمت‌های بدن بریزید و ماساژ دهید. سپس با تیغ موهای زائد بدن را اصلاح نمایید.

 

از درخشندگی موجود لذت ببرید

خوابیدن زیر نور آفتاب را فراموش کنید. دیگر نیازی به کرم‌های غیر طبیعی نیز نخواهد بود. بهترین روش برای ایجاد درخشندگی در پوست استفاده از روغن آرگان است. شما می‌توانید از خاصیت درخشندگی، محافظت کنندگی و مرطوب کنندگی این روغن نهایت استفاده را ببرید.

لب‌های زیبا و درخشنده ای با روغن آرگان داشته باشید

زمانی که لب‌های ترک خورده ای دارید، بهترین روش استفاده از روغن آرگان است. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این روغن باعث نرم تر شدن لب و تامین رطوبت مورد نیاز آن می‌شود. روغن ارگان را با کمی شکر ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. آن را به آرامی روی لب های خود بزنید تا هرگونه پوست خشک یا مرده ای را از بین ببرد. بعد از چند دقیقه آن را بشویید و خشک کنید.

 

از روغن آرگان برای تهیه ماسک استفاده کنید

ماسکهای خانگی می‌تواند بسیار موثرتر از ماسک‌هایی باشد که در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد. یک قاشق غذاخوری آب لیمو، سه قاشق چایخوری ماست یونانی، یک قاشق غذاخوری عسل و سه قطره روغن ارگان را در ظرفی با هم ترکیب کنید. آن را بر روی صورت خشک و تمیز خود اعمال کنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید.

از این روغن برای لایه برداری پوست استفاده کنید

همانطور که می‌دانید لایه برداری به پوست شما کمک می‌کند ظاهر شاداب و درخشنده ای داشته باشد زیرا لایه بالایی پوست که مرده است از روی آن برداشته می‌شود. شما می‌توانید با کمک روغن ارگان یک لایه بردار طبیعی و شگفت انگیز درست کنید. کافیست روغن ارگان را با کمی شکر قهوه ای ترکیب کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از اعمال این ماده، پوست را کاملا می‌شویید.

 

از روغن آرگان برای ماساژ پوست استفاده کنید

زمانی که عضلات شما درد می‌کند، سعی کنید از روغن ارگان برای ماساژ پوست استفاده کنید. از آنجایی که روغن ارگان به عنوان روغن خشک شناخته شده است، بدن ان را به سرعت جذب می‌کند. همین امر باعث شده است این روغن برای ماساژ عالی باشد. شما نیز می‌توانید از مزایای بی شمار این روغن بهره مند شوید.

 

مطالب مشابه را ببینید!